• Nyheder
  • Kurser & Konferencer
  • Jobs
  • Netværk
  • M List
  • Medlemskab
Bliv Medlem

  • Annoncering
  • Om Dansk Markedsføring
  • Annoncering
  • Om Dansk Markedsføring
  • Nyheder
  • Kurser & Konferencer
  • Jobs
  • Netværk
  • M List
  • Medlemskab
Bliv Medlem

Nyheder

Alle nyheder fra Dansk Markedsføring

Se også seneste Debat, Navnenyt, Advertorials, M Talks &  The M List

 


Nyheder

”Kriser styrker sammenholdet i en sund organisation”

Markedsføring har bedt en række af årets Rambuk-vindere fælde dom over 2020 og kigge ind i 2021. I dag giver vi ordet til Martin Ove Rasmussen, Nordic CEO, Mindshare, og CCO, GroupM Denmark.

11. december 2020
Nyheder

Nordisk rejsegigant i nye klæder

Rejseselskaberne Spies, Ving og Tjäreborg får en ny fælles identitet og brandstrategi.

10. december 2020
Nyheder

To gange dansk Grand Prix ved reklame-EM 2020

Stærk dansk slutspurt ved reklame-EM: Grand Prix for andet år i træk - og endda to af slagsen.

10. december 2020
Nyheder

Industri-konglomerat satser på content marketing

BEUMER Group lancerer i januar den tredje, globale content-hub på 18 måneder.

10. december 2020
Nyheder

Klasselotteriet har valgt nyt mediebureau

Danmarks ældste lotteri har valgt nyt mediebureau. 

9. december 2020
Nyheder

Verdensberømt fitness-brand vælger dansk bureau

Et dansk bureau skal udvikle en bæredygtig marketingstrategi for det amerikanske fitness-brand WaterRower og søsterbrandet NOHrD.

9. december 2020
Nyheder

Transparens og troværdighed: Ny outdoor-måling skaber glæde

Den nye branchestandard for måling af outdoor-medier, der nu er udvidet til også at omfatte digitale medier i storcentre, får positive ord med på vejen.

9. december 2020
Nyheder

”I 2021 vil vi tale om alt det vi elsker. Og bæredygtighed”

Markedsføring har bedt en række af årets Rambuk-vindere fælde dom over 2020 og kigge ind i 2021. I dag giver vi ordet til Dorthe Krogh, tidligere marketingchef for investering i Danske Bank.

9. december 2020
Kun for medlemmer
Nyheder

Reklamerne er for dårlige

Danskernes irritation over reklamer er faldet, men reklamerne er stadig for dårlige - og giver mindre og mindre inspiration til køb, viser Reklameanalysen 2020. Tre studerende fortæller, at de frastødes af reklamer.

8. december 2020
Nyheder

Ny brandplatform skal sikre vækst hos 117-årig dansk NGO

Julemærkehjemmene er i luften med ny brandplatform og ny kampagne.

8. december 2020
Nyheder

Skruer op for digital marketing-indsats

Stor isenkræmmerkæde vil binde de fysiske og digitale butikker bedre sammen.

8. december 2020
Nyheder

Amazon overhaler P&G som verdens største annoncør

E-handelsgiganten Amazon brugte 11 milliarder dollar på annoncering i 2019, viser opgørelse fra AdAge.

8. december 2020
Nyheder

Se vinderlisten: 12 danske priser ved EM i reklame

24 danske shortlister ved reklame-EM er - indtil videre - vekslet til 12 priser. Se de danske vindere her.

7. december 2020
Nyheder

Politiken-direktør svarer konkurrenter igen i programmatic-debat

Politikens annonce-direktør, Thomas Røn Larsen, er uenig med flere af landets største nyhedsmedier i, at der ingen direkte sammenhæng er mellem bannerannonce-synlighed og programmatic.

7. december 2020
Nyheder

Sløjfer brands og fremhæver gruppe-navn

Som led i en global omlægning fusionerer dentsu bureauer – og bringer gruppenavnet tydeligt i spil.

