Peter Wibroe gør det igen
Reklamelegenden, der ellers forlod reklamebranchen for mere end 20 år siden, har igen lavet politisk kommunikation.
Brandstrategien vigtigst for CMO’erne i 2021
Brandstrategien står øverst på CMO’ernes dagsorden i 2021, viser ny rapport.
Ny partner til Geelmuyden Kiese
Hanne Schmidt træder ind i partnerkredsen hos kommunikationsbureauet Geelmuyden Kiese.
Carlsberg ryger af brystet i FCK
Fra sommeren 2021 vil Carlsberg ikke længere have den fremmeste placering på FCK-spillernes trøjer.
”Han gjorde os alle bedre end vi er”
Poul Mikkelsen skriver om fotograf Steen Larsen, der døde mandag 1. februar 2021. Han blev 75 år.
Super Bowl 2021: Her er årets bedste reklamefilm
Reklameblokken ved et Super Bowl i coronakrisens skygge var fyldt med ”sikre” reklamefilm, hvor brands især benyttede sig af humor i den lette ende, lyder det fra marketingprofessor. Se de otte bedste film her.
Help udvider ejerkredsen
For første gang lukker stifter Mads Byder partnere ind i ejerkredsen.
Sengebrand efter insourcing-succes: Ikke kun for de store
Mindre virksomheder kan også få stort udbytte af at rykke en større del af marketingopgaverne in-house, mener Thomas Barker, Head of Marketing & Branding hos Bedre Nætter.
Intet var som det plejer da Danmarks Indsamling skulle markedsføres
”Plejer” kunne ikke bruges til ret meget, da Danmarks Indsamling 2021 skulle planlægges og markedsføres. Mulle Juul Korsholm, formand for indsamlingen, tager os med bag kulisserne i processen.
Republica henter digital profil ind i bestyrelsen
Andreas B. Iversen træder ind i bestyrelsen hos det Coop-ejede reklamebureau, Republica.
Bureau mangedobler overskud i corona-år
Brandhouse Gruppen fik et overskud på fem millioner kroner i et år præget af coronakrisen. Kollektiv lønnedgang er betalt tilbage til medarbejderne.
Bureau sender corona-lønnedgang tilbage til medarbejderne
I andet halvår af 2020 gik Publicis Danmarks medarbejdere 10 procent ned i løn. Nu får de det tabte retur igen med ”tak for lån og tak for tilliden”.
Egmont-direktør rykker til DR
Andreas Lange forlader Story House Egmonts kreative content-bureau til fordel for DR.
Efter ny kampagne: Tobaksgigant angriber myndighederne
Philip Morris er i luften med en "oplysningskampagne" om alternativer til cigaretter.
Bureau henter ny CSO
Kvantum Copenhagen har hentet OTW-profil, der er ny CSO på bureauet.
Dette kendetegner The M Talents 2021
The M Talents 2021 er stærke inden for commerce, innovation og digital, påpeger Klaus Markholt-Hansen fra Marcher Markholt, der er en del af advisory boardet, som har udvalgt de 20 unge profiler.
Ny bureau-CEO: Stor fordel i fælles nordisk team
Linette Samsing, ny nordisk CEO for IPG Mediabrands-bureauet Reprise Digital, ser en stor fordel i, at bureauet nu kan arbejde i et fælles, nordisk team.
Schulstad trykker på reklame-speederen for nyt signaturbrød
Budgettet har fået et nøk opad i forbindelse med en ny kampagne for Schulstads tredje signaturbrød, ”Sol over Gudhjem”.
ILVA har valgt nyt bureau
Der er potentiale for en klarere profil, hvor kendskabet omsættes til flere kunder end i dag, lyder det fra marketingdirektør.
Tommy Ahlers løfter sløret: Venstres svære klima-kommunikation
Mens virksomheder kæmper med at overbevise forbrugerne om, at man tager klimaudfordringerne seriøst, står Venstre foran en kommunikationsudfordring af de store, når partiet skal overbevise vælgerne om, at partiet er grønt.
Bank bygger inhouse brand-team. Og vælger svensk bureau
Lunar er i gang med at styrke sit inhouse-marketingteam og har samtidig valgt ny bureaupartner.
