Articles tabs

Courses tabs (CT)

The M List er stedet hvor Dansk Markedsføring fremhæver de allerdygtigste indenfor vores branche, og hvor du kan læse kollegaer, kunder og konkurrenters bud på hvad der kendetegner dem og de udfordringer de står overfor.



MIKKEL JESPERSEN

Titel:
Founding partner & Chief Strategy Officer
Virksomhed:
1508 A/S
Titel:
Founding partner & Chief Strategy Officer
Virksomhed:
1508 A/S
Erfaring:
I 1996 startede Mikkel som Head of Governmental Department & Project Manager hos Advice, men fire år senere besluttede han sig for at tage sin innovative flair i brug og stiftede det digitale designbureau 1508. Ud over sine mere end 18 år med strategisk ledelse af 1508, sidder Mikkel som bestyrelsesmedlem hos MenuCard, repræsentant hos Designskolen Kolding samt formand hos Kit Couture.

MIKKEL JESPERSEN

Mikkel Jespersen har høje ambitioner for både sig selv og 1508. Med strategisk flair og et eksekverende drive har han stiftet et digitalt bureau, der efter mere end 18 år på markedet stadig vækster og stiger i anerkendelse. Fra begyndelsen har Mikkel fulgt og optimeret på bureauets kompetencer ift. branchens udvikling og dertil selv taget 1508 gennem en digital transformation. Gennem innovation og design-thinking styrker Mikkel og hans team kunders digitale forretning og accelererer deres udvikling gennem dybe kundeindsigter, konceptudvikling og prototyping. Som resultat står 1508 i dag midt i et positivt momentum med en stærk ordre- og kundeindgang, fordoblet EBITDA samt en omsætning, der er vokset med 14 % sammenlignet med 2017. Med stærke resultater, originalitet og gode ledelseskompetencer i bagagen, optræder Mikkel på listen.
Hvad har været din største professionelle succes i 2018?
Der er flere professionelle sejre i 2018. Vigtigst er det dog, at det ikke er mine, men vores sejre. I 1508 er en af de grundlæggende værdier, at "ingen er større end fællesskabet", og netop denne tilgang er vi kommet langt med.
Hvad ville du gerne have gjort mere af i 2018?
Mere fordybelse og refleksion. Flere eksperimenter og have taget endnu flere chancer.
Hvad bliver din største marketing udfordring i 2019?
Her er to svar: Fra vores kunders perspektiv og fra 1508's perspektiv. For kunderne bliver det, at komme videre med at sammentænke og eksekvere digital innovation, forretningsudvikling og marketing. For os i 1508, bliver det at styrke kendskabet (som generelt er lavt for branchen), og skabe indhold som omverdenenil engagere sig i.
Hvordan forventer du, at din rolle vil forandre sig i 2019?
Mange af de centrale opgaver er der stadig: Fx rådgivning, ledelse og forretningsudvikling. Men som leder er der et voksende krav om at kunne tage sin egen medicin: Omstilling og forandring. Og måske vigtigst, at man som leder er tydelig, autentisk og værd at følge. Det gælder fagligt og som menneske.
Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap - hvem skulle det være og hvorfor?
Der er mange i branchen, som jeg bliver inspireret af og beundrer. Og endnu flere, der fortjener et skulderklap. En ven og inspirator, der er værd at fremhæve, er Steffen B. Otkjær, der både har holdt hovedet koldt og fanen højt i den svære overgang fra DIS/PLAY til AKQA. Det fortjener et skulderklap.
Hvis 2019 skal være en succes for dig, hvad skal du så opnå?
Først og fremmest, at jeg er blevet klogere, har mødt nye inspirerende mennesker og fået rykket ved nogle ting, som er ambitionen. Det er bl.a. flere internationale kunder og kolleger, lancere fantastiske løsninger og skabe 15-25 % vækst i 1508. Og at vores arbejde har gjort verden bedre og ikke dårligere.

custom add this