Articles tabs

Courses tabs (CT)

custom add this

Image: 
Titel:
Digital Markedsføringsret - GDPR learnings & update
Body: 

Dette kursus afholdes også i Aarhus 24. september 2019

Markedsføringsloven sætter rammerne for direkte markedsføring - også digitalt. Den 21. december 2018 udgav Forbrugerombudsmanden sin nye spamvejledning, som går i detaljer med spamforbuddets rækkevidde, f.eks. i forhold til sociale medier og grænsefladerne mellem servicemeddelelser og markedsføringshenvendelser.

Virksomheder kan dog ikke nøjes med at interessere sig for reglerne i markedsføringsloven. Ved siden af gælder databeskyttelsesforordningen (GDPR) og de danske særregler i den supplerende databeskyttelseslov.

Hvad betyder reglerne for din virksomhed, især for digital markedsføring og permission marketing?

Få en need-to-know-update om gældende ret i dag og i morgen med fokus på grænseoverskridende tiltag, it-baserede og uigennemskuelige markedsføringsaktiviteter, der i vidt omfang gør brug af persondata, f.eks.:

§ Spamforbuddets rækkevidde

§ Markedsføringslovens krav til permission marketing?

§  Hvad betyder GDPR og de danske særregler for fremtidens direct marketing, datamining og behavioral advertising, f.eks. indsamling og brug af data om søge-, adfærds- og købshistorik, målrettet banner- og e-mailannoncering og brug af webanalytics og data fra tredjeparter?

§  Hvad er gældende ret omkring markedsføring via sociale medier?

§  Hvad stiller du op med de juridiske gråzoner inden for digital markedsføring?

 

Lidt om indlægsholderen:

Heidi Lindberg Andersen, advokat hos Kromann Reumert. Heidi rådgiver om alle juridiske aspekter inden for markedsføring og forbrugerrettigheder - alt lige fra markedsføring på sociale medier, brug af influencers og brandambassadører, målrettet digital markedsføring og samspillet mellem markedsførings- og persondatareglerne til kundeklubber og loyalitetskoncepter, konkurrencer, rammerne for sammenlignende reklame og mere klassiske problemstillinger, fx prismarkedsføring og onlinehandel.

NB. Mindre ændringer i indholdet kan forekomme løbende

Tidspunkt

Onsdag 25. september 2019 (Kl. 14.00-17.00)2019-09-25 02:00:002019-09-25 05:00:00Europe/CopenhagenDigital Markedsføringsret - GDPR learnings & updateDette kursus afholdes også i Aarhus 24. september 2019Markedsføringsloven sætter rammerne for direkte markedsføring - også digitalt. Den 21. december 2018 udgav Forbrugerombudsmanden sin nye spamvejledning, som går i detaljer med spamforbuddets rækkevidde, f.eks. i forhold til sociale medier og grænsefladerne mellem servicemeddelelser og markedsføringshenvendelser.Virksomheder kan dog ikke nøjes med at interessere sig for reglerne i markedsføringsloven. Ved siden af gælder databeskyttelsesforordningen (GDPR) og de danske særregler i den supplerende databeskyttelseslov.Hvad betyder reglerne for din virksomhed, især for digital markedsføring og permission marketing?Få en need-to-know-update om gældende ret i dag og i morgen med fokus på grænseoverskridende tiltag, itSundkrogsgade 5, 2100 København ØDansk Markedsføring & Kromann Reumert

Kursuspris

  • Medlempris Kr 795,00 (Kr 993,75 inkl moms)
    ikke medlemspris Kr 1 295,00 (Kr 1 618,75 inkl moms)

Kontaktperson

Sted

  • Kromann Reumert
    Sundkrogsgade 5, 2100 København Ø

Arrangeret af

  • Dansk Markedsføring & Kromann Reumert

4 Gode grunde

  1. Få styr på den nye markedsføringslov og persondataforordningen
  2. Lær hvornår der skal permission til at markedsføre via sociale medier
  3. Forstå de juridiske gråzoner inden for digital markedsføring
  4. Få styr på hvilke data du må bruge i din markedsføring

Relaterede artikler