Ny liste: Disse mediebureauer har det bedste image
Sidste år røg MediaCom ud af Top 3 i MyImage, men nu er GroupM’s ældste bureau, der skiftede ud på direktørposten i sommer, tilbage igen.
Se listen: Disse digitale bureauer har det bedste image
936 marketingansvarlige har bedømt 24 digitale bureauer i årets MyImage-analyse, og nummer et siden 2014 indtager igen i år toppen af podiet. Men især to konkurrenter presser på nedefra.
Annoncører kroner ny imagekonge blandt reklamebureauer
For første gang siden 2016 må Hjaltelin Stahl forlade positionen som det reklamebureau, der ifølge MyImage 2021 har det bedste image blandt danske annoncører.
”Sindssygt spændende – og lidt vemodigt”
Knap et år efter at Martin Bochineck blev udnævnt til Global President for dentsus digitale bureau, Isobar, indtager han nu en ny toppost i gruppen. Her fortæller han om skiftet.
FH vælger nyt bureau
Fagbevægelsens Hovedorganisation har valgt nyt bureau til kampagne om overenskomster.
CMO’er: Dette har vi på dagsordenen i 2021
Tre emner brænder igennem, når danske CMO'er peger på de vigtigste fokusområder i 2021, viser nyt survey.
Får ny toppost i dentsu
Martin Bochineck, der siden marts sidste år har været Global President i Isobar, får nu en ny topstilling i dentsu-koncernen.
Egmont Publishing skifter navn
Det er tid til, at vi moderniserer, hvordan vi møder vores partnere, kunder, brugere og læsere, forklarer Egmont-chef.
Frank & Frank går til 727
727 Communication tager stiftere af Kolding-bureau med ombord.
ZOO har valgt nyt mediebureau
I oktober 2020 valgte ZOO i København ny reklamebureaupartner. Nu er der også valgt ny partner på mediebureausiden.
Kæmpe opsang til reklame- og marketingfolket
Hvorfor er vi den eneste branche, der stadig er til salg og hvis flotteste adelsmærke er vores personlige dømmekraft? Sådan spørger Lotte Hansen.
Coca-Cola går nye veje og inddrager danskerne
Ny kampagne fra Coca-Cola skal få os til at tænke over, hvad vi gerne vil have med om på den anden side af et corona-udfordret 2020.
Bliver 2021 året hvor e-commerce 2.0 slår igennem?
Bliver 2021 året, hvor grøn e-commerce får sit gennembrud?
Forskere er ikke i tvivl: Kreativitet virker
Nyere forskning viser, at kreativitet betaler sig. Og i fremtiden vil kunstig intelligens blive en nøglespiller på det kreative hold, vurderer professor bag banebrydende forskning.
”Vi kommer til at se en kreativ renæssance i 2021”
Markedsføring har bedt en række af årets Rambuk-vindere fælde dom over 2020 og kigge ind i 2021. I dag giver vi ordet til Adam Kerj, Chief Creative Officer, Hjaltelin Stahl.
“I dag kan man som virksomhed ikke differentiere sig på purpose”
Deloitte forudser, at virksomheder i de kommende år vil blive målt og vejet på en ny vægt. Marketing kan spille en nøglerolle.
Optikerkæde corona-tvister slogan
Midt i coronaen og al den elendighed, den har ført med sig, vil vi egentlig bare gerne sende folk ud af 2020 med et smil på læben, lyder det.
Ny dagsorden ændrer og presser marketing
En lang række C25-selskaber lægger ikke bæredygtighedsansvar i marketing. To selskaber giver et indblik i, hvordan bæredygtighed og marketing går hånd-i-hand.
Usædvanlige snekugler får politisk opmærksomhed
De hjemløses talerør, Hus Forbi, har sammen med Advice skabt en serie af ikke helt almindelige snekugler. Det har givet genlyd hos både politikere og kunstnere.
Mobiliserede 100.000 danskere på tre år
Kommercielle virksomheder kan finde inspiration i, hvordan TrygFonden på tre år har evnet at mobilisere 100.000 danskere, mener fondens underdirektør.
Global marketing-pris til dansk freelancer
Caroline Morell Bøstrup Asmussen er blevet hædret ved Women in Marketing Awards 2020.
