SoMe



Vi har stillet Mette Willert et par spørgsmål i forbindelse med rolle som ny netværkschef for SoMe-netværket: 

Hvad kan du med din baggrund og karriereforløb bidrage med?

Jeg har en teoretisk baggrund fra CBS, Cand. Merc MCM Strategisk Brand Management, og har efterfølgende mere end 8 års praktisk erfaring med at arbejde med sociale medier. 

Tilbage i 2013 var jeg med til at starte DSB’s Instagram profil. Efterfølgende arbejdede jeg som Content Manager i deres Social Media-team i fire år, og jeg var desuden med til at opbygge deres stærke digitale tilstedeværelse. 

I 2018  checkede jeg  ud af DSB og gik selvstændig som Content Strategist og Visual Storyteller med min egen virksomhed. I dag hjælper jeg store som små virksomheder med at forstærke deres visuelle storytelling på sociale medier gennem rådgivning og indholdsproduktion. 

Min baggrund og erfaring gør, at jeg kan være med at bidrage til at sætte fokus på både indholdssiden, såvel som de strategiske overvejelser du måtte have i dit arbejde som social media-ansvarlig i 2021.

Hvorfor er der brug for det netværk, som du står i spidsen for?

Den globale corona-pandemi har haft enorm stor betydning for alle virksomheder og måden hvorpå de kommunikerer med deres forbrugere. Fra et social media perspektiv sker der også store forandringer, når vi kigger ind i 2021. 

Den digitale udvikling går stærkt, teknologien bliver smartere, hurtigere og mere automatiseret. Kanalerne forandrer sig konstant i takt med den udvikling, og samtidig ændrer forbrugernes forventninger og ønsker sig også til virksomhedernes kommunikation. For at være up-to-date med de nyeste tendenser, der rører sig, må man kontinuerligt tilpasse indholdet, så ens social media strategi understøtter forretningens strategiske målsætninger

I netværket skal vi diskutere aktuelle cases, der bliver delt viden, og du får masser af inspiration. Samtidig får du en unik mulighed for at sparre med social medie-ansvarlige fra store såvel mindre danske virksomheder, der gør, at du kan gå tilbage på kontoret og bidrage til at løfte din virksomheds tilstedeværelse på tværs af kanaler til et nyt niveau.

Jeg glæder mig til møde jer til maj hos Dansk Markedsføring, hvor vi hilser på hinanden og tager hul på de største marketing udfordringer 2021 byder på, når det handler om social medier.

Pris:
Det koster kr. 5000,- ex. moms at deltage i et af vores netværk og det er kun medlemmer af foreningen, som kan deltage. Så er du ikke allerede medlem hos os, så kræver det et medlemskab. Du er velkommen til at ringe eller skrive til os ift. at finde det rette medlemskab til dig og din virksomhed.

Kommende mødedatoer efterår 2021 / forår 2022:

  • Tirsdag den 5. oktober – kl. 8.30 – 10.30 
  • Torsdag den 4. november – kl. 8.30 – 11.00
  • Torsdag 6. januar 2022 – kl. 08.30 – 11.00 
  • Torsdag den 2. marts 2022 kl. 8.30 – 11.00
  • Torsdag den 5. maj 2022 kl. 8.30 -11.00

Spørgsmål:
Hvis du har sprøgsmål til netværket, så er du velkommen til at kontakte mig direkte på email: hej@mettewillert.com eller til netværkschef hos Dansk Markedsføring: Nina Skårup Barfod på email nb@markedsforing.dk eller ringe 3124 8785.

Møde-emner:

Forslag til emner. Justeres efter deltagernes ønsker.

Netværksmøde 1:
Opdatering af ens SoMe-strategi i en post-pandemi-kontekst

Den globale corona-pandemi har haft en enorm betydning for alle virksomheder og deres måde at kommunikere med forbrugerne på. Kanalerne forandrer sig konstant i takt med denne udvikling, og samtidig ændrer forbrugernes forventninger og ønsker til virksomhedernes kommunikation sig også.

  • Hvilke krav stiller det til virksomhedernes tilstedeværelse på de sociale medier?
  • Hvad betyder det konkret, når ens SoMe-strategi skal opdateres, og der samtidig skal defineres en række succeskriterier?

Oplægsholder: Følger senere.

Netværksmøde 2:
Facebook Marketing

Vi ser nærmere på, hvad der sker lige nu på Facebook-kanalen. Facebook Grupper eksploderer, men er der andre nye features, som kan tænkes ind i indholdsproduktion, og som kan være med til at understøtte virksomhedens strategiske målsætninger?

Oplægsholder bliver en Facebook-repræsentant.

Netværksmøde 3:
Instagram Marketing – Storytelling er kernen til succes

Instagram undergår en større forandring, der er centreret omkring video. Du bliver klædt på med den nyeste viden om videomarketing og får en bedre forståelse af, hvordan du skaber indhold, som er engagerende og relevant for din målgruppe.

Oplægsholder: Jeres netværkschef Mette Willert.


Netværksmøde 4:

LinkedIn Marketing

Der sker kontinuerligt en opdatering af kanalen. Er LinkedIn allerede en del af jeres strategi, eller skal I først i gang nu? Hvordan kan LinkedIn skabe synergi med virksomhedens øvrige kanaler og jeres ansatte?

Oplæg: firmacase med succes på LinkedIn – følger senere.

Netværksmøde 5:
Mød de unge på TikTok

  • Hvorfor er TikTok blevet så populært blandt Generation Z? Hvordan kan du som brand få succes på kanalen?
  • Hvordan kan du som brand få succes på kanalen?

Case: Firma-case med TikTok.