Erfaring

I mere end 20 år har Frederik arbejdet med reklame. Han har haft tekstforfatter-stillinger hos BBDO og Grey Danmark og var grundlægger af Propaganda, der siden er blevet til Mensch. Hos Mensch sidder han stadig som partner og er derudover bestyrelsesmedlem i diverse kunstforeninger.

Motivation

Frederik Preisler er en af de helt store personligheder på den danske reklamescene, og er for femte gang at finde på The M List. Forklaringen findes i hans dybe kreativitet og knivskarpe kommunikationssans, som igen har sat den succesfulde kurs hos Mensch. Endnu en gang kan bureauet bryste sig af et flot resultat og har det seneste år kysset guldtoppen ved både Epica Awards og Clio Awards i New York for kampagnen ”Closed for Maintenance” for Visit Faroe Islands. Ydermere var Mensch i 2019 det reklamebureau i Danmark med de mest tilfredse kunder ifølge MyImage-analysen. Frederik ved, at kommunikation er det mest potente værktøj til forandring, og med det, sætter han standarden for både Mensch, kunder og samfund. Det har givet ham status som en af branchens tungeste profiler samt en sikker plads på The M List 2020.

Hvad har været din største professionelle succes i 2019?

Det lykkedes mig at fastholde en plads på The M List.

Hvad ville du gerne have gjort mere af i 2019?

Kommunikation, der gjorde verden sjovere, klogere, renere og mere ansvarlig.

Hvad bliver din største marketingudfordring i 2020 hvis forudsigelserne om dårligere konjunkturer holder stik?

At producere kommunikation, der gør verden sjovere, klogere, renere og mere ansvarlig. Og at fastholde en plads på The M List, selvfølgelig.

Hvordan forventer du, at din rolle vil forandre sig i 2020?

Overhovedet ikke. Hvis jeg altså kan fastholde min plads på The M List.

Vil FN’s verdensmål påvirke dit arbejde i 2020 – og i så fald hvordan?

Ja, i høj grad. Verdensmålene vil påvirke os alle. Om ikke andet, så fordi alt internationalt lovmæssigt og regulatorisk arbejde vil følge verdensmålene. Men forhåbentlig også fordi nogen af os kan se fornuften.

Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap – hvem skulle det være og hvorfor?

Min partner Rune Hørslev, som juryen må vide hvorfor, ikke har fastholdt sin plads på The M List fra sidste år. Komplet uforståeligt og hamrende uretfærdigt. Han stod igen i år i spidsen for noget af det mest interessante og mest vindende arbejde i branchen.