Articles tabs

Courses tabs (CT)

custom add this

Image: 
Titel:
Seminar & Workshop - "Brugerinvolvering"
Body: 

De fleste virksomheder/organisationer ønsker at involvere brugerne i udviklingen, og du får her metoder, værktøj, inspiration og læring om hvordan du skal gribe det an. Hør, lær og få sparring fra bla. Jyske Bank, Danmarks Radio, Novicell, Ældre Sagen, Furesø Kommune og Infomedia
Der er nemlig mange faldgruber og udfordringer undervejs i dialogen med brugerne, kunderne og borgerne. Er I gået i stå, eller mangler hjælp eller inspiration - så kom og få inspiration og hjælp fra eksperter. Du kan tilmed medbringe egne udfordringer og få konkret sparring fra eksperterne!

Tilmelding på www.dendigitaleborger.dk

Pris for medlemmer: kr. 995,00 + moms. Pris for øvrige inkluderer et års digitalt medlemskab i alt: kr. 1.995,00 + moms

PROGRAM:
08.30 - 09.30 Tjek-in og let morgenmad
09.00 - 09.15 Velkomst og dagens program v. ordstyrer Thomas Kragh, CEO, UserGap og Thomas Wahl, Direktør, Dansk Markedsføring
09.15 - 10.00 Ældre Sagen v. Stine Glerup Søndergaard, Souschef Kommunikation

Ældre Sagen har lavet en brugerundersøgelse om ældre danskeres digitale vaner og adfærd. Undersøgelsen mundede ud i 6 forskellige brugerportrætter, der hver især skitserer, hvordan ældre danskere er ret forskellige, når det kommer til evner og digitalt engagement. Her får du et indblik i processen for undersøgelsen, og hvordan Ældre Sagen fik indsigter nok til at kunne skabe de 6 forskellige brugerportrætter - som også bruges i det daglige arbejde Velkomst

10.00 - 10.15:  Pause

10.15 - 11.00: DR (Danmarks Radio) v. Konsulent Sidse Stausholm og Redaktør Lasse From

DR.dk er som landets største medie, også meget langt fremme med brugerinvolvering. Hør om deres strategi og konkrete cases. En "overflyvning" af DRs arbejde med brugerinvolvering fra udviklingsfasen, med co-creation til test og evaluering. Hvorfor DR gør det og hvordan. Hvad er potentialet og udfordringerne. Oplægget har også en gennemgang af konkrete eksempler på digitalt indhold, der er udviklet sammen med brugere.

11.00 - 11.30: Jyske Bank

Jyske Bank driver et Innovations-lab med meget hør grad af bruger-involvering og test. Hør om deres erfaringer med at involvere brugerne i den digitale udvikling (oplægsholder på vej)

11.30 - 12.00: Furesø Kommune v Terkel Kunding

Furesø kommunes hjemmeside blev i januar 2020 kåret til den bedste hjemmeside blandt landets 98 kommuner. Furesø Kommune fortæller om arbejdet med hjemmesiden, og hvordan det bla sker med en tæt involvering af brugerne/borgerne i Furesø Kommune.

12.00 - 13.00: Frokost & "Working Lunch"
Frokost-pausen fungerer også som en omvendt "Løvens Hule", hvor du kan besøge de 4 eksperter, som fortæller om deres kompetencer, og hvad de kan hjælpe dig med. De 4 eksperter er:

  1. Lars K Jensen
  2. Stine Holmgaard/Stein-Erik Skjotkerra
  3. Chenin Taaning Wichaidit
  4. Heidi Mønnike Jørgensen

som også tilbyder at hjælpe dig i eftermiddagens workshop-sessioner.

13.00 - 13.30: Ekspert-oplæg: Stein-Erik Skjotkerra & Stine Holmgaard

De fleste ved hvor vigtig brugerinddragelse er i udviklingen og optimeringen af digitale projekter. Men faktum er, at ikke mange når helt i mål og lykkes med det.
Og når snakken falder på løsninger, som skal kunne tilgås af ALLE, så bliver det hele hurtigt lidt komplekst. For der er brugere, der ikke bruger digitale løsninger helt som alle andre. Oplægget her vil desuden give dig:

  • Indsigt i, hvad der virker, og ikke mindst, hvad der ikke virker, når det kommer til meningsfuld inddragelse af brugere, også dem der har behov, som afviger fra standardbrugeren.
  • Gode tips og tricks, som vil gøre dig i stand til at lave brugerundersøgelser med mange profiler.
  • Tips og tricks til brug af SoMe (med vægt på Facebook)

13.30 - 14.00: Ekspert-oplæg: Chenin Taaning Wichaidit, Novicell

Metoder, best-practice i design og UX-udvikling; hvordan får du tid og ressourcer? Hør cases om effektiv design-udvikling, værktøjerne og test med brugere og hvordan dette kan implementeres i udviklings-projekter.

14.00 - 14.30: Ekspert-oplæg: Lars K. Jensen, Willmore om Infomedia's brugerinvolvering

Metoder, best-practice; Erfaringer fra medie-verdenen, hvor bruger-involvering og inddragelse har været på dagsordenen i mange år. (udvidet beskrivelse på vej)

14.30 - 15.00: Pause

15.00 - 15.20: Ekspert-session 1- Du besøger eksperterne, og får hjælp & inspiration fra eksperterne til de konkrete cases fra deltagerne - og videndelingen er i højsædet.
15.20 - 15.40: Ekspert-session 2
15.40 - 16.00: Ekspert-session 3
16.00 - 17.00: Netværk, viden-deling og next step. Vi samler op på dagen, og hjælper hinanden videre til næste skridt - og får lidt sødt at gå hjem på

 

Tidspunkt

Fredag 12. juni 2020 (Kl. 08.30-17.00)2020-06-12 08:30:002020-06-12 05:00:00Europe/CopenhagenSeminar & Workshop - "Brugerinvolvering"De fleste virksomheder/organisationer ønsker at involvere brugerne i udviklingen, og du får her metoder, værktøj, inspiration og læring om hvordan du skal gribe det an. Hør, lær og få sparring fra bla. Jyske Bank, Danmarks Radio, Novicell, Ældre Sagen, Furesø Kommune og InfomediaDer er nemlig mange faldgruber og udfordringer undervejs i dialogen med brugerne, kunderne og borgerne. Er I gået i stå, eller mangler hjælp eller inspiration - så kom og få inspiration og hjælp fra eksperter. Du kan tilmed medbringe egne udfordringer og få konkret sparring fra eksperterne!Tilmelding på www.dendigitaleborger.dkPris for medlemmer: kr. 995,00 + moms. Pris for øvrige inkluderer et års digitalt medlemskab i alt: kr. 1.995,00 + momsPROGRAM:08.30 - 09.30 Tjek-in og Nordre Fasanvej 113, 2000 FrederiksbergDansk Markedsføring & Usergap

Kursuspris

  • Medlempris Kr 995,00 (Kr 1 243,75 inkl moms)
    ikke medlemspris Kr 1 995,00 (Kr 2 493,75 inkl moms)

Kontaktperson

Sted

  • Dansk Markedsføring
    Nordre Fasanvej 113, 2000 Frederiksberg

Arrangeret af

  • Dansk Markedsføring & Usergap

Relaterede artikler