Ny bureau-direktør går efter en toplinjevækst på 20 procent
Michael Lyder Andersen tiltræder i det nye år som ny CEO hos Better Banners, og han har sat sig klare vækstmål for det kommende par år. Stifter og majoritetsejer, Klaus Mogensen, bliver i bestyrelsen.
Klausen + Partners får ny CEO
Brian Carlson bliver ny CEO for B2B-bureauet Klausen + Partners fra årsskiftet.
Ny sag mod Google: Beskyldes for ulovlig reklame-aftale med Facebook
10 amerikanske stater, med Texas i spidsen, sagsøger Google for at misbruge sin dominerende stilling på det digitale annoncemarked.
”Den bedste kampagne i 2020 var … ikke en kampagne”
Markedsføring har bedt en række af årets Rambuk-vindere fælde dom over 2020 og kigge ind i 2021. I dag giver vi ordet til Line Nielsen, Head of CRM & Campaigns, Scandlines.
Insourcing skal bringe detailkæmpe tættere på forbrugerne
Gennem bedre udnyttelse af data og teknologi forventer Salling Group at komme tættere på forbrugeren ved at insource det digitale medieindkøb og foretage medieinvesteringer på et mere oplyst grundlag.
Her er årets Commercial Excellence Award-vindere
Årets Commercial Excellence Award er blevet uddelt.
Lalandia har valgt nyt mediebureau
Lalandia, der i mere end 10 år har haft den samme mediebureaupartner, har nu fundet en ny.
Se vinderne: 12 gange dansk metal ved Epica Awards
Tre danske bureauer og fire cases for fire forskellige kunder hiver tilsammen 12 priser hjem ved dette års udgave af Epica Awards.
Fyrværkerifilm hitter
Kan man rappe og danse sig til færre fyrværkeriulykker blandt unge? Vi spurgte Sikkerhedsstyrelsen, som lige nu trender med videoen ”Nytår Igen” med duoen Jesu Brødre i front.
Kresten Schultz medstifter af nyt nordisk bureau
Danske Oxymoron, svenske Reform Act og norske Kruse Larsen danner nyt, nordisk bureau.
Lotto med overraskende julekampagne
Efter sidste års jule-kampagne har Lotto og bureauet bag igen tænkt ud af boksen.
MyImage 2021: Holder Hjaltelin Stahl, Isobar og OMD fast i imagetronen?
936 marketingansvarlige har leveret data og svar til MyImage-analysen 2021, hvor danske annoncører bedømmer bureauer for 13. år i træk. Se her hvilke nye bureauer, der er med i år.
Danish Digital Award løfter sløret for nye kategorier
Der er føjet to nye kategorier til 2021-udgaven af Danmarks største digitale awardshow, som det nu er muligt at indstille cases til.
TV 2 går briterne i bedene
TV 2 har sendt sin første julefilm nogensinde på gaden inspireret af især de store britiske mediehuses traditioner. Se med her.
Kræftens Bekæmpelse får nyt look
En ny visuel identitet skal tage Kræftens Bekæmpelse ind i en ny og mere digital fase.
Nye tal: Amazon-ulven lader vente på sig
Der blev råbt ”ulven kommer” i tiden op til Amazons åbning i Sverige, men nye tal viser, at meget få danskere vil købe julegaver på Amazon.se i år.
TV 2 med ny selvbetjeningsplatform til annoncører
Mediehusets nye platform gør det muligt for annoncører selv at booke reklamer på TV 2 PLAY.
”Vi skal til at navigere i en cookieløs verden”
Markedsføring har bedt en række af årets Rambuk-vindere fælde dom over 2020 og kigge ind i 2021. I dag giver vi ordet til Thomas Eskildsen, direktør, OMD i Aarhus.
Manden bag Mærsk-videoen taler ud
Skaberen af den omdiskuterede Mærsk-video giver et indblik i tankerne bag.
Hver anden dansker er skeptisk over for virksomheders klima-tiltag
Over halvdelen af danske forbrugere er skeptiske over for de klima- og bæredygtighedstiltag, brands og virksomheder slår på tromme for i kommunikationen, viser ny undersøgelse.
Kendt spiritus-brand vender tilbage til sine kreative rødder
Fernet-Branca har valgt nyt reklamebureau. Og siger dermed goddag igen til manden, der opfandt sloganet ”Life is Bitter”.