Erfaring

Jens Peter startede sin professionelle karriere som mediechef hos Ekstra Bladet i 1986. Efterfølgende har han siddet hos flere forskellige virksomheder, som bl.a. TV3 Danmark, Concept Gruppen og Sepia Proximity. I 2005 blev han medstifter af Rainmaker, men seks år senere trådte han ind i Hjaltelin Stahl som partner og Deputy CEO, hvor han siden 2016 har fungeret som fast CEO.

Motivation

Det er nu fjerde år i træk, at Jens Peter Jensen fra Hjaltelin Stahl kan ses på The M List. Han er CEO for et af landets mest spændende bureauer, og når det kommer til positiv, empatisk og uddelegerende ledelsesfilosofi i bureaubranchen, er Jens Peter svær at komme udenom. Med udgangspunkt i solid faglighed spiller Jens Peters strategiske ledelsesstil en afgørende rolle i Hjaltelin Stahls fortsatte succes og vækst. Han formår at skabe en virksomhedskultur, der forstår at være på forkant med branchens trends og tendenser. Som limen der holder hele bureauet sammen, kan Jens Peter tage en del af æren for, at Hjaltelin Stahl blev solgt til rekordpris til konsulenthuset Accenture og tog titlen som bureauet med det stærkeste image i MyImageanalysen 2019. Jens Peter anerkendes med en plads på The M List 2020.

Hvad har været din største professionelle succes i 2019?

Salget af Hjaltelin Stahl til Accenture, der blev en realitet april 2019, har af indlysende årsager præget mit arbejdsliv i 2019 og været min største professionelle succes.

Hvad ville du gerne have gjort mere af i 2019?

Talt mere med mine vidunderlige kolleger og bedrevet bedre ledelse. Salget, due diligence arbejdet og al hemmelighedskræmmeriet i perioden, bragte mig ind i et “lukket rum” indeholdende alt andet end kunde-og medarbejderfokus.

Hvad bliver din største marketingudfordring i 2020 hvis forudsigelserne om dårligere konjunkturer holder stik?

Den største marketingudfordring i årene fremover, med eller uden dårlige konjunkturer, vil være at sikre samspillet mellem vores mange kompetencer i vores nye Accenture og Accenture Interactive-familie. Vi har holdet til at skabe verdensklassekundeoplevelser for brands.

Hvordan forventer du, at din rolle vil forandre sig i 2020?

Min rolle vil helt givet få et større internationalt fokus med vores nye Accenture ejerskab.

Vil FN’s verdensmål påvirke dit arbejde i 2020 – og i så fald hvordan?

Accenture har, så vidt jeg ved med min foreløbige begrænsede viden, en række initiativer på den front. Hvordan de rammer mig personligt, ved jeg ikke endnu.

Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap – hvem skulle det være og hvorfor?

Jeg har opbygget min egen tradition her for at give skulderklap til folk, der har gjort det fantastisk og tjekket ud af branchen. Forrige år Jan Duckert og sidste år, Mona Juul. I år går mit skulderklap derfor til Christina Rind Helsbro, der forlod Magnetix ved årsskiftet. Respekt til hende.