Vi går i dybden med design på brugerrejser, hvor UX-designet har fokus på at understøtte brandets troværdighed og tillid

UX (eller bruger-oplevelsen) er mere og mere relevant for virksomhedernes digitale udvikling, i takt med at brugerne/kunderne bliver forvænte og krævende, produkter og services mere digitale og konkurrenterne tilbyder mere og bedre kundedialog. Der kæmpes en kamp om at tilbyde en enkel. Troværdig og effektiv kundedialog.

Vi udbyder denne række af seminarer for at give fokus på bruger-oplevelsens betydning og effekt, og give deltagerne konkret viden og værktøjer med hjem.

På seminarerne vil vi diskutere metoder, cases og læringer med de bedste UX-eksperter i Danmark og udlandet. Du vil få konkrete tips til værktøjer, metoder og eksempler der kan anvendes på tværs af brancher & kunde-segmenter. Vi vil hver gang give tid til at diskutere fordele og ulemper ved konkrete UX-designs, og høre om både succes og fejl fra erfarne UX-specialister.

Der kommer oplæg fra de bedste i branchen, som fortæller om deres konkrete erfaringer. Vi vil komme under overfladen hos vinderne af Dansk Markedsfærings UX-analyse: Q-faktor, som uddyber deres resultater med indblik i deres UX-metoder, resultater og udfordringer, ligesom der kommer eksperter fra såvel Danmark som udlandet.

Program
8.30:  Check In og croissant
9.00: Velkomst & introduktion – Netværkschef Thomas Kragh
9.05: UX i LEGO, og hvordan du lykkes i større virksomheder
Thomas har mange års erfaring med at udvikle UX, både som konsulent og de seneste år i LEGO. Han vil øse ud af erfaringen fra begge sider af bordet.
Thomas Visby Snitker, LEGO

9.45: Isbjergmodellen: UX-strategi & UX-kultur
“Culture eats strategy for breakfast” (Peter Drucker), gælder også UX-strategier. UX-strategien vil mislykkes, hvis den ikke tager hensyn til organisationskulturen, f.eks. hvad ledelsen siger, og sætter dem i kontrast til de skjulte elementer af UX-kulturen, f.eks. hvad ledelsen rent faktisk gør. Rolf beskriver også konkret, hvad en kompetent UX Manager kan gøre for langsomt at skubbe UX-kulturen i den rigtige retning, for kultur kan ikke besluttes:

  • Betydningen og konsekvenserne af “Culture eats strategy for breakfast”.
  • Hvordan UX-professionelle langsomt kan skubbe UX-kulturen i en organisation i den rigtige retning
  • Forskellen mellem tom snak om UX og ægte engagement i UX

Rolf Molich, Dialog Design

10.30: Pause

10.45 UX at Stibo Systems
Incorporating UX in the product development process of a large, international software company isn’t easy, especially one that existed way before the term “user experience” was ever coined.  Shannon speaks about some of the lessons the UX Team at Stibo Systems has learned on what works (and what doesn’t) for successful UX collaboration. Note: This speak is in English.
Shannon Mølhave, Senior UX Designer, Stibo Systems

11.15: UX design dør i store virksomheder
Martin Ibsen & Bettina Høiler, Alm Brand Bank har et lille opråb med til alle UX’ere i større virksomheder: ”Spænd den agile hjelm. Begynd at arbejde på tværs af fagligheder og organisatoriske siloer. Og bland jer som facilitatorer og forandringsledere; det nytter ikke bare at sidde ovre i hjørnet med korslagte UX-arme. Du skal i stedet finde den indre prædikant frem!”. De uddyber her!
Martin Ibsen & Bettina Høiler, Alm Brand Bank

11.45: Fælles opsamling: Hvad kan vi tage med hjem?
12.00: Tak for i dag!

Målgruppe:
Du kan være marketingchef, projektleder, digitalchef, service designer, UX designer, UI designer, frontend developer, product owner, agile team lead, forretningsudvikler – eller med en anden rolle arbejder med bruger-oplevelsen. Du er interesseret i mulighederne og udfordringerne med god UX, og vil gerne lære fra de bedste.

UX Academy – seminarrække 2023

27. februar: UX i store virksomheder
28. april: UX på Mobil
15. juni: UX & Service-design
28. september: UX & Adfærdsdesign
14. november: UX i produkt-design
13. december: UX om brugertest & tracking

LOKATION:
Dansk Markedsføring
Bredgade 19E
1260 København K

 

SPAR kr. 1.000-2.500 – køb flere arrangementer

For medlemmer:
3 arrangementer kr. 4.385 + moms – SPAR kr. 1.000
6 arrangementer kr. 8.270 + moms – SPAR kr. 2.500

Øvrige:
3 arrangementer kr. 5.885 – SPAR kr. 1.000
6 arrangementer kr. 11.270 – SPAR kr. 2.500

Kontakt tilmelding@markedsforing.dk for at benytte tilbuddet.