”Kriser styrker sammenholdet i en sund organisation”
Markedsføring har bedt en række af årets Rambuk-vindere fælde dom over 2020 og kigge ind i 2021. I dag giver vi ordet til Martin Ove Rasmussen, Nordic CEO, Mindshare, og CCO, GroupM Denmark.
Nordisk rejsegigant i nye klæder
Rejseselskaberne Spies, Ving og Tjäreborg får en ny fælles identitet og brandstrategi.
To gange dansk Grand Prix ved reklame-EM 2020
Stærk dansk slutspurt ved reklame-EM: Grand Prix for andet år i træk - og endda to af slagsen.
Industri-konglomerat satser på content marketing
BEUMER Group lancerer i januar den tredje, globale content-hub på 18 måneder.
Klasselotteriet har valgt nyt mediebureau
Danmarks ældste lotteri har valgt nyt mediebureau.
Verdensberømt fitness-brand vælger dansk bureau
Et dansk bureau skal udvikle en bæredygtig marketingstrategi for det amerikanske fitness-brand WaterRower og søsterbrandet NOHrD.
Transparens og troværdighed: Ny outdoor-måling skaber glæde
Den nye branchestandard for måling af outdoor-medier, der nu er udvidet til også at omfatte digitale medier i storcentre, får positive ord med på vejen.
”I 2021 vil vi tale om alt det vi elsker. Og bæredygtighed”
Markedsføring har bedt en række af årets Rambuk-vindere fælde dom over 2020 og kigge ind i 2021. I dag giver vi ordet til Dorthe Krogh, tidligere marketingchef for investering i Danske Bank.
Reklamerne er for dårlige
Danskernes irritation over reklamer er faldet, men reklamerne er stadig for dårlige - og giver mindre og mindre inspiration til køb, viser Reklameanalysen 2020. Tre studerende fortæller, at de frastødes af reklamer.
Ny brandplatform skal sikre vækst hos 117-årig dansk NGO
Julemærkehjemmene er i luften med ny brandplatform og ny kampagne.
Skruer op for digital marketing-indsats
Stor isenkræmmerkæde vil binde de fysiske og digitale butikker bedre sammen.
Amazon overhaler P&G som verdens største annoncør
E-handelsgiganten Amazon brugte 11 milliarder dollar på annoncering i 2019, viser opgørelse fra AdAge.
Se vinderlisten: 12 danske priser ved EM i reklame
24 danske shortlister ved reklame-EM er - indtil videre - vekslet til 12 priser. Se de danske vindere her.
Politiken-direktør svarer konkurrenter igen i programmatic-debat
Politikens annonce-direktør, Thomas Røn Larsen, er uenig med flere af landets største nyhedsmedier i, at der ingen direkte sammenhæng er mellem bannerannonce-synlighed og programmatic.
Sløjfer brands og fremhæver gruppe-navn
Som led i en global omlægning fusionerer dentsu bureauer – og bringer gruppenavnet tydeligt i spil.
”Vi taler for lidt om, hvad hjemmearbejde gør ved os som mennesker”
Markedsføring har bedt en række af årets Rambuk-vindere fælde dom over 2020 og kigge ind i 2021. I dag giver vi ordet til Jesper Jørgensen, CEO, Mediacom Group Danmark.
Dansk IKEA-kommunikation inspirerede til global kampagne
IKEA Danmark kommunikerede bæredygtighed på årets største forbrugsdag i 2019, hvilket inspirerede til en global Black Friday-kampagne fra møbelgiganten i 2020.
Guldregn over danske film-kreative i Berlin
Danske navne brillerede igen i år ved filmfestivalen Ciclope International Festival i Berlin.
Ny annoncørforening er på plads
Få uger før Dansk Annoncørforening ved årsskiftet lægges ned, er en ny samlende forening for ”markedsførende virksomheder og organisationer” nu en realitet.
”I 2021 vil vi tale om nye måder at source marketing-talent på”
Markedsføring har bedt en række af årets Rambuk-vindere fælde dom over 2020 og kigge ind i 2021. I dag giver vi ordet til Morten Møller Madsen, marketing- og kommunikationsdirektør, Codan.
Ny rapport: For mange luftige klimapåstande i reklamer
Der luftes for mange udokumenterede klimapåstande i fødevare-reklamer og emballager, lyder det i ny rapport, hvor otte bud på principper for klimakommunikationen præsenteres.
Digitalt marketingbureau opruster med kreativ profil
Datadrevet marketing er aldrig bedre end det kreativ, der aktiveres. Det er udgangspunktet for endnu en kreativ oprustning hos det digitale bureau Precis.
