Erfaring

Simon kommer fra Australien og startede sin karriere som Creative hos George Patterson Bates i 1987 og rykkede til Danmark i 1995 hos Bates Copenhagen. Sidenhen har han siddet på posten som Executive Creative Director hos BBDO, Saatchi & Saatchi, Halbye Kaag JWT indtil han i 2015 startede bureauet The Orbit Agency sammen med Thomas Thorstholm. Her befinder han sig stadig i dag som kreativ direktør og partner, men under det nye navn Orbit Red.

Motivation

Simon Wooller er en af de mest prisvindende kreative i den danske bureaubranche, og han har leveret kreativitet fra nogle af de mest toneangivende bureauer gennem de seneste 20 år. Hos både Saatchi & Saatchi samt Haalbye Kaag JWT spillede Simon en afgørende rolle i, at bureauerne opnåede pladsen som Creative Agency of the year flere år i træk. De sidste tre år har Simon drevet Orbit Red fra et nystartet til et veletableret bureau med bl.a. en nytænkende model for at generere de rette både kvalitative og kvantitative budskaber, der innovativt kombinerer data, kreativitet og social connection. Det har været med til at sikre dem kunder som Dynaudio, Den Blå Planet og Cmore. Simon hører stadig til i toplaget af den kreative danske elite og fortjener igen i år en plads på The M List.

Hvad har været din største professionelle succes i 2017?

Min største professionelle succes er, at Orbit Red fortsat vokser i et sundt tempo og i den rigtige retning. Vi udvikler fortsat nye digitale produkter gennem vores digitale søsterselskab INNX, hvilket klæder os godt på til fremtiden. Derudover har vi lavet noget rigtig godt kreativt arbejde i år!

Hvad har været din største professionelle skuffelse i 2017?

Der har faktisk ikke været nogle skuffelser i år… cross fingers!

Hvad bliver din største marketing udfordring i 2018?

At forstætte med at vokse, men bevare den tætte forbindelse til vores kunder. Det var altid problemet på de større bureauer – i takt med at vi voksede, blev det sværere at bevare den tætte, daglige kontakt med kunderne.

Hvor finder du din faglige inspiration?

Sidste år nævnte jeg de lidt nørdede TED Talks. Det har ikke ændret sig!

Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap – hvem skulle det være og hvorfor?

Det ville være Claus Walter, som nu skruer ned for blusset. Han er en af Danmarks bedste tekstforfattere gennem tiden. Han er den type tekstforfatter, som alle bureauer ville ønske, de havde. En sand ener!

Hvis 2018 skal være en succes for dig, hvad skal du så opnå?

Vi vil have det hele! Vi vil vokse, vil vil lave bedre, kreativt arbejde, skabe mere vækst for vores kunder – og meget gerne udskifte Skoda’en med en Porsche!