Erfaring

Simon startede sin karriere med knap 13 år hos Kunde & Co., først som Account Manager, senere Group Account Director og senest som Managing Partner. I 2010 gik rejsen til Sunrise, hvor han i dag sidder som CEO og partner.

Motivation

Simon Hertz er en fremsynet bureaudirektør, som tør at gå forandringens vej. Med sjælden innovativ flair og en stærk forretningsforståelse har Sunrise de seneste par år gennemgået en nævneværdig transformation fra et traditionelt reklamebureau til The Commercial Transition Agency. En forandring der tilmed bærer frugt. I 2018 viste bureauets regnskab, at omsætningen var steget med 25 %, og lige siden er Sunrise vokset med lynets hast. De har nu en kundeportefølje af mellemstore virksomheder med internationale ambitioner, som bureauet, med Simon i front, fortsætter med at tilføre strategisk indsigt og klarhed. Simon er karakteriseret af kombinationen af det perfekte mix af mod, vilje, agilitet og handlekraft, og for sin evne til at sætte sig nye mål, gå efter dem og komme vel i mål, lander han en flot plads på The M List 2020.

Hvad har været din største professionelle succes i 2019?

At transformere Sunrise til et Commerciel Transition Agency og samtidig bevise at positionen er relevant ved at have skabt stærke resultater for eksisterende og nye kunder. Takket være mit team.

Hvad ville du gerne have gjort mere af i 2019?

Jeg er godt tilfreds med indsatsen og doseringen af denne.

Hvad bliver din største marketingudfordring i 2020 hvis forudsigelserne om dårligere konjunkturer holder stik?

Jeg tager generelt ikke sorgerne på forskud og har aldrig været en stor tilhænger af “hvis”. Selvfølgelig skal man ikke være naiv, men jeg ryster umiddelbart ikke på hånden, idet jeg synes, at Sunrise har et rigtig godt produkt og en fleksibel approach, som i særdeleshed også vil være aktuel og relevant for kunderne i et strammere marked.

Hvordan forventer du, at din rolle vil forandre sig i 2020?

Forandring i sig selv er ikke en givet forventning. Derimod synes jeg, at det er mere relevant at være omstillingsparat i forhold til den verden, vi lever i, og det marked vi agerer i.

Vil FN’s verdensmål påvirke dit arbejde i 2020 – og i så fald hvordan?

Det stiller krav til virksomhederne og deres måde at kommunikere, agere og brande sig på. Tendensen er i fuld gang og vil fortsætte – hånd i hånd med purpose-bølgen. Purpose kan være godt. I kommunikationen og for verden. Men purpose er potentielt også udfordret af påtagenhed og at være på mode, og det er det vigtigt at være opmærksom på.

Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap – hvem skulle det være og hvorfor?

Teamet på Sunrise. Alle har leveret en solid og meget kompetent indsats og har fuldt ud levet op til vores værdisæt, hvor ansvar, respekt, nysgerrighed og initiativ er i højsædet. Det er kommet kunderne til gode og det er kommet vores interne kultur til gode. Kæmpe skulderklap!