Articles tabs

Courses tabs (CT)

The M List er stedet hvor Dansk Markedsføring fremhæver de allerdygtigste indenfor vores branche, og hvor du kan læse kollegaer, kunder og konkurrenters bud på hvad der kendetegner dem og de udfordringer de står overfor.



PER CHRISTIANSEN

Titel:
VP, Marketing & Global Media Buying
Virksomhed:
momondo og KAYAK
Titel:
VP, Marketing & Global Media Buying
Virksomhed:
momondo og KAYAK
Erfaring:
I 2004 startede Per som Account Manager i MediaCom, og sluttede i 2011 som Head of Communication Planning. Herefter skiftede han til Carat Danmark, hvor han sad som Head of Strategy indtil 2013, hvorefter han blev forfremmet til Director. I 2014 blev han hentet til momondo som Global Head of Marketing Strategy & Campaigns. I 2017 blev han VP, Marketing momondo & Global Media Buying hos KAYAK.

PER CHRISTIANSEN

Som øverste marketingansvarlig for momondos globale marketingindsatser og for KAYAK's samlede globale medieindkøb sidder Per Christiansen på en af de største og mest ansvarsfulde CMO-positioner herhjemme. I en branche, der vækster i stigende hast og oplever en tilsvarende stejl kurve i konkurrencen om branchens bedste priser, navigerer Per i spændingsfeltet mellem det kreative og strategiske med flotte resultater som følge. Med dyb indsigt i digital performance marketing og digital forretning har Per formået, at skille momondo ud fra mængden samt bygget et marketing-setup, der supporterer seks brands globalt og som forsat udvikles for at leve op til gruppens høje vækstambitioner. Per udmærker sig gang på gang som en skarp faglig kompetenceprofil med en holistisk tilgang til marketingfaget og er igen i år på The M List.
Hvad har været din største professionelle succes i 2018?
At vi har leveret på strategien for vores portefølje af rejsebrands (Kayak, momondo, Cheapflights, Swoodoo, Checkfelix, Mundi), og dermed opnået en fortsat ambitiøs vækst af såvel forretning som brands.
Hvad ville du gerne have gjort mere af i 2018?
Vi har i 2018 lanceret mange initiativer, der klæder den rejsende bedre på til at træffe gode rejsevalg. Eksempelvis "Price Forecast", "Flexible Search", "Trips" osv. Alle initiativer der gør det lettere for den rejsende, at være sin egen bedste rejseagent, og som vi vil gøre endnu mere af i 2019.
Hvad bliver din største marketing udfordring i 2019?
Fortsat at levere på strategien for vores portefølje af rejsebrands, og i den sammenhæng have fokus på både purpose og profit.
Hvordan forventer du, at din rolle vil forandre sig i 2019?
Ingen større ændringer, men en naturlig udvikling ift. strategien.
Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap - hvem skulle det være og hvorfor?
Alle de dygtige folk hos momondo, og hos vores samarbejdspartnere, fortjener det største skulderklap.
Hvis 2019 skal være en succes for dig, hvad skal du så opnå?
At vi fortsat leverer en ambitiøs vækst, mens vi både lancerer endnu flere initiativer, der hjælper den rejsende med at træffe det gode rejsevalg, samt får bredt vores purpose platform Let's Open Our World endnu mere ud.

custom add this