Erfaring

I 2000 startede Vivi som Set & Creative Designer hos The National Film School of Denmark. I 2004 sad hun som BtC Sales hos Fair Insurance, og i 2006 rykkede hun til Gjensididge, hvor hun har været lige siden. Siden 2016 har Vivi haft sin nuværende rolle som Nordic Director of Marketing & CRM.

Motivation

Vivi Kofoed har sin debut på The M List som følge af sit arbejde med Gjensidiges og virksomhedens øvrige brands markedsføring og CRM. Vivi er en markant marketer og leder med bred marketingfaglighed, der især excellerer inden for strategisk og analytisk CRM-kompetence og forståelse for  skarpt segmentopdelte brandingstrategier. Hun har omfavnet den digitale udvikling, som hun på succesfuld vis har integreret og aktiveret i virksomhedens overordnede marketingstrategi, og med budskab og content som nøgleord stod hun i 2018 i spidsen for en innovativ reklamekampagne, hvor forsikring som begreb aldrig bliver nævnt. Modigt og succesfuldt! Vivi er en profil, som forstår at navigere i en digital og teknologisk transformation, og det er af disse årsager, kombineret med en stærk ledelseskompetence, at vi byder Vivi ombord på The M List

HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2018?

Vi har skabt en kraftfuld Marketing & CRM-enhed med dyb kundeindsigt, et intelligent sammenspil mellem kanalerne og fuld automatisering af leadflow på tværs af brands. Vi har opnået en massiv stigning af kunder, der oplever proaktiv kommunikation via vores digitale dialogprogrammer og rekordhøje resultater på vores content marketingsatsning.

HVAD VILLE DU GERNE HAVE GJORT MERE AF I 2018?

Et hurtigt salg er nemt at opnå, men det imødekommer ikke den skærpede konkurrence. Meningsfulde relationer med vores kunder er altafgørende, og derfor ville jeg gerne have inviteret flere af vores gode kunder på en kop kaffe for at lære dem endnu bedre at kende.

HVAD BLIVER DIN STØRSTE MARKETING UDFORDRING I 2019?

Den mest spændende udfordring bliver uden tvivl at have fuld fokus på kunderne – samtidig med at vi internt arbejder videre i maskinrummet på at bygge sammenhængende pg personlige kundeoplevelser på tværs af økosystemer.

HVORDAN FORVENTER DU, AT DIN ROLLE VIL FORANDRE SIG I 2019?

Forandring og kontinuerlig udvikling har altid været et grundvilkår for marketingfolk – derfor forventer vi ikke længere forandring – vi er forandring!

HVIS DER VAR EN I BRANCHEN DU SKULLE GIVE ET SKULDERKLAP – HVEM SKULLE DET VÆRE OG HVORFOR?

Det velfortjente skulderklap går til mine fagfæller på tværs af brancher. De skal i dag evne at beherske ny teknologi, udnytte data, analytiske modeller, forudsige kundebehov, forstå psykologi, sociologi og antropologi og samtidig formå at være interne forandringsagenter.

HVIS 2019 SKAL VÆRE EN SUCCES FOR DIG, HVAD SKAL DU SÅ OPNÅ?

Det er helt enkelt, at mine skarpe og kreative folk i Marketing & CRM føler, at de har verdens bedste job – og kunderne ikke kan forstille sig et bedre sted at være kunder end her hos os.