DIGITAL TRANSFORMATION


NETVÆRKSCHEF: THOMAS KRAGH, Founder & CEO at UserGap

Om Netværket

Da de digitale udfordringer og muligheder synes større end nogen sinde, er det derfor en strategisk kompetence, at kunne prioritere, udvikle og implementere digitale løsninger. Som medarbejder, leder og som virksomhed. Denne kompetence vil vi have fokus på igennem inspiration og læring fra nationale og internationale cases, så du kan realisere de digitaliserings-muligheder, der har den største værdi for din virksomhed. 

Dette sætter vi fokus på gennem 5 spændende netværksmøder i 2020, hvor vi kickstarter netværket med inspiration til debat og ny læring :

  1. Agil udvikling i større organisationer; metoder, ”Governance”, internt samarbejde, team-dannelser, involvering af ledelsen.
  2. Udvikling af digitale løsninger; Service-design, koncept-udvikling, adfærdsdesign/nudging, etiske spilleregler.
  3. Økonomi; styring af udviklings-budgetter, ROI-betragtninger, projekter, intern/ekstern leverandører.
  4. Bruger-oplevelsen; UX/Bruger-analyse, test og udviklings-teknologier, AI, Robotics – hvordan skaber vi en bedre kundeoplevelse? 
  5. Kommunikation af digital transformation, internt og eksternt.

Udbytte:

  • Ny inspiration og viden om aktuelle digitaliserings-trends
  • Sparring på konkrete digitale udfordringer
  • Adgang til et fagligt netværk og mulighed for at knytte nye personlige relationer

Jeg håber du har lyst til at deltage, udfordre ligesindede i Dansk Markedsføring og ikke mindst vil der være rig mulighed for at få sparring fra netværket, inspiration imellem møderne i form af løbende anbefalinger til artikler, bøger mv. og forhåbentligt også en videre debat af netværksarrangementets temaer og dilemmaer.

Mødetid & sted:

De kommende mødedatoer er: 

  • 27. oktober
  • Flere møder er på vej

Tilmelding: 

Ønsker du at tilmelde dig dette eller et af vores andre netværk (forudsætter at du er medlem af foreningen) så send en mail til: tilmelding@markedsforing.dk med følgende informationer: 

  • For- efternavn
  • Email
  • Mobilnummer
  • Titel og virksomhed
  • Navn på det netværk du ønsker at tilmelde dig

Hvis du har spørgsmål til netværket eller indholdet er du meget velkommen til at kontakte direktør i Dansk Markedsføring Thomas Wahl 2255 7244 eller tw@markedsforing.dk

Spørgsmål: 

Vi har stillet Thomas et par sprørgsmål i relation til hans rolle som netværkschef.  Hvad kan du med din baggrund og karriereforløb bidrage med?“Jeg har strategiske erfaringer qua min baggrund fra både den offentlige og private sektor og som konsulent, hvor jeg har jeg arbejdet med digitale trans- formation i 20 år.

Hvorfor er der brug for det netværk, som du står i spidsen for?Marketing skal styres digitalt for at kunne håndtere de øgede forventninger til, hvad virksomheder giver af personlig og relevant dialog og markedsføring. Marketing kræver system-understøttelse, og eksempelvis valg af IT-systemer og implementering er og bliver afgørende for resultaterne. Det kræver digital viden, sparring, hjælp og overblik.

Marketings største udfordring i 2020, når det handler om digital transformation er…“Todelt. Strategisk skal vi bevare og udvikle en relevant kunde-tilstedeværelse og -dialog, som overstiger kundens forventninger. Taktisk og praktisk venter implementering af IT-projekter som for eksempel CRM-implementering via eksempelvis SalesForce, Microsoft, Agilic og Oracle. Og så skal vi bygge kunderejser i samarbejde med IT, digital, kundeservice, produktchefer osv.

Testimonials:

Hanne Thorsgaard, Digital Marketing Manager, E.ON Danmark A/S

Det startede egentlig med, at jeg var med på uddannelsen ”Digital Marketing Professionel” hos Dansk Markedsføring. Det var supergodt, så jeg ville gerne mere. Og i netværket ”Digital Transformation” får jeg, det jeg ledte efter.

Med Dansk Markedsførings netværk ”Digital Transformation” får jeg masser af værdifuldt input og inspiration. Jeg får adgang til dygtige profiler fra forskellige dele af branchen at sparre med – og i et fortroligt rum. Det er meget værdifuldt.

Henrik Rewes, Digital Director, Nørgård Mikkelsen

Forklaringen på, at jeg har valgt at være med i Dansk Markedsførings netværk ”Digital Transformation” er meget enkel: At få mulighed for at møde dygtige mennesker fra forskellige dele af branchen og at tale om komplekse spørgsmål vedrørende branding og salgsstrategi på tværs af kunde- og bureau-baggrund. Og det er det, jeg har fået.

Tina Dyhr Dupont, Senior Key Account Manager, NNIT

Det, jeg går efter, er inspiration. Muligheden for at være en del af – og udvikle mig – i et åbent og fortroligt miljø, hvor jeg kan sparre med dygtige kollegaer fra branchen og lære på en case-baseret måde. Dansk Markedsførings netværk ”Digital Transformation” lever klart op til mine forventninger.

Bo Falsig, stiftende partner og CEO, Kompas Kommunikation ApS

Netværket ”Digital Transformation” har givet mig mulighed for at samle input og udveksle erfaringer, som reelt har hjulpet mig til bedre at forstå den udvikling, verden er i gang med, når det gælder data og digitale udfordringer. Det er med til at gøre mig til en bedre rådgiver.