Articles tabs

Courses tabs (CT)

The M List er stedet hvor Dansk Markedsføring fremhæver de allerdygtigste indenfor vores branche, og hvor du kan læse kollegaer, kunder og konkurrenters bud på hvad der kendetegner dem og de udfordringer de står overfor.



Michala Svane

Titel:
Senior Vice President, Sales & Marketing
Virksomhed:
Tivoli
Titel:
Senior Vice President, Sales & Marketing
Virksomhed:
Tivoli
Erfaring:
Michala begyndte sin karriere hos SOS International i 1995, hvor hun efter fem år sluttede som forretningsudviklingskonsulent. Efterfølgende har hun siddet i ledende roller inden for marketing, salg og kommunikation hos Danica Pension, PenSam og HK. Siden foråret 2016 har Michala haft sin gang hos Tivoli, hvor hun siden april 2019 har siddet som Senior Vice President Sales & Marketing.

Michala Svane

Michala Svane var sidste år og igen i år nomineret til Årets CMO. En hæder, der taler sit eget sprog. Siden hun kom til Tivoli, har hun i den grad sat den gamle have på dagsordenen med en stærk indsats på især det digitale område og med solide brandingindsatser. Hun har bl.a. været afsender på nytænkningen og digitaliseringen af Tivolikortet og et nyt loyalitetskoncept, der i endnu højere grad sætter den enkelte besøgendes oplevelse med Tivoli-brandet i centrum. Michala hyldes for sin evne til at puste liv i og udfordre det traditionelle. Hun ser om nogen tidens teknologiske muligheder, tør at gribe dem og bruge dem på ny og innovativ vis. Michala bringer et højt niveau, naturlig forretningssans, nytænkning og flair for brugeroplevelsen til bordet. Dette berettiger selvfølgelig igen i år til en plads på både The M List og som nomineret til Årets CMO.

Hvad har været din største professionelle succes i 2019?
Det må være omlægningen af årskort til digitalt rullende Tivolikort på abonnement. Fra at årskortet udløb ved årsskiftet gælder det nu op til 12 måneder fra gæstens købstidspunkt. At ændre på et produkt, der er 175 år gammelt, har været en stor og udfordrende opgave. Men gudskelov har både gæster og medarbejdere taget godt imod det.
Hvad ville du gerne have gjort mere af i 2019?
Jeg ville gerne have haft mere tid til at lære fra alle de stærke løsninger, der bliver skabt i branchen. Jeg håber at finde tiden til at hente mere inspiration udefra og lære fra de bedste.
Hvad bliver din største marketingudfordring i 2020 hvis forudsigelserne om dårligere konjunkturer holder stik?
Det er vigtigt at være opmærksom på en evt. ændret adfærd hos forbrugeren under nedgangstider. De ændrede adfærdsmønstre kan give indsigt i, om din kommunikation eller produktudbud skal ændre sig. Vi skal minde vores gæster om, at gode, sjove og fælles oplevelser er vigtige – måske endnu mere i krisetider.
Hvordan forventer du, at din rolle vil forandre sig i 2020?
Tivoli tager i 2020 hul på en ny spændende strategiproces. En udvikling jeg glæder mig rigtig meget til fortsat at være en del af. I 2019 blev jeg en del af Tivolis direktion, og den rolle glæder jeg mig fortsat til at udvikle mig i.
Vil FN's verdensmål påvirke dit arbejde i 2020 - og i så fald hvordan?
I Tivoli er vi bevidste om vores position som ledende kulturinstitution – og det forpligter. Vi har gennem mange år arbejdet for, at haven drives under hensyntagen til miljøet, fx gennem vores genbrugsbægerordning, grøn energi etc. Vi har ansat en bæredygtighedsspecialist, som vil sikre fortsat udvikling og fokus på området.
Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap - hvem skulle det være og hvorfor?
Min salg & marketing-afdeling. De er ekstremt passionerede og ansvarsbevidste og arbejder alle med stor dedikation for at skabe de bedste mindeværdige gæsteoplevelser og skabe nye stærke resultater for Tivoli. Og så er de bare generelt ret fantastiske mennesker.

custom add this