HAR VI GLEMT MENNESKET? Hvordan skaber vi digital nærhed?

Konference om den digitale dialog mellem det offentlige og borgerne

Danmark er verdensmester i ”Digitalisering” – vi er meget, meget dygtige til at effektivisere og digitalisere borgernes dialog med det offentlige, og kan gennemføre rigtig meget hjemme fra egen pc og mobil. Men har vi glemt det menneskelige aspekt?

Regeringen ønsker med nærheds-reformen at skabe en offentlig sektor med mere tillid, faglighed og arbejdsglæde – til gavn for borgerne, så de oplever mere ‘nærhed & kvalitet’ i deres møde med det offentlige. Det skal selvfølgelig understøttes digitalt. Men hvordan skaber vi mere nærhed digitalt? Vores digitale selvbetjening er allerede en stor succes, som sparer mange ressourcer i det offentlige. Men koster det i forhold til ‘nærhed og kvalitet’, når en stor del af dialogen foregår digitalt og hvad betyder det for borgernes ‘privacy’ og tryghed? Hvor kan vi slet ikke have digital dialog, hvor ligger de uudnyttede potentialer og hvad har vi lært af corona-tiden?

PROGRAM (se detaljeret program på Den Digitale Borger):
8.00 – 9.00
Tjek-in og morgenmad.
9.00 – 9.10
Velkomst og dagens program v. ordstyrer Thomas Kragh, Digital Strategi & Innovation
9.15 – 10.30
“Kan vi skabe digitale “Fucking Flinke” og “Århsome” øjeblikke?” ved Lars AP
Nærhed og kontakt er livgivende for os mennesker. Og i de øjeblikke, hvor vi oplever en uhørt høj grad af forbundethed med verden omkring os, sker der noget interessant: Vi åbner op. Folder vores sande jeg ud. Det er en århsome oplevelse.
10.30 – 11.00
Pause
11.00 – 12.00: Blomster-salen
“Udviklingen af Aula – det største projekt med involvering af borgerne” ved Jesper Nørding Pedersen, Advice
Hvordan skaber man nærhed i dialogen mellem forældre, børn, pædagoger og lærere, når 2,1 millioner brugere skal benytte den samme fælles kommunikationsplatform?

Kåring af “Bedste hjemmeside 2021”  v. UserGap & Ole Nørskov
Ole Nørskov gennemgår trends og tendenser i de 98 danske kommuners webarbejde på tværs af strategi, indhold, design, brugervenlighed og teknik.
11.00 – 12.00: Vand-salen
“Overblik over de vigtigste indsatser pt.” ved Søren Frederik Bregenov-Beyer, KL og Lene Ærbo Pedersen, Letsgodigital
Søren giver det overordnede overblik over de mest betydende indsatser, der pt er i gang, og Lene fortæller om successer og not-so-much.
12.00-13.00
Frokost
13.00 – 14.00
“Det kan gå så grueligt galt” ved Peter Svarre, Digital Antropolog
Peter har mere end de fleste fingeren på pulsen, og har de sidste år dykket ned i muligheder og faldgruber med AI (kunstig intelligens).
14.00 – 14.15
Pause, kaffe og kage
14.15 – 15.00
“Borgeren i centrum, når vi udvikler nye løsninger – nærhed eller inklusion, hvor er vi?” ved Rikke Hougaard Zeeberg, Direktør i Dansk Industri, Digital
15.00 – 16.00
“Hvorfor er det vigtigt med nærhed og hvordan skabes det” ved Vincent F. Hendricks; professor
16.00 – 16.30
Panel-debat
Hvad skal vi gøre anderledes – hvad kan vi gå hjem og ændre i morgen? Debat og spørgsmål fra salen.
Panelet består af:
– Rikke Hougaard Zeberg
– Peter Svarre
– Lars AP
– Vincent F. Hendricks
– Lene Ærbo Pedersen
16.30
Jazz, netværk og tapas!
Gennemføres kun hvis Corona-retningslinjerne tillader netværksdelen…

Praktiske oplysninger om konferencen:
TIVOLI HOTEL & CONGRESS CENTER
ARNI MAGNUSSONS GADE 2, 1577 KØBENHAVN

Tilmelding via Den Digitale Borger: https://dendigitaleborger.dk/

Priser (ex. moms):
Early Bird til og med 22. februar 2021:
Dansk Markedsføring medlemmer kr. 1.995
Øvrige: kr. 2.495
Øvrige + medlemskab af Dansk Markedsføring kr. 2.495

Lazy Bird til og med 15. april 2021:
Dansk Markedsføring medlemmer kr. 2.995
Øvrige kr. 3.495
Øvrige + medlemskab af Dansk Markedsføring kr. 3.495

Pris efter 15. april 2021:
Dansk Markedsføring medlemmer kr. 3.495
Øvrige kr. 3.995
Øvrige + medlemskab af Dansk Markedsføring kr. 3.995