7. december 2020
Nyheder

”Vi taler for lidt om, hvad hjemmearbejde gør ved os som mennesker”

Markedsføring har bedt en række af årets Rambuk-vindere fælde dom over 2020 og kigge ind i 2021. I dag giver vi ordet til Jesper Jørgensen, CEO, Mediacom Group Danmark.

7. december 2020
Nyheder

Dansk IKEA-kommunikation inspirerede til global kampagne

IKEA Danmark kommunikerede bæredygtighed på årets største forbrugsdag i 2019, hvilket inspirerede til en global Black Friday-kampagne fra møbelgiganten i 2020.

4. december 2020
Nyheder

Guldregn over danske film-kreative i Berlin

Danske navne brillerede igen i år ved filmfestivalen Ciclope International Festival i Berlin.

4. december 2020
Nyheder

Ny annoncørforening er på plads

Få uger før Dansk Annoncørforening ved årsskiftet lægges ned, er en ny samlende forening for ”markedsførende virksomheder og organisationer” nu en realitet.

4. december 2020
Nyheder

”I 2021 vil vi tale om nye måder at source marketing-talent på”

Markedsføring har bedt en række af årets Rambuk-vindere fælde dom over 2020 og kigge ind i 2021. I dag giver vi ordet til Morten Møller Madsen, marketing- og kommunikationsdirektør, Codan.

4. december 2020
Nyheder

Ny rapport: For mange luftige klimapåstande i reklamer

Der luftes for mange udokumenterede klimapåstande i fødevare-reklamer og emballager, lyder det i ny rapport, hvor otte bud på principper for klimakommunikationen præsenteres.

4. december 2020
Nyheder

Digitalt marketingbureau opruster med kreativ profil

Datadrevet marketing er aldrig bedre end det kreativ, der aktiveres. Det er udgangspunktet for endnu en kreativ oprustning hos det digitale bureau Precis.

3. december 2020
Kun for medlemmer
Nyheder

Ny teknologi redder bureauer i insourcing-tider

Insourcing-bølgen ruller, men især mediebureauer kan finde trøst i, at udviklingen inden for marketingteknologi går så hurtigt, at annoncørerne fortsat har brug for specialister. Men hvad betyder coronakrisen?

3. december 2020
Nyheder

“Marketingbudgettet blev for en stund sat ud af spil”

Markedsføring har bedt en række af årets Rambuk-vindere fælde dom over 2020 og kigge ind i 2021. I dag giver vi ordet til Anne Krogh, Country Marketing Manager, IKEA Danmark.

3. december 2020
Nyheder

CRM-gigant køber Slack for 171 milliarder kroner

Den amerikanske CRM-gigant Salesforce vil købe Slack i en stor milliardhandel

2. december 2020
Nyheder

Efter 30 år: Dansk bureau genskaber Berlinmuren

Danske Virtue og No Sleep har for DDR Museum gjort det muligt for nye generationer at se Berlinmuren - og rive den ned igen.

2. december 2020
Nyheder

Politiken står alene: Store medier forsætter med programmatic

Politiken står ret alene med beslutningen om at droppe programmatic, da også Berlingske Media – i lighed med TV 2, Ekstra Bladet og Jyllands-Posten – nu også melder ud, at man fastholder det programmatiske annonce-salg.

1. december 2020
Nyheder

”Brandaktivisme kommer på marketing-agendaen i 2021”

Markedsføring har bedt en række af årets Rambuk-vindere fælde dom over 2020 og kigge ind i 2021. I dag har Tobias Høgsberg, partner og CEO, Eiffel, ordet.

1. december 2020
Nyheder

MediaCom henter ny direktør i Aller-koncernen

MediaCom kan nu sætte navn på Aarhus-afdelingens nye Business Director. Han er hentet fra Allerkoncernens contentbureau OTW.

1. december 2020
Nyheder

Se listen: 20 danske finalepladser ved Epica Awards 2020

Danske cases er igen i år fint med ved Epica Awards. Samlet er det blevet til 20 finalepladser fordelt på fire bureauer - og en globetrottende dansk instruktør.

