Articles tabs

Courses tabs (CT)

The M List er stedet hvor Dansk Markedsføring fremhæver de allerdygtigste indenfor vores branche, og hvor du kan læse kollegaer, kunder og konkurrenters bud på hvad der kendetegner dem og de udfordringer de står overfor.



STEFFEN BLAUENFELDT OTKJÆR

Titel:
Managing Director
Virksomhed:
AKQA
Titel:
Managing Director
Virksomhed:
AKQA
Erfaring:
Steffen startede sin karriere i 2001 som Key Account Manager hos Dansk Internet Selskab og rykkede efter godt to år til IBM som Sales Executive. Efterfølgende har Steffen siddet hos Schultz, og igen hos Dansk Internet Selskab som kontaktchef. I 2008 blev han kreativ direktør hos DIS/PLAY og senere Managing Director, hvilket er en stilling, han har beholdt efter fusionen med AKQA i 2017.

STEFFEN BLAUENFELDT OTKJÆR

Som CEO hos det prestigefulde digitale bureau AKQA Denmark bestrider Steffen Blauenfeldt Otkjær en af de mest interessante bureaupositioner herhjemme, som kræver digital alsidighed, international flair og et solidt ledelsesoverblik – kompetencer, Steffen må siges at besidde. Med empatiske ledelsesevner og et bredt digitalt kompetencesæt har han vist sig stærk i kombinationen af nye teknologier, budskaber og produkter med både det digitale og fysiske rum som legeplads og derigennem skabt relevante og unikke brandoplevelser for forbrugeren. Som følge er AKQA's kundeportefølje ekspanderet betydeligt i Danmark og i udlandet og henter i dag godt 30 % af omsætningen fra internationale kunder. Steffen kan tilskrives en stor del af æren for bureauets yderligere internationale acceleration med sit knivskarpe rådgivergen og solide marketingerfaring.
Hvad har været din største professionelle succes i 2018?
Navneskiftet til AKQA og integrationen i et utroligt ambitiøst selskab fuld af fantastiske mennesker, der deler lysten til at lave fantastisk arbejde.
Hvad ville du gerne have gjort mere af i 2018?
Innovere og gøre en forskel i verden. Det har altid været min personlige og professionelle ambition.
Hvad bliver din største marketing udfordring i 2019?
De danske annoncører skal lære AKQA at kende. Det glæder jeg mig til. Vi har helt utroligt gode cases, ambitioner og evner til at tænke og realisere fremtiden med vores kunder.
Hvordan forventer du, at din rolle vil forandre sig i 2019?
Jeg har udvidet direktionen i AKQA Denmark, og det skulle gerne give mig mere tid til at gøre alt fra kunde- til medarbejdertilfredshed endnu bedre.
Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap - hvem skulle det være og hvorfor?
Alle der tør. Dem der kan sige til og fra. Dem der lytter og forstår. Dem der vil finde løsninger.
Hvis 2019 skal være en succes for dig, hvad skal du så opnå?
Glade medarbejdere, kunder og kunders kunder.

custom add this