Erfaring

Thomas startede sin karriererejse hos Nordisk Kommunikation i 2003 som Communications Advisor. I 2008 skiftede han til Danske Bank, først som Chief Consultant og senest som Head of Online Media. Siden 2013 har han siddet hos Arla Foods, hvor han i dag er Global Head of Digital, In-house Creative and Media.

Motivation

Når Thomas Heilskov igen er at finde på The M List, skyldes det hans evne til fortsat at levere flotte resultater gennem et stærkt digitalt fokus og en innovativ forretningstilgang. De seneste år har han siddet hos en af landets førende og mest traditionsrige FMCG-virksomheder, hvor han har vist sig i stand til at navigere i komplekse problemstillinger. Thomas har spillet en afgørende rolle  i koncernens digitale transformation og fremdrift, hvilket i høj grad understreges af den succesfulde lancering af The Barn. Arlas nye inhouse bureau er i dag globalt repræsenteret og har det seneste år leveret stærkt digitalt content til mere end 30 brands og eksekveret over 300 kampagner. Ingen tvivl om at Thomas igen i år er at finde på The M List.

Hvad har været din største professionelle succes i 2019?

At vi er lykkes med at lancere The Barn, vores nye interne (media and creative) agency globalt og skabe lokale agency hubs i vores største markeder. Siden starten i januar har The Barn leveret digital content til i alt 35 brands og afviklet mere end 300 kampagner. Det har blandt andet resulteret i en fordobling af digitale engagements i år.

Hvad ville du gerne have gjort mere af i 2019?

Når man skaber en helt ny agencymodel og bringer mere in-house, er det afgørende, at man ikke undervurderer forandringen, både internt og i forhold til eksterne partnere. Fokus på change management og forankring af nye arbejdsgange, det kan man altid gøre mere af.

Hvad bliver din største marketingudfordring i 2020 hvis forudsigelserne om dårligere konjunkturer holder stik?

Vi har generelt et meget stærkt fokus på både efficiency og effectiveness i vores digital strategi, og det vil kun blive styrket yderligere til næste år. Et eksempel på dette er, at vi udvider The Barn i 2020 og tager programmatic in-house i vores største markeder.

Hvordan forventer du, at din rolle vil forandre sig i 2020?

Vi er på en vanvittig spændende rejse med opbygning af et nyt globalt agency i The Barn. Jeg kommer til at fokusere endnu mere på synergier på tværs af vores hubs i UK, Sverige og Mellemøsten og sikre øget professionalisering af de mange nye arbejdsgange, som vi har skabt.

Vil FN’s verdensmål påvirke dit arbejde i 2020 – og i så fald hvordan?

Som et af verdens største mejeriselskaber har vi en kæmpe forpligtigelse i forhold til klima. Arla har sat et ambitiøst mål om at reducere C02 udledning med 30 % inden 2030. Det er en kæmpe opgave, og vi kommer aktivt til at involvere vores forbrugere i de mange initiativer, der tilsammen skal sikre fuldstændig CO2 neutral mælk i 2050.

Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap – hvem skulle det være og hvorfor?

Der er mange fantastiske mennesker i branchen, der hjælper os til at vise nye veje til, hvordan vi kan skabe mere meningsfulde digitale oplevelser på tværs af vores brands. Ingen nævnt, ingen glemt.