I udlandet er store brands også mediepladser og markedspladser, hvor andre annoncører/partnere kan købe markedsføring. Trenden er startet i retail, men breder sig til andre brancher, og godt på vej ind i Danmark. Vi ser nærmere på fænomenet, og har både nationale og internationale cases på programmet. Og hvad kan andre brancher lære af retail-mediernes voldsomme vækst?

Marketing udfordres af ny lovgivning og nye teknologiers udvikling. Mange virksomheder fokuserer derfor på at udvikle egne medier, og i højere grad agere som et medie. Vi kommer også i denne ”Programmatic Update” omkring både udgiver, annoncør, tech og den internationale vinkel – og slutter af med paneldebat omkring dagens emne.

Program:
08.30:  Check In og croissant

09.00: Velkomst – Netværkschef Thomas Kragh

09.05: Markedsupdate: Brands som medier; internationalt og dansk læring for alle brands
Anslag til dagens emne med baggrund i research fra ind- og udland omkring seneste trends og tendenser. Hvilke undersøgelser eksisterer? og hvilke tiltag findes?.
Peter Loell, Director, Data & Technology, OMD

09.30: Er retailers de nye publishers? Måske!
Der er ingen tvivl om, at retailere ligger inde med værdifuld data og eksponeringsmuligheder, der sikrer konvertering og salg. Følgelig har denne mulighed stor bevågenhed fra brands. Hør fra en af Danmarks største retailere, hvordan de ser mulighederne og udviklingen.
Peter Boris Kreilgaard, Kommerciel direktør, Coop.dk Shopping

10.00: Pause

10.30 The international trend
A high level overview of the Retail Media landscape and development.
Robert Kießling, Head of DACH, retail media & partnerships, Criteo

11.00: Brands med nye formater og muligheder
Hør fra en af de fremmeste danske brands, der udvikler egne nye medier og formater. Brands søger nye veje og kreativiteten stiger. 3, som med mange års erfaring i programmatic, udvikler helt nye muligheder for partnere og andre brands. Bla har 3 i samspil med Astralis helt nye partnerskabs-muligheder at berette om.
Jesper Thyssen, CMO, 3

11.30: Retail-medier med landets mest interessante mediepakker?
Boozt har vel en af landets mest interessante mediapakker, og har de sidste år tilbudt mere og mere digital dialog/services til sine partnere/kunder.
Peter G. Jørgensen, CEO/Rasmus Fermann, Media & Sales Director, Boozt

12.00 Panel-debat: Brands som medier – hvad er læren?

  • Peter Boris Kreilgaard, CMO, Coop
  • Peter Loell, Director, Data & Technology, OMD
  • Jesper Thyssen, CMO, 3
  • Rasmus Fermann, Media & Sales Director, Boozt

12.30: Tak for i dag!

Lokation

Dansk Markedsføring
Bredgade 19E
1260 København K