Erfaring

Jakob startede hos Unilever i 1998, først som Category Manager, senere som Nordic E-Business Manager. I 2000 var han medstifter af Acinon, og to år senere blev han medejer og COO hos ADtomic. 2006 var året, hvor han var medstifter af Hello Group, i dag Hello Great Works, hvor han sidder som Managing Partner.

Motivation

Jakob Langemark er et velkendt navn i både branchen og på The M List. Han er uden tvivl en af landets dygtigste og mest visionære bureaudirektører, hvilket han gang på gang har vist fra sin trone hos det succesfulde digitale designbureau Hello Great Works. Under Jakobs kyndige ledelse leverer bureauet fortsat sublime innovative løsninger og indgår spændende samarbejder med nogle af landets største virksomheder. Det kom derfor heller ikke som en overraskelse, da bureauet landede både guld, sølv og Peoples Lovie-prisen for ”Best Design – Aesthetic” ved det uofficielle web-EM, Lovie Awards 2019, for deres samarbejde med HAN Kjøbenhavn. Om nogen evner Jakob at kombinere stærk faglighed med en   passioneret og empatisk ledelsesstil. Det har medført markant vækst og god lønsomhed i Hello Great Works.

Hvad har været din største professionelle succes i 2019?

At få skabt markant vækst og god lønsomhed i Hello Great Works igennem et tungt fokus på tilfredshed og fastholdelse af kunder og medarbejdere.

Hvad ville du gerne have gjort mere af i 2019?

Ville gerne have haft mere tid til faglitteratur og konferencer – det må jeg skabe tid til i 2020!

Hvad bliver din største marketingudfordring i 2020 hvis forudsigelserne om dårligere konjunkturer holder stik?

At udvide samarbejdet med de gode kunder vi allerede har i forretningen samt at tiltrække endnu mere talent.

Hvordan forventer du, at din rolle vil forandre sig i 2020?

Jeg forventer at kunne bruge endnu mere tid på at repræsentere hele NoA-familien og sætte fokus på dét, vi faktisk kan som et stort, stærkt og samlet hus.

Vil FN’s verdensmål påvirke dit arbejde i 2020 – og i så fald hvordan?

Det er ikke sjældent, at vi forholder os til FN’s verdensmål i vores dialog med kunderne – og jeg forventer, at det stadig vil være en del af vores dagsorden.

Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap – hvem skulle det være og hvorfor?

Det er muligvis politisk ukorrekt – men jeg vil klappe min dygtige chef, Mikael Jørgensen hårdt på skulderen. Det er sgu ikke alle forundt at stå i spidsen for årets reklamebureau i Europa!