Ræk hånden op, hvis du godt kunne tænke dig at vide præcist hvad, der virker og ikke virker i din markedsføring. Og hvis du vil være skarp til at omsætte effektmåling til tiltag, der skaber effekt.

Selvom vi i dag indsamler data i stor stil, er det de færreste, der ved, om salget på dit website egentlig skyldtes det Facebookopslag, du postede i torsdags. Dette gælder uanset, om du selv sidder med fingrene i bolledejen, eller om du samarbejder med et marketingbureau, som rapporterer de seneste tal fra Google Ads til dig. Og så er det igen endnu færre, der formår at dykke ned i, hvorfor netop den marketingaktivitet skilte sig ud, og hvordan vi bruger den viden til at lave nye tiltag, som rammer målgruppen endnu bedre.

Kurset er for dig, der:

  • Vil effektmåle på det rigtige og ikke bare effektmåle for at effektmåle
  • Vil være skarp til at omsætte effektmåling til tiltag, der skaber effekt
  • Altid vil kunne besvare marketingspørgsmål og give anbefalinger baseret på data
  • Vil have større gennemslagskraft, når du præsenterer dine marketingideer

Typiske deltagere:

  • Alle der arbejder med marketing og som godt kunne tænke sig at opgradere sin viden i forhold til effektmåling. Det kunne f.eks. marketingmedarbejdere, marketingkoordinatorer og Marketing Managers, som har ansvar for online annoncering. Det er ligegyldigt, om du tilbyder et produkt eller en service.

Niveau:

Grundlæggende.

På kurset får du konkrete værktøjer til at:

  • Forstå, hvordan du kan måle effekt på din hjemmeside via Call to Action-knapper og konverteringssporing
  • Kende de gængse systemer til effektmåling som f.eks. Google Analytics, MailChimp, Facebook med flere.
  • Forstå forskellige effektmålingstyper, der bruges i kampagner/annoncering som f.eks. CPM: Cost Per Mile, CPC: Cost per Click, CPA: Cost Per Acquisition og CTR: Click-Through Rate
  • Blive skarp på, hvilken effektmålingstype der er mest værdifuld for dig
  • Omsætte effektmåling til tiltag, der skaber effekt (case-eksempel)

Efter kurset

  • Ved du, hvor og hvordan du skal måle på din markedsføring
  • Ved du, hvordan du omsætter effektmåling til tiltag, der skaber effekt
  • Kender du de mest gængse effektmålingstyper og systemer
  • Ved du, hvorfor det er bedre at have en høj konverteringsrate og en lav klikrate fremfor at have en høj klikrate og en lav konverteringsrate
  • Kan du konverteringsoptimere dit website

Undervisere:

Line Schartau Saksager, Partner i Markable
Line hjælper til dagligt virksomheder med at lægge marketingstrategier, der spiller sammen med resten af forretningen. Hun sikrer at strategierne bliver omsat til konkrete handlinger, som resulterer i øget salg. Uddannelse: Bachelor i Kommunikation, Bachelor i Grafisk Design, Online Markedsføring, Projektlederuddannelsen

Lærke Kirstine Kjær, Partner i Markable
Lærke hjælper til dagligt virksomheder med at lægge interne og eksterne kommunikations- og brandingstrategier. Hun sikrer at virksomhedens kommunikation altid er i øjenhøjde, uanset hvem der kommunikeres til. Uddannelse: Bachelor i International Business Communication. Kandidat i strategisk kommunikation og digitale medier