Articles tabs

Courses tabs (CT)

custom add this

Image: 
Titel:
SoMe Management - Strategi for sociale medier
Body: 

De fleste virksomheder og organisationer bruger i dag sociale medier i deres markedsføring på den ene eller anden måde, men oftest er indsatsen præget af løsrevne initiativer og ad hoc-tiltag, hvor der skydes i blinde med en undskyldning om at gøre sig erfaringer med sociale medier.

De fleste har derfor et stort potentiale til at forbedre indsatsen ved at etablere en strategi på området. Dette kursus gør dig i stand til at sætte en strategisk ramme om jeres arbejde med sociale medier i markedsføringen og opnå større effekt.

Indhold: 
På kurset kommer vi blandt andet igennem:

  • Analyse af udfordringer og potentialer for jeres virksomhed/organisation – Hvor er vi, og hvor ønsker vi at bevæge os hen?
  • Etablering af forretningsformål med brug af sociale medier – Hvad er det, vi vil opnå med sociale medier?
  • Målgruppeanalyse – Hvad ved vi om målgrupperne, hvor finder vi dem?
  • Konkurrentanalyse – Hvad gør vores konkurrenter allerede på sociale medier? Hvordan finder vi en unik position?
  • Monitorering – Hvordan lytter vi konstant til markedet?
  • Valg af kanaler – Hvilke kanaler egner sig til hvad?
  • Beskrivelse af indholdstaktikker i forhold til kanaler og målgrupper – Hvordan bruger vi de forskellige kanaler?
  • Din egen organisations rolle i sociale medier: Buy-in, nødvendige ressourcer og kompetencer – Hvordan påvirker sociale medier din organisation, og hvad kræver det?
  • Opstilling af KPI-model – Hvordan etablerer du en sammenhæng mellem forretningsmål og konkrete metrikker i kanalerne?
  • Din egen rolle – Hvad kræver det hele af dig?

Kurset veksler mellem oplæg og praktiske øvelser.

Udbytte: 
Efter kurset vil du være i stand til at udarbejde en strategi til jeres virksomhed eller organisation for sociale medier i markedsføringen, og ud fra denne strategi vil du kunne træffe mere sikre valg i forhold til at nå målgruppen gennem de forskellige kanaler. Du vil også være i stand bedre at kunne engagere resten af organisationen i at anvende de sociale medier.

Underviser:
Kursets underviser Ask Hybel er selvstændig konsulent og rådgiver større organisationer og virksomheder om strategi ifm. digitalisering og sociale medier. Ask har tidligere i en årrække været rådgiver hos Advice, og han er nu jurymedlem hos Danish Digital Awards. 

Tidspunkt

Torsdag 1. december 2016 (Kl. 09.00-16.00)

Kontaktperson

Sted

  • Dansk Markedsføring, Nordre Fasanvej 113-115, 2000 Frederiksberg

Partnere

Arrangeret af

  • Dansk Markedsføring

2 Gode grunde

  1. Dette kursus gør dig i stand til at sætte en strategisk ramme om jeres arbejde med sociale medier i markedsføringen og opnå større effekt
  2. Efter kurset vil du være i stand til at udarbejde en strategi til jeres virksomhed eller organisation for sociale medier i markedsføringen

Relaterede artikler