Dette kursus afholdes også i Aarhus 25. september 2018
Markedsføringsloven sætter rammerne for direkte markedsføring - også digitalt. Ved siden af gælder databeskyttelsesforordningen (GDPR) og de danske særregler i den supplerende databeskyttelseslov, der trådte i kraft den 25. maj 2018.
Hvad betyder reglerne for din virksomhed, især for digital markedsføring og permission marketing?
Få en need-to-know-update om gældende ret i dag og i morgen med fokus på grænseoverskridende tiltag, it-baserede og uigennemskuelige markedsføringsaktiviteter, der i vidt omfang gør brug af persondata, f.eks:
§ Markedsføringslovens krav til permission marketing?
§ Hvad betyder GDPR og de danske særregler for fremtidens direct marketing, datamining og behavioral advertising, f.eks. indsamling og brug af data om søge-, adfærds- og købshistorik, målrettet banner- og e-mailannoncering og brug af webanalytics og data fra tredjeparter?
§ Hvad er gældende ret omkring markedsføring via sociale medier?
§ Hvad stiller du op med de juridiske gråzoner inden for digital markedsføring?
Lidt om indlægsholderen:
Heidi Lindberg Andersen, advokat hos Kromann Reumert. Heidi rådgiver om alle juridiske aspekter inden for markedsføring og forbrugerrettigheder - alt lige fra markedsføring på sociale medier, brug af influencers og brandambassadører, målrettet digital markedsføring og samspillet mellem markedsførings- og persondatareglerne til kundeklubber og loyalitetskoncepter, konkurrencer, rammerne for sammenlignende reklame og mere klassiske problemstillinger, fx prismarkedsføring og onlinehandel.