Corona-benspænd: Sådan har Bygma aktiveret håndbold-sponsorat
Søndagens VM-guld vakte stor begejstring hos hovedsponsoren, byggemateriale-kæden Bygma.
Adform indgår nyt partnerskab
Adform indgår partnerskab med AdsWizz, som er teknologileverandør inden for digital audio-annoncering.
The M Talents 2021: Her er de 20 udvalgte
12 unge fra bureau- og otte fra annoncørsiden er på The M Talents-listen 2021. Se hvem her.
Digitalt bureau leverer en global leder igen
Det digitale bureau på Holmen har igen sendt en profil til det globale lederteam.
Carlsberg udbygger aftale med DBU
Carlsberg fortsætter som partner for DBU og herrelandsholdet i de kommende år og vil blandt andet byde ind med flere projekter omkring fanmiljøet.
The M List 2021 er landet – se årets profiler her
2021-udgaven af The M List er landet. Tre medlemmer af årets advisory board peger på de nøgleegenskaber, der kendetegner de udvalgte på listen.
Se listen: Her er Danmarks største annoncører i 2020
19 ud af de 30 største danske annoncører i Danmark har, ifølge tal fra Kantar Gallup Adfacts, øget deres medieinvesteringer i 2020.
Lars Larsen Group får ny visuel identitet
Lars Larsen Group tager nu et stort skridt for at øge kendskabet til navnet med lanceringen af en ny visuel identitet.
Nyt brandindeks afslører ny loyalitets-tendens
Dansk Markedsføring lancerer nu et nyt brandindeks. I første udgave er landets største supermarkeder blevet målt og vejet.
Efter millionsatsning: Quick satte online-rekord i 2020
Nye tal fra Danske Lotteri Spil fortæller, at 2020 blev et rekordår for Quick-brandet. Men kendskabet har endnu ikke nået målet.
Dansk guld ved internationalt awardshow
TV 2 Branded Content, Drum CPH og PHD vandt guld ved årets Native Advertising Awards.
Nye tal: Reklame-indkøbet faldt med 10 procent i 2020
COVID-19 var med til at sende reklameomsætningen ned med 10 procent i 2020, lyder det fra Kreativitet & Kommunikation.
Store annoncører dropper Super Bowl-reklamer
Coca-Cola, Pepsi, Budweiser og Audi er blandt de store brands, der har fravalgt Super Bowl-reklamefilm i 2021.
Opgaven lød: ”Tegn ketchup” – se hvad der skete
Et af verdens to store ketchup-brands, Heinz, gennemførte for nylig via et bureau et anonymt eksperiment, hvor man bad forbrugere i forskellige lande om at ”tegne ketchup”.
Brandingguruens opråb: Marketing har solgt ud og empati er en mangelvare
Martin Lindstrøm er aktuel med en ny bog, hvori han forsøger at råbe marketingafdelinger og virksomheder op.
Google afslører: Sådan kan cookie-afløseren komme til at virke
Google har løftet lidt af sløret for, hvad man kan forvente af Privacy Sandbox, der rummer virksomhedens bud på, hvordan man kan målrette annoncer online efter tredjepartscookiens død.
Dansk bureau ”hacker” internationalt awardshow
Hvordan kunne en stavefejl i linket til The Webby Awards 2020-showet sende tusindvis af globale kendisser, brands og bureauer ind på en dansk bureau-hjemmeside? Her er forklaringen.
Dansk Egmont-bureau køber op i Norge
s360, der har Egmont i ejerkredsen, har købt et norsk performance marketingbureau med 45 medarbejdere.
To prisvindende instruktører til Bacon
Instruktøren bag den massivt prisbelønnede film Voiceless Women og en af stifterne bag produktionsselskabet Octopuss slutter sig nu til Bacon.
Global kampagne gav en markedsandel på syv procent
Kampagnen “Bad Audio is Bad Business” sikrede et nyt dansk høretelefon-brand en markedsandel på syv procent på fire måneder
Løfter sløret for kæmpe ændringer
Ulrik Petersen giver nu et indblik i de forandringer, som dentsu har gennemført i Danmark: Et direktør-lag er væk, en fladere organisation skal sikre vækst og samtidig tages et opgør med opfattelsen som mediebureaugruppe.