Dette kursus er skræddersyet til dig, der både har brug for at få opdateret din forretnings strategiske tilstedeværelse på Instagram, samtidig med at du kommer på forkant med at skabe små, korte video-reels. Det er samtidig også til dig, der har brug for at få konkret praktisk erfaring med at tage endnu bedre billeder til platformen.
Formålet med kurset er at gå i dybden med brugen af Instagram ud fra et virksomhedsperspektiv, så du som deltager får et indgående kendskab til mediets muligheder og begrænsninger.
Du får konkret inspiration til, hvordan du kan gå hjem og arbejde med Instagram, så du kan begynde at skabe engagerende og levende historier, der ræsonnerer med din målgruppe, uagtet om du er en organisation eller en virksomhed.
Første del af undervisningen har fokus på at opgradere dine strategiske og taktiske kompetencer, så du efterfølgende kan implementere dem direkte i dit daglige arbejde med kanalen.
Anden del af kurset har fokus på en mere praktisk tilgang, hvor du får konkrete tips til, hvordan du kan få løftet dine færdigheder inden for videoproduktion, så du selv kan skabe korte, underholdende og kreative videoer, der løfter jeres engagement og resonerer med jeres målgruppe, så du undgår at dit indhold drukner i mængden.
Kurset giver dig både den strategiske viden og værktøjerne til at bruge Instagram personligt, i din virksomhed eller organisation efterfølgende.
" Kurset var både rammesættende på et strategisk plan med så mange gode fifs, samt med læring om, hvad det gode billede på IG er.
På første del af kurset gennemgås:
- Hvilke strategiske overvejelser skal du gøre dig i forhold til dit brands tilstedeværelse på Instagram?
- Forstå alle indholdsformaterne på Instagram, og hvordan du som virksomhed kan udnytte disse formater, så de understøtter dine forretningsmæssige målsætninger.
- Hvordan udvikler du dit brands visuelle historiefortælling på Instagram, så brugerne stopper op og engagerer sig i netop dit indhold?
- Bliv klædt på til at dine historier får endnu større opmærksomhed ved strategisk at arbejde med Instagrams største videosatsning, Reels.
- Viden om de vigtigste funktioner (bio-profil, hashtags og algoritmer m.fl.)
- Få styr på hvordan du udvikler din virksomheds visuelle identitet, så den understøtter en involverende og dialogbaseret kommunikation.
På anden del af kurset gennemgås:
- Introduktion til Reels formatet.
- Grundlæggende dramaturgiske principper i videoproduktion.
- Hvad kræver det af forberedelse for at udvikle den gode idé til du har et slutprodukt.
- Hvad har du brug for af udstyr for at producere en Reels?
- Introduktion til, hvordan Reels redigeres samt råd og vejledning til redigeringsapps – herunder klip, effekt-tekster, stills, video og musik.
- Praktiske øvelser inklusive feedback fra underviser og medkursister.
Målgruppen:
Forløbet er skræddersyet til dig, der sidder med det daglige ansvar for virksomhedens kommunikation, marketing og service på jeres digitale kanaler, og dig, som dagligt arbejder med sociale medier enten i en marketing- eller en kommunikationsafdeling. Dit erfaringsniveau er ikke afgørende, men du skal være drevet af ønsket om at fortælle virksomhedens historie gennem brugen af billeder.
Underviseren:
Mette Willert er Content Strategist og Visual Storyteller. Hun har 10 års erfaring i arbejdet med visuel content og communities – både på et praktisk og et strategisk niveau for store såvel som mindre offentlige og private virksomheder. Mette var med til at starte DSB’s Instagram-konto i 2013 og var herefter i fem år med til at opbygge virksomhedens tilstedeværelse på sociale media ved at menneskeliggøre brandet. I dag har Mette Willert sit eget firma, hvor hun rådgiver mindre og større danske virksomheder om visuel historiefortælling. Derudover har Mette etableret en stærk Instagram-profil kendt som @littlemycph med en fanbase på mere end 47K internationale followers, hvor hun har fokus på arkitektur og byrum.
Afholdes:
Erhvervsakademi Aarhus
Ringvej Syd 104, 8260 Viby J