Articles tabs

Courses tabs (CT)

The M List er stedet hvor Dansk Markedsføring fremhæver de allerdygtigste indenfor vores branche, og hvor du kan læse kollegaer, kunder og konkurrenters bud på hvad der kendetegner dem og de udfordringer de står overfor.



MICHAEL GAMST

Titel:
Director of Brand & Marketing
Virksomhed:
Telenor DK
Titel:
Director of Brand & Marketing
Virksomhed:
Telenor DK
Erfaring:
I 1999 begyndte Michael sin karriere i branchen som Media Director hos OMD Danmark. Herefter har han været Brand Manager for Heineken og har været hos Nordisk Film/Playstation som Marketing Manager. Siden 2009 har Michael været hos Telenor, og er i dag direktør for Marketing og Branding.

MICHAEL GAMST

Michael Gamst arbejder i en telebranche med mange konkurrencemæssige udfordringer. Et arbejde Michael udfører så godt, at han var en del af The M List sidste år. Igen i år har Michael været med til at sætte en strategisk rigtig kurs for Telenor med et fremtidssikret mål, at blive endnu mere kundeorienteret gennem strategisk anvendelse af data forankret helt ned i taktiske individuelle touchpoint, som Telenors kunder gennemgår. Michael er i en hård branche med til holde overblik og skabe ro og retning hos stakeholdere internt i organisationen og har ikke problemer med smøge ærmerne op og sætte en ny retning, hvis det kræves. Desuden er han en leder, der definerer sine egne KPI'er og succeser på lige fod med sine motiverede og tilfredse medarbejdere.

Hvad er din største professionelle succes i 2016?
Vi er lykkedes med at omsætte vores gruppestrategi til en intern film, som har rejst rundt i vores 13 business units på tværs af verden. Hvilket vidner om, at vi i Danmark er visionære, forstår hvor vi skal hen, kan artikulere det præcist og har de første konkrete bud på, hvad vi skal gøre for at lykkes i en foranderlig verden.
Hvad har været din største professionelle skuffelse i 2016?
At vi ikke har flyttet os nok i 2016. Vi har været begrænset af systemer og udfordret på teknik - jeg så gerne, at vi rykkede hurtigere. Så jeg forventer meget af 2017.
Hvad er din største marketingmæssige udfordring i 2017?
Som disciplin er det at få lov til at dygtiggøre os inden for contextual marketing. At være relevante overfor kunden i det rigtige touchpoint, med det rigtige budskab på det rigtige tidspunkt - det lyder så nemt, og det er så svært, at gøre det rigtigt.
Hvor finder du din faglige inspiration?
Kloge venner, en ambitiøs chef, dygtige kollegaer, inspirerende samarbejdspartnere og "alt det derude".
Hvis du skulle give branchen en faglig opsang hvad skulle det så være?
Jeg hader at blive mødt med begrænsende metrics (hvilket KPI, hvad er dit budget), inden vi har haft mulighed for at diskutere hvilket problem, vi ønsker at løse. Vi er nødt til at tænke stort, drømme, lege og så ressourceallokere og finde målepunkter. Det andet dræber motivation, inspiration og fordrer ofte "copy-paste".
Hvis 2017 skal være en succes for dig, hvad skal du så opnå?
Jeg skal have smurt maskinen, således at vores contextual marketing primært rettet mod eksisterende kunder bliver fodret med relevant content og spiller sammen med bought media. Det stiller store krav til mit team, vores samarbejdspartnere og vores evne til at spille hinanden gode.

custom add this