Erfaring

Med en journalistuddannelse i baggagen startede Jesper i 1999 sin karriere som journalist hos Jyllands-Posten. I 2001 stiftede han InGroup, men skiftede efter syv år til en direktørstilling hos Media Movers. I starten af 2013 startede han sit eget bureau, Brand Movers, og fulgte to år efter med Native Advertising Institute. Jesper sidder i dag som CEO hos begge.

Motivation

Jesper Laursen er en entreprenant og ambitiøs bureauprofil. Oprindelig uddannet journalist, men siden 2001 gået iværksættervejen. Først som grundlægger af InGroup og siden med bureauerne Brand Movers og Native Advertising Institute, som han til stadighed styrer med stærk hånd. Han har fingeren på pulsen og formår at bruge sin viden og kreativitet til at formidle og skabe content for både nationale og internationale brands og virksomheder. Netop Jesper’s flair for at kombinere digital og content marketing med traditionelle tv-kampagner, landede i sommer Brand Movers guld ved Content Marketing Awards i USA – som det første danske bureau nogensinde. Jesper’s høje faglige niveau og særegne contentunivers har styrket Brand Movers på den danske og internationale bureauscene. Jesper hører hjemme på The M List 2020.

 

Hvad har været din største professionelle succes i 2019?

At vi har prioriteret at udbygge fundamentet med strukturer og processer under vores virksomhed. Det har selvfølgelig kostet på væksten, men hvis vi ikke havde truffet og eksekveret den beslutning, tror jeg, vi havde sejret os ihjel.

Hvad ville du gerne have gjort mere af i 2019?

Selv om vi er kommet langt, ville jeg gerne have haft endnu mere fokus på at bygge vores organisation og processer. Vi lancerede en ny konference, The Edge, med 35 talere og 460 deltagere i 2019. Det gik godt, men det harmonerede ikke så godt med at holde “snuden i sporet” og forsinkede den proces unødigt.

Hvad bliver din største marketingudfordring i 2020 hvis forudsigelserne om dårligere konjunkturer holder stik?

At tøjle vores trang til at prøve nye og store idéer af og i stedet færdigbygge fundamentet. Det vil ruste os endnu bedre til evt. konjunkturudfordringer.

Hvordan forventer du, at din rolle vil forandre sig i 2020?

Forhåbentlig vil der være lidt mere luft til at komme op i helikopterperspektiv. Vores branche – content marketing og native advertising – er i min optik det mest interessante sted nogensinde. Men det kræver klarsyn og omtanke at positionere sig rigtigt.

Vil FN’s verdensmål påvirke dit arbejde i 2020 – og i så fald hvordan?

Nej – ikke mere end i 2019.

Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap – hvem skulle det være og hvorfor?

Lars Silberbauer. Dels for hans fænomenale resultater – men i virkeligheden mere fordi han midt i succesen fremstår så dejlig ydmyg. En mand der sætter opgaven og ikke sig selv i centrum. Det er i den grad noget, de afsindig mange alt for store egoer i vores branche kunne tage ved lære af.