Erfaring

Kresten grundlagde i 2000 det digitale bureau Adapt, hvor han siden har fungeret som CEO. Han har derudover en række bestyrelsesposter hos bl.a. Adapt Lithuania, Kingfish Dive & Travel og Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.

Motivation

I spidsen for Adapt går Kresten Finsen Wiingaard forrest for at fremme digitalisering i danske og internationale virksomheder. Han er en talentfuld forretningsmand, der forstår at vækste og drive bureauet fremad. Hans færd har ledt til succesfulde internationale ekspansioner for Adapt i bl.a. Barcelona, USA og Litauen med flotte resultater på bundlinjen. Det har resulteret i en imponerende portefølje af internationale kunder og gør Kresten til en af de mest succesrige digitale bureauprofiler herhjemme, når det gælder e-commerce, online optimering og digital forretningsstrategi. Han fortjener anerkendelse for sin kommercielle flair og strategiske overblik, samt for at holde barren højt som en af de mest visionære bureauledere i Danmark. The M List byder igen velkommen til Kresten på dette års liste.

 

Hvad har været din største professionelle succes i 2019?

Vi er lykkedes med at sammenlægge tre virksomheder til en virksomhed i Danmark. Jeg har samtidigt lært at store organisationsændringer ikke tager 3-6 måneder, men tættere på 12. Samtidig vil jeg fremhæve mit brand- og marketingteam for deres flotte resultater i 2019.

Hvad ville du gerne have gjort mere af i 2019?

Have haft endnu mere tid til kunderne og skrevet flere blogpost med mine holdninger til hvordan IT skal understøtte og fremme kundernes forretning. Det har været et år med fokus indadtil.

Hvad bliver din største marketingudfordring i 2020 hvis forudsigelserne om dårligere konjunkturer holder stik?

Fortsætte vores fokus på at opbygge vores brand gennem tætte relationer med eksisterende kunder. Frigøre tid til at være eksternt orienteret.

Hvordan forventer du, at din rolle vil forandre sig i 2020?

Tænker ikke min rolle som sådan vil forandre sig væsentligt. Der er ting, jeg vil lave mindre af, og andre ting jeg gerne vil tage mere tid til.

Vil FN’s verdensmål påvirke dit arbejde i 2020 – og i så fald hvordan?

Sustainable Development Goals (SDG) mål 4 indeholder adgangen til information for alle. Vi er frontrunners på Universal Design og Accessibility. Det har vi været siden 2003. Endelig er der kommet fokus på det. På den måde kan SDG have en indvirkning på vores bundlinje.

Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap – hvem skulle det være og hvorfor?

Med risiko for at få en lammer, så vil jeg faktisk sige tech-giganterne. Jeg medgiver, at de godt nok har knoldet rundt i privacy og data-breach, men jeg synes, de nu har prioriteret privacy og datasikkerhed som en del af deres forretningsgrundlag. Nu krydser jeg fingre for, at de er vedholdende på området.