Erfaring

Fra 2004 og fire år frem var Lars Communications Planning Director hos MEC, og efter en kort tid hos Envision kom han til UncleGrey som Managing Director. Senere blev han Chief Strategy Officer & Head of Digital, og senere Strategy Lead for Grey Group EMEA. Siden 2017 har Lars’ titel været Chief Strategy Officer & Head of Digital hos Grey Nordic.

Motivation

Lars Samuelsen har i 10 år medstyret Grey og UncleGrey, og nu også det samlede Grey Nordic, mod en fremtrædende plads på både den danske og internationale bureauscene. Igen i år har Lars’ sans for at drive strategisk forretning med et stærkt kreativt og digitalt touch resulteret i flotte resultater for bureauet – nomineringer og priser har regnet ned over UncleGrey. Bureauets kampagner og initiativer er modige og særegne, hvilket bl.a. en Cannes-løve i bronze bevidner, og ikke nok med det, så virker de også. For fjerde år i træk har UncleGrey hevet en Euro Effie-statuette hjem samt en særpris ved WARC’s Award Effective Innovation – flotte hyldester til effektive kampagner og innovativ brug af medier i international kontekst. Lars er uden sammenligning én af de stærkeste danske bureauprofiler og igen i år et sikkert navn på The M List.

HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2018?

I 2018 er det lykkes at skabe en god balance mellem de globale og nationale mærker, som bureauet arbejder med. Vi har sagt nej tak til at indsende arbejde til awards, der ikke har nogen forretningsmæssig betydning for Uncle Grey og fokuseret vores indsats på initiativer, der beviser den forretningsmæssige værdi af vores arbejde.

HVAD VILLE DU GERNE HAVE GJORT MERE AF I 2018?

Holdt mere ferie.

HVAD BLIVER DIN STØRSTE MARKETING UDFORDRING I 2019?

At tale varmt for at diverse buzz words (RTB, programmatic, data, digital transformation, etc.) ikke i sig selv skaber værdi.

HVORDAN FORVENTER DU, AT DIN ROLLE VIL FORANDRE SIG I 2019?

Min rolle vil i stigende grad bestå i at integrere forskellige discipliner, teknologier og platforme med det formål, at sikre det bedste arbejde for vores kunder. I det kommende år vil der blive et øget fokus på “storytelling”, samt på hvorledes nye medier kan bidrage med værdiskabelse.

HVIS DER VAR EN I BRANCHEN DU SKULLE GIVE ET SKULDERKLAP – HVEM SKULLE DET VÆRE OG HVORFOR?

Det bliver et skuldeklap til Bolia. En fantastisk virksomhed, som jeg har haft fornøjelsen af at samarbejde med i otte år. Igennem de seneste fem år, har intet´andet mærke gjort sig så positivt bemærket ved de europæiske effektivitets priser, og deres internationale succes skyldes innovativt, visionært og modigt lederskab.

HVIS 2019 SKAL VÆRE EN SUCCES FOR DIG, HVAD SKAL DU SÅ OPNÅ?

Bibeholde vores fokus på at gå vores egne veje og ikke lade os diktere af, hvad der er normen for branchen. Yderligere vil jeg gerne udvide paletten af kompetencer, vi kan tilbyde til vores kunder. Dog udelukkende hvis dette kan blive på et højt internationalt niveau med de rette samarbejdspartnere.