Erfaring

Karrieren startede Nicolas i 2014 hos den mindre virksomhed Surftown, hvor han fik bred erfaring med alle marketingdisciplinens områder. Herefter rykkede han til GroupM og specialiserede sig i de mere tekniske sider af digital markedsføring, senest som Custom Solutions Specialist. I 2018 begyndte Nicolas’ rejse hos SAS, hvor han i dag sidder som Marketing Technology Manager i Stockholm.

Motivation

”At rejse er at leve” er et citat, Nicolas Nezzo i den grad har taget til helt nye højder. Siden han landede hos SAS, har han accelereret ikke blot sin egen udvikling, men også sat fart under Skandinaviens største flyselskabs vinger. Med fremtiden som destination spiller Nicolas en drivende kraft i at automatisere kampagner via selvlærte algoritmer, på tværs af 22 globale markeder og digitale kanaler. Det har gjort vækst til SAS’ faste marketingmedrejsende. Med et stærkt teknisk marketingfundament og en god forståelse for kunder, har Nicolas spillet en afgørende rolle i at implementere AI i en stor del af det globale mediekøb, øge onlinebookinger med 34 % og skabt mere end 17 % ROI på kampagner. Unikt potentiale, der hylder Nicolas med SAS’ titel ”Performer of the Year” og en sikker plads på The M Talents.

HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2019?

2019 har været et enormt spændende og travlt år, så det er svært at vælge én succes. Men skal jeg alligevel vælge én ting, så må det være, at vi er kommet så langt med at forandre den måde, vi arbejder på. Konkret har vi automatiseret og personaliseret en stor del af vores annoncering, og dét frigiver tid til udvikling og kreativitet.

HVAD ER DIT MÅL FOR 2020?

Jeg har to overordnede mål: Det første – og vigtigste – er at opbygge et godt og sundt team, som kan eksekvere, accelerere og skalere vores ambitioner globalt. Det andet er at øge relevansen og kvaliteten i vores markedsføring, med en klar mission om at få alle vores kanaler til at spille endnu bedre sammen.

HVILKEN ROLLE SER DU DIG SELV I OM FEM ÅR?

Jeg har ikke som sådan en konkret plan for de næste fem år, så det er svært at sige. Jeg prøver at fokusere på nuet og så ellers løbende mærke efter, om det jeg nu gør føles rigtig og om det udvikler mig, både fagligt og personligt.

HVAD ER DIT BEDSTE RÅD TIL BRANCHENS SENIORPROFILER?

Brug tid på at inspirere de af os, som er lidt yngre end jer selv, og giv os mandat til at prøve det vi tror på. Jeg attribuerer meget af min egen udvikling til mine ledere gennem de sidste år – både hos GroupM og SAS – der alle har været gode til dette. Og jeg er dem enormt taknemmelig for alt, de har lært mig.

HVILKE TRE EGENSKABER KARAKTERISERER DIG BEDST?

Jeg ser mig selv som nysgerrig, målrettet og nytænkende. Jeg motiveres enormt af at udfordre det etablerede og komme op med nye løsninger, som bringer (mer)værdi – og jeg giver sjældent op, hvis jeg har fået en idé, jeg virkelig tror på.

HVOR HENTER DU INSPIRATION HENNE?

Jeg finder meget inspiration i konferencer, hvor der ikke er for meget fluff. Men i særdeleshed også fra mit netværk af venner og kolleger, både dem inden for branchen, men i ligeså høj grad fra de af mine venner der arbejder med noget helt andet end mig. Og fra et hav af podcasts fra alle verdens hjørner, om alt mellem himmel og jord.