Articles tabs

Courses tabs (CT)

The M List er stedet hvor Dansk Markedsføring fremhæver de allerdygtigste indenfor vores branche, og hvor du kan læse kollegaer, kunder og konkurrenters bud på hvad der kendetegner dem og de udfordringer de står overfor.



Anders Tranæs

Titel:
CEO
Virksomhed:
enVision
Titel:
CEO
Virksomhed:
enVision
Erfaring:
I 1994 startede Anders sin karriere hos Grey i Aarhus, hvor han tilbragte de næste knap 14 år, senest som Client Service Director. I 2008 gik han sammen med en række kolleger og startede reklamebureauet Aarhuskontoret, hvor han sad som CEO. Syv år senere skiftede bureauet navn til Marv, som i 2016 blev overtaget af Envision. Her sidder Anders i dag som CEO.

Anders Tranæs

Igen i år er Anders Tranæs at finde på The M List. Årsagen skyldes hans imponerende indsats i rollen som CEO for et af Danmarks største reklamebureauer. I efteråret 2018 overtog han bureauets førende position, som indebar en tung arv efter Mona Juul-æraen. Anders har gjort det godt og formået at løfte bureauet endnu højere op blandt branchens topspillere. Foruden et opkøb af det prisvindende gazellebureau Anew i 2018, kan Envision i dag prale af et øget fokus på kreativitet og et fornuftigt årsregnskab. Som veteran i den århusianske reklamebureauverden besidder Anders en eminent brancheindsigt og en stærk forståelse for både det kreative og strategiske. Kvaliteter, der nu løber i hver en åre hos bureauet. Hverken Anders’ succes hos Envisioneller hans plads på årets liste er overraskende.

 

Hvad har været din største professionelle succes i 2019?
Videreudviklingen af bureauets strategiske modelapparat har været et afgørende tiltag i 2019.
Hvad ville du gerne have gjort mere af i 2019?
Jeg ville gerne have brugt mere tid sammen med flere af mine kolleger både på opgaver og mere uformelt.
Hvad bliver din største marketingudfordring i 2020 hvis forudsigelserne om dårligere konjunkturer holder stik?
Konjunkturfald udfordrer som altid bureauernes soliditet og forretningsmodel. Opgaven for mig bliver at sikre momentum i udvikling af kompetencer og opretholdelse af bureaukultur og “virkelyst“.
Hvordan forventer du, at din rolle vil forandre sig i 2020?
Til det bedre.
Vil FN's verdensmål påvirke dit arbejde i 2020 - og i så fald hvordan?
Troværdigt samfundsansvar og bæredygtighed vil være et afgørende parameter i fremtidens langtidsholdbare brands med den naturlige følgevirkning, det giver på bureauernes kompetenceudvikling.
Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap - hvem skulle det være og hvorfor?
Tine Aurvig-Huggenberger, der på vegne af os alle, arbejder hårdt og professionelt på at sikre de aftaler, der sikrer, at vi også fremover har en branche, der er værd at være fælles om.

custom add this