Ny teknologi redder bureauer i insourcing-tider
Insourcing-bølgen ruller, men især mediebureauer kan finde trøst i, at udviklingen inden for marketingteknologi går så hurtigt, at annoncørerne fortsat har brug for specialister. Men hvad betyder coronakrisen?
“Marketingbudgettet blev for en stund sat ud af spil”
Markedsføring har bedt en række af årets Rambuk-vindere fælde dom over 2020 og kigge ind i 2021. I dag giver vi ordet til Anne Krogh, Country Marketing Manager, IKEA Danmark.
CRM-gigant køber Slack for 171 milliarder kroner
Den amerikanske CRM-gigant Salesforce vil købe Slack i en stor milliardhandel
Efter 30 år: Dansk bureau genskaber Berlinmuren
Danske Virtue og No Sleep har for DDR Museum gjort det muligt for nye generationer at se Berlinmuren - og rive den ned igen.
Politiken står alene: Store medier forsætter med programmatic
Politiken står ret alene med beslutningen om at droppe programmatic, da også Berlingske Media – i lighed med TV 2, Ekstra Bladet og Jyllands-Posten – nu også melder ud, at man fastholder det programmatiske annonce-salg.
”Brandaktivisme kommer på marketing-agendaen i 2021”
Markedsføring har bedt en række af årets Rambuk-vindere fælde dom over 2020 og kigge ind i 2021. I dag har Tobias Høgsberg, partner og CEO, Eiffel, ordet.
MediaCom henter ny direktør i Aller-koncernen
MediaCom kan nu sætte navn på Aarhus-afdelingens nye Business Director. Han er hentet fra Allerkoncernens contentbureau OTW.
Se listen: 20 danske finalepladser ved Epica Awards 2020
Danske cases er igen i år fint med ved Epica Awards. Samlet er det blevet til 20 finalepladser fordelt på fire bureauer - og en globetrottende dansk instruktør.
Værsgo: 24 danske shortlister ved EM i reklame
Med 24 shortlister ved Eurobest lægger Danmark an til en fin afslutning på award-sæsonen.
Discountkæde indgår ny aftale med DBU
REMA 1000 vil som ny hovedpartner for DBU's fodboldskoler.
International NGO-fond satser på nyt dansk bureau
Med penge i ryggen fra en amerikansk filantrop går 5 Media nu også ind i Danmark. Målet er ”at ændre verden til det bedre”, og som global bureaupartner har man valgt et nystartet dansk bureau.
Ungt bureau går gyser-vejen i jule-kampagne for Børns Vilkår
Ny kampagne fra Børns Vilkår benytter gyser-genren til at sætte fokus på børn, der har det svært i julen på grund af vold, svigt og misbrug. Kampagnen får allerede nu ros på sociale medier.
Den brændende platform
Marketing bør være en drivende kraft bag nye, bæredygtige produkter - og marketing skal opdrage forbrugere til at forbruge smart. Og nok også mindre. Det er et paradigmeskifte for marketing, som står på en brændende platform.
Detail-gigant insourcer digitalt medieindkøb
Salling Groups supermarkedskæder, Bilka og Føtex, insourcer det digitale medieindkøb.
Se listen: Her er årets mest effektive kampagner
Otte reklamebureauer og fire mediebureauer delte 10 trofæer ved Advertising Effectiveness Award 2020.
Ny målemetode for biograf-reklamer på plads
Dansk Reklame Film er klar med en ny måde at opgøre biografreklame-eksponeringer på, der får ros af brancheorganisationer.
Ekstra Bladet om Politikens programmatic-exit: Interessant strategi, men…
Ekstra Bladet fastholder i modsætning til Politiken, efter årsskiftet programmatisk salg af annoncer, der udgør 60 procent af mediets bannersalg.
Ny platform: Nu skal 3F Superligaen markedsføres bedre
Divisionsforeningen og godt halvdelen af landets 3F Superliga-klubber vil skabe en ny, digital platform, der skal udgøre ”motoren i klubbernes kommunikation med fans, sponsorer og andre interessenter”.
”Den film har flyttet grænsen og kan give Mærsk større spillerum”
Mærsks nye, globale rekrutteringsfilm får voldsomt meget skældud, hvis man kigger rundt i mediebilledet. Men nogle kommentatorer går andre veje. Vi bad en af dem uddybe sine synspunkter.
Ny ad blocker: Broccoli-billeder erstatter reklame-bannere
Simple Feast vil kickstarte en debat med en ”junkfood-blocker”, der erstatter alle banner-reklamer med grøntsags-billeder.