Erfaring

Robert var med til at stifte det prisbelønnede reklamebureau & Co. i 2000 sammen med Mikael Jørgensen og Thomas Hoffman. Siden har han været frontmand for den kreative del af bureauet sammen med Thomas Hoffman, i rollen som Creative Director. Siden 2014 har bureauet været en del af det nordiske bureaunetværk The North Alliance.

Motivation

Robert Cerkez er endnu en gang at finde på The M List – og selvfølgelig, har man næsten lyst til at sige. Som en af de mest vindende bureauprofiler i landet, er Robert’s kreative evner og høje visioner ikke til at komme uden om. Priserne er simpelthen regnet ned over ham og & Co. i 2019. Ved Creative Circle blev det både til en guldpris for kampagnen ”The Indoor Generation” for VELUX samt specialprisen for Creative Achievement, og ydermere er bureauet kåret som årets reklamebureau af flere juryer. Anerkendelser, Robert kan tage stort ejerskab over og ære for. Ikke blot er han strategisk begavet og kreativ stærk, han er også en vellidt leder og samarbejdspartner, som forstår at løfte og vækste i samlet flok. Robert har i den grad fortjent endnu en hyldest med endnu en plads på The M List.

Hvad har været din største professionelle succes i 2019?

Det må nok være den anerkendelse vi fik, da vi her i efteråret blev udnævnt til årets bureau i Europa. Og at den blev uddelt på baggrund af arbejder for mange kunder og ikke kun en enkelt. Det er sjovt!

Hvad ville du gerne have gjort mere af i 2019?

Helt sikkert at have haft tid til flere kaffemøder. Der er så mange interessante personer, som jeg gerne ville have mødt og lært at kende.

Hvad bliver din største marketingudfordring i 2020 hvis forudsigelserne om dårligere konjunkturer holder stik?

For mig er det det samme i lavkonjunktur som i højkonjunktur: At hjælpe vores kunder på bedst mulige måde med strategisk rigtige og kreativt inspirerende løsninger. Det er for mig at se vores ansvar som samarbejdspartner, både i opgang og nedgang.

Hvordan forventer du, at din rolle vil forandre sig i 2020?

For mig ser jeg ikke nogle drastiske forandringer, men der er altid plads til forbedringer. Vi har fået mange nye dygtige mennesker ind i NoA og med nye kompetencer. Dem glæder jeg mig til at lære noget af. Og forhåbentlig kan det inspirere og føre til nye arbejdsprocesser og strukturer, som vi også kan berige vores kunder med.

Vil FN’s verdensmål påvirke dit arbejde i 2020 – og i så fald hvordan?

Som det ser ud nu, møder vi denne agenda fra rigtigt mange af vores kunder. De har mange tiltag, som på den ene eller anden måde kan kobles til de 17 verdensmål. Og jeg håber, at vi bliver en del af disse projekter. 2020 bliver nok ikke banebrydende – men de næste 10 år bliver rigtigt interessante.

Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap – hvem skulle det være og hvorfor?

Internt vil jeg vende mit blik imod vores kunder og medarbejdere, fordi de altid sætter barren højt. Eksternt synes jeg, at Morten Grubak skal have et skulderklap. Vi kender ikke hinanden særligt godt, men jeg hører så mange gode ting om ham fra alle mulige kanter. Så han skal have mit skulderklap.