Articles tabs

Courses tabs (CT)

The M List er stedet hvor Dansk Markedsføring fremhæver de allerdygtigste indenfor vores branche, og hvor du kan læse kollegaer, kunder og konkurrenters bud på hvad der kendetegner dem og de udfordringer de står overfor.



BENJAMIN RUD ELBERTH

Titel:
Digital Chef
Virksomhed:
Geelmuyden Kiese
Titel:
Digital Chef
Virksomhed:
Geelmuyden Kiese
Erfaring:
Benjamin begyndte sin karriere som webredaktør hos Socialdemokraterne i 2008, hvor han senere blev digital chef. Herefter var han Social Media-råd- giver i Folkekirkens Nødhjælp og rykkede på bureausiden i 2012. Først som digital chef i Hou Digital og senest som Digital Chef i Geelmuyden Kiese. Derudover gæsteforelæser han på Københavns Universitet om politik og digitale medier.

BENJAMIN RUD ELBERTH

2014 var på alle fronter det år, hvor Benjamin Rud Elbert for alvor slog sit navn fast i den danske kommunikation- og reklamebranche. I februar 2014 blev han kåret til ”Top Expert” og ”Best Speaker” ved Social Media Week, og i april samme år blev han nomineret til Berlingske Talent 100. Derudover skiftede han sin stilling som digital chef hos Hou Digital ud med Geelmuyden Kiese, hvor han pt. rådgiver virksomheder i digital effektivisering med speciale i public affairs, lobbyisme og interessevaretagelse på sociale medier. Benjamin er desuden en efterspurgt oplægsholder for bl.a. Københavns Universitet og en fast digital ekspert på TV2. Benjamin er mediernes ”go-to-guy”, når det kommer til digitale medier og politisk digital kommunikation, og vi ved, at vi langt fra har set det sidste fra Benjamin.

Hvad er din største professionelle succes i 2015?
At få slået vigtigheden af digitale og sociale medier fast i Folketingsvalgkam- pen blandt andet med specifikke tv-programmer om emnet.
Hvad gør dig til den professionelle person, du er?
Personlig lyst til at lære alle de ting, jeg ikke ved. Det bliver man aldrig færdig med.
Hvad er din største marketingmæssige udfordring i 2016?
At få slået fast, at digital markedsføring skal leveres af professionelle. Sociale medier i markedsføring er professionelle værktøjer, der kræver stor viden og evne til at eksekvere.
Hvor finder du din faglige inspiration?
Jeg går op i at bruge tid i forskningsmiljøer og hos kunder og meget lidt op i at læse bøger eller høre oplæg. Jeg finder inspiration i en blanding af forskning, hos kunder, ved at blive udfordret af tilhørere og ved at dykke helt ned i en kode, et tweet, en Facebook-post eller en kampagne for at finde ud af, hvorfor den ikke virkede eller virkede.
Hvad er dit bedste råd til dine kollegaer i branchen?
Insistér på, at du kan blive den bedste på dit helt eget felt og i din helt egen niche. Og brug det lille stik af irritation, når en anden stjæler din kunde, din medietid eller sætter sig på emner, hvor du ved mere, til at bruge endnu flere timer på at dygtiggøre dig på emnet.
Hvis 2016 skal være en succes for dig, hvad skal du så opnå?
I 2016 oplever jeg i højere grad at kunder og samarbejdspartnere vil ofre tid, ressourcer og vise tillid til, at digitale medier virker og er værd at betale for. Mange kunder tror stadig, at de kan få digitale strategier til småpenge, fordi alt på internettet er gratis, mens de hælder penge ud af vinduet til printmedier, der ikke virker.

custom add this