På dette kursus lærer du, hvordan du optimerer din virksomhedsside efter de nyeste standarder. Du lærer, hvordan du laver godt indhold, som skaber værdi for dine følgere. Derudover lærer du at forstå LinkedIns algoritme og effektmåle på din indsats.
Optimér din virksomhedsside
På kurset lærer du, hvordan du laver en virksomhedsside efter de gældende ‘best practices’. Som virksomhed er du ikke længere synlig ved at have en virksomhedsside. Du skal selv være med til at sikre, at du kan findes i søgeresultaterne.
Hvad er godt indhold?
Lær hvordan du laver en content plan, og hvordan du laver indhold, der skaber værdi for din målgruppe. Vi kommer også ind på hvilke indholdsformater, der understøtter det indhold, som du gerne vil nå ud med. På kurset får du inspiration og ideer til, hvordan du kan lave værdibaseret indhold, men også hvordan du bedst præsenterer indholdet på LinkedIns platform.
Forstå LinkedIn’s algoritme
LinkedIns fornemmeste opgave er at sikre, at mediet ikke bliver uinteressant for dig. Derfor er der bagved LinkedIn en algoritme, der prøver at måle, hvor relevant alt indhold er. Hvis det er relevant og af høj kvalitet, hjælper LinkedIn med at få indholdet ud til flere mennesker. Er indholdet derimod ikke relevant, bliver det bremset, før for mange når at se det. På kurset får du en introduktion til algoritmen, så du ved hvilke parametre, du skal følge for at give dit indhold de bedste betingelser.
Sådan effektmåler du på din indsats
Et vigtigt parameter for at lykkes med din indsats på LinkedIn er at effektmåle på det, du laver. På den måde ved du, hvad der virker, og hvad der ikke gør. På kurset lærer du, hvad du skal måle på, og hvordan du gør det.
Program:
08.30-09.00 Morgenmad og check in
09.00-09.15 Præsentation
09.15-10.00 Optimér din virksomhedsside
10.00-10.15 Pause
10.15-11.15 Hvad er godt indhold?
11.15-12.00 Øvelse
12.00-13.00 Frokost
13.00-14.00 Forstå LinkedIns algoritme
14.00-14.15 Pause
14.15-15.15 Sådan effektmåler du på din indsats
15.15-15.30 Opsamling og tak for i dag
Målgruppe
Dig der arbejder eller gerne vil arbejde med LinkedIn i din markedsføring. Det gælder både mindre og større virksomheder. Du er formentlig SoMe Manager, Marketing Manager, Head of marketing, Communication Manager, Marketing Assistant, Communication Assistant eller lign.
Niveau
Kurset er for dig, der gerne vil arbejde mere strategisk med LinkedIn. Måske bruger du allerede LinkedIn, men har behov for at blive endnu bedre. Det kan også være, at du er ny på LinkedIn og gerne vil have et overblik over, hvordan du skal gribe din markedsføringsindsats på platformen an. Kurset er ikke relevant for avancerede LI-markedsførere.
Underviser:
Line Saksager, Managing Director, Markable