Articles tabs

Courses tabs (CT)

The M List er stedet hvor Dansk Markedsføring fremhæver de allerdygtigste indenfor vores branche, og hvor du kan læse kollegaer, kunder og konkurrenters bud på hvad der kendetegner dem og de udfordringer de står overfor.



MARTIN STOCKFLETH LARSEN

Titel:
Chief Commercial Officer
Virksomhed:
Saxo.com
Titel:
Chief Commercial Officer
Virksomhed:
Saxo.com
Erfaring:
I 2001 startede Martin sin karriere hos Dell. Fra 2006 til 2011 har han blandt andet arbejdet med softwareløsninger, produktudvikling og strategier i virksomheder som Adpeople og Tracework, hvor Martin også blev CEO i 2010. Martin skiftede i 2011 til Adform som CMO, hvor han var indtil foråret 2017, hvor han begyndte blev ny CCO hos Saxo.com

MARTIN STOCKFLETH LARSEN

Martin Stockfleth Larsen har gennem de seneste 15 år skabt sig en faglig bred værktøjskasse ved at have arbejdet intensivt i krydsfeltet mellem marketing, reklame og IT. Martin har siden 2011 været med til at skabe en rungende innovativ succes for Adform. I 2015 blev Adform kåret som årets mest innovative vækstvirksomhed af EY grundet dets stærke performance. Adform har specielt udmærket sig ved at gå nye veje inden for adtech-løsninger og digital markedsføring. Martin Stockfleth er som profil en stor inspiration, trendsetter og meningsdanner inden for sit fag og derfor også en naturlig kandidat at finde på The M List 2017.

Hvad er din største professionelle succes i 2016?
Det, at jeg fem år i træk har været med til at skabe +30 % i omsætningsvækst hvilket er 2.5x væksten for digital annoncering globalt. Udover det er jeg stolt at den markedsposition, som vi har opbygget i USA.
Hvad har været din største professionelle skuffelse i 2016?
Skuffelse stammer fra urealistiske forventninger eller personligt svigt. Jeg har en meget pragmatisk tilgang til mit erhverv, derfor er jeg god til at spotte kritiske situationer tidligt, på den måde undgår jeg, at blive skuffet. Jeg har heldigvis ikke oplevet noget personligt svigt.
Hvad er din største marketingmæssige udfordring i 2017?
Vi har kontorer i 18 lande og i 2017, har vi planer om at udvide yderligere i USA, Asien samt Sydamerika. Det er en kæmpe udfordring, at drive samt udvikle vores globale brand proposition alt imens, man samtidig skal arbejde med lokale marketing og kommunikationsplaner på tværs af alle disse lande. Kulturelle forskelle betyder langt mere end man tror.
Hvor finder du din faglige inspiration?
Diverse tech blogs, Adage, Adweek, Harvard Business Review og ikke mindst konferencer som f.eks. Advertising Week NYC, Dmexco og Cannes Lions.
Hvis du skulle give branchen en faglig opsang hvad skulle det så være?
Mindre snak og mere aktion på baggrund af data.
Hvis 2017 skal være en succes for dig, hvad skal du så opnå?
Det vigtigste er, at nå vores forretningsmål målt på omsætning, global expansion samt brand awareness. Udover det ville det være dejligt i det mindste at blive nomineret til en Cannes Lions og ikke mindst blive inkluderet i The M List.

custom add this