Erfaring

Anita lagde ud hos Hein & Partnere som Marketing Intern, hvor hun rykkede videre til en stilling som marketingassistent og Office Manager. I 2015 skiftede hun til Bolius som Branding & Community Manager, hvor hun senere blev Head of Social & intern kampagneleder. I 2016 startede Anita sin egen virk- somhed, anitaxcph, som hun kører sideløbende med sit arbejde som rådgiver hos Operate.

Motivation

To bogudgivelser, en vunden specialepris, projektledelse af Radonfrit Hjem- kampagnen og åbningen af BLOX er resultater, Anita Lykke Klausen står bag. Som kommunikationsrådgiver besidder hun evnen til at formidle og omsætte viden til praksis samt at følge ambitiøse projekter til dørs. Det er ikke gået ubemærket hen i branchen, hvor hendes evner som projektleder var med til at lande Radonfrit Hjem-kampagnen på AEA shortlisten 2018. Senest har Anita gjort sig bemærket med projekter for Bolius, som inkluderer opbygning af virksomhedens SoMe-afdeling og digitale tilstedeværelse, og hun er dertil i gang med at tegne sig en spændende lederrejse. Foruden flotte meritter i arbejdsregi er Anita selvstændig med anitaxcph, hvor hun rådgiver om neuro- marketing og fungerer som foredragsholder og underviser.

HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2019?

Min opsigelse. Jeg var glad for arbejdspladsen, men det var den bedste investering for min faglighed. Det gav mig en pause, et savn til mit fag og muligheden for at orientere mig om, hvilken retning jeg skulle gå. Succesen lå i at tage springet fra det komfortable og velkendte, til fordel for motivation og retning for karrieren.

HVAD ER DIT MÅL FOR 2020?

Ikke at lade hverdagen spise min faglighed. Konkret handler det for mig om at prioritere tid til mit næste bogprojekt, som på mange måder er mit frirum til faglig nysgerrighed. Det samme gælder podcasten, møder i Advisory Bo- ard, konferencer og en masse netværk. Det er mine faglige legepladser, som lærer mig noget nyt og holder mig motiveret.

HVILKEN ROLLE SER DU DIG SELV I OM FEM ÅR?

Om fem år har jeg kunder, jeg kan hjælpe, og medarbejdere, jeg kan udvikle. Jeg har kolleger, jeg kan sparre med, og neuromarketing på agendaen – lige- som jeg har nu. Hvilken titel der står i mailsignaturen, og hvilket CVR-num- mer der har betalt mit skrivebord, vil jeg forholde mig til, når den tid kommer.

HVAD ER DIT BEDSTE RÅD TIL BRANCHENS SENIORPROFILER?

Noget karakteriserende ved vores branche er, at vi bruger tid på branchekol- legerne. Det hiver fagligheden op på et andet niveau. Så uanset hvor meget gentagelse, madpakkesmøring og “er det ikke snart weekend”-snak der går i hverdagen, så prioriter vidensdeling med branchekollegerne. Det er sgu vigtigt!

HVILKE TRE EGENSKABER KARAKTERISERER DIG BEDST?

Vedholdende, nysgerrig og resultatsøgende. I “vedholdende” ligger skyggen af stædighed. Jeg vil meget gerne nå i mål med de projekter, jeg sætter mig for, og der skal gerne være resultater undervejs og ved vejs ende. Ellers er der simpelthen ikke næring til min nysgerrighed, der fungerer som motoren i maskinrummet.

HVOR HENTER DU INSPIRATION HENNE?

Branchen. Ganske simpelt. Det er derfor, netværk altid har fyldt meget i min karriere – jo flere mennesker du møder og historier du hører, desto mere inspiration har du i rygsækken.