Erfaring

Efter en tur forbi TDC og TVS fra 1993 og frem startede Lars sponsorshipbureauet Promovator i 1998. Han ledte bureauet indtil det i 2006 blev en del af Aegis Media, hvor han blev CEO for Norden. Siden er netværket vokset både herhjemme og globalt, og Lars sidder i dag som CEO for det samlede Dentsu Aegis Network på det meste af det europæiske marked.

Motivation

Lars Bo Jeppesen er i en klasse for sig på den danske og internationale bureauscene. Som CEO for Dentsu Aegis-netværket i Norden og Europa er han en person, mange i branchen ser op til. Dels fordi han forvalter sit ansvar med stor sikkerhed og lige så stort vid, dels fordi han er et spændende menneske, en dygtig leder og forrygende taler, der tryllebinder med sin yderst begavede formidling af idéer og viden. Samtidig taler Dentsu Aegis’ resultater de seneste år for sig selv, og det på trods af store investeringer i både bureau-setups og kompetencer. Et nyligt eksempel er et samarbejde og partnerskab med Google med henblik på en styrkelse af de teknologidrevne marketingservices, gruppen kan tilbyde kunder. Fremsynethed, stærkt lederskab, fokus på resultater og i den grad på sine medarbejdere placerer igen Lars på The M List.

Hvad har været din største professionelle succes i 2019?

At fastholde medarbejdernes engagement og tro på fremtiden på det samme niveau som de forrige år, til trods for de store forandringer vi og branchen gennemgår.

Hvad ville du gerne have gjort mere af i 2019?

Tid med kunderne.

Hvad bliver din største marketingudfordring i 2020 hvis forudsigelserne om dårligere konjunkturer holder stik?

At levere den ønskede vækst, så indtægterne matcher omkostningerne.

Hvordan forventer du, at din rolle vil forandre sig i 2020?

Meget mere kundefokus.

Vil FN’s verdensmål påvirke dit arbejde i 2020 – og i så fald hvordan?

Absolut – for jeg sidder i vores globale steering commitee for Dentsu’s Globale Social Impact program, hvor vi arbejder på at blive 100 % carbon neutrale, udrydde malaria, lære 100.000 børn og unge at kode og støtte 10.000 kvindelige iværksættere med deres startups.

Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap – hvem skulle det være og hvorfor?

Martin Bochineck fra Isobar Nordics (tidligere Magnetix) for Martin er en fantastisk leder på alle plan, og så Tine Aurvig Huggenberger for at være blevet valgt som europæisk formand for bureauernes brancheorganisationer.