1. december 2020
Nyheder

Værsgo: 24 danske shortlister ved EM i reklame

Med 24 shortlister ved Eurobest lægger Danmark an til en fin afslutning på award-sæsonen.

30. november 2020
Nyheder

Discountkæde indgår ny aftale med DBU

REMA 1000 vil som ny hovedpartner for DBU's fodboldskoler.

30. november 2020
Nyheder

International NGO-fond satser på nyt dansk bureau

Med penge i ryggen fra en amerikansk filantrop går 5 Media nu også ind i Danmark. Målet er ”at ændre verden til det bedre”, og som global bureaupartner har man valgt et nystartet dansk bureau.

30. november 2020
Nyheder

Ungt bureau går gyser-vejen i jule-kampagne for Børns Vilkår

Ny kampagne fra Børns Vilkår benytter gyser-genren til at sætte fokus på børn, der har det svært i julen på grund af vold, svigt og misbrug. Kampagnen får allerede nu ros på sociale medier.

30. november 2020
Kun for medlemmer
Nyheder

Den brændende platform

Marketing bør være en drivende kraft bag nye, bæredygtige produkter - og marketing skal opdrage forbrugere til at forbruge smart. Og nok også mindre. Det er et paradigmeskifte for marketing, som står på en brændende platform.

30. november 2020
Nyheder

Detail-gigant insourcer digitalt medieindkøb

Salling Groups supermarkedskæder, Bilka og Føtex, insourcer det digitale medieindkøb.

27. november 2020
Nyheder

Se listen: Her er årets mest effektive kampagner

Otte reklamebureauer og fire mediebureauer delte 10 trofæer ved Advertising Effectiveness Award 2020.

26. november 2020
Nyheder

Ny målemetode for biograf-reklamer på plads

Dansk Reklame Film er klar med en ny måde at opgøre biografreklame-eksponeringer på, der får ros af brancheorganisationer.

26. november 2020
Nyheder

Ekstra Bladet om Politikens programmatic-exit: Interessant strategi, men…

Ekstra Bladet fastholder i modsætning til Politiken, efter årsskiftet programmatisk salg af annoncer, der udgør 60 procent af mediets bannersalg.

26. november 2020
Nyheder

Ny platform: Nu skal 3F Superligaen markedsføres bedre

Divisionsforeningen og godt halvdelen af landets 3F Superliga-klubber vil skabe en ny, digital platform, der skal udgøre ”motoren i klubbernes kommunikation med fans, sponsorer og andre interessenter”.

26. november 2020
Nyheder

”Den film har flyttet grænsen og kan give Mærsk større spillerum”

Mærsks nye, globale rekrutteringsfilm får voldsomt meget skældud, hvis man kigger rundt i mediebilledet. Men nogle kommentatorer går andre veje. Vi bad en af dem uddybe sine synspunkter. 

26. november 2020
Nyheder

Ny ad blocker: Broccoli-billeder erstatter reklame-bannere

Simple Feast vil kickstarte en debat med en ”junkfood-blocker”, der erstatter alle banner-reklamer med grøntsags-billeder.

25. november 2020

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Har du spørgsmål til medlemsservice? Eller ønsker du at melde dig ind eller har ændringer til dit medlemskab så skriv til os på: medlemsservice@markedsforing.dk eller ring på tlf. 3811 8787.

Har du en god historie? Så tip vores journalister på mail: redaktion@markedsforing.dk

Skifter du job? Tip os her: 

Hvis du har spørgsmål til annoncering skriv til salg@markedsforing.dk eller ring på tlf. 3811 8787.

Hvis du har spørgsmål til vores kurser, konferencer eller uddannelser, så skriv til tilmelding@markedsforing.dk eller ring på 3811 8787.

 

Dansk Markedsføring | Nordre Fasanvej 113-115 | 2000 Frederiksberg | CVR 33266014 |