Digitalt bureau leverer en global leder igen
Det digitale bureau på Holmen har igen sendt en profil til det globale lederteam.
Carlsberg udbygger aftale med DBU
Carlsberg fortsætter som partner for DBU og herrelandsholdet i de kommende år og vil blandt andet byde ind med flere projekter omkring fanmiljøet.
The M List 2021 er landet – se årets profiler her
2021-udgaven af The M List er landet. Tre medlemmer af årets advisory board peger på de nøgleegenskaber, der kendetegner de udvalgte på listen.
Se listen: Her er Danmarks største annoncører i 2020
19 ud af de 30 største danske annoncører i Danmark har, ifølge tal fra Kantar Gallup Adfacts, øget deres medieinvesteringer i 2020.
Lars Larsen Group får ny visuel identitet
Lars Larsen Group tager nu et stort skridt for at øge kendskabet til navnet med lanceringen af en ny visuel identitet.
Nyt brandindeks afslører ny loyalitets-tendens
Dansk Markedsføring lancerer nu et nyt brandindeks. I første udgave er landets største supermarkeder blevet målt og vejet.
Efter millionsatsning: Quick satte online-rekord i 2020
Nye tal fra Danske Lotteri Spil fortæller, at 2020 blev et rekordår for Quick-brandet. Men kendskabet har endnu ikke nået målet.
Dansk guld ved internationalt awardshow
TV 2 Branded Content, Drum CPH og PHD vandt guld ved årets Native Advertising Awards.
Nye tal: Reklame-indkøbet faldt med 10 procent i 2020
COVID-19 var med til at sende reklameomsætningen ned med 10 procent i 2020, lyder det fra Kreativitet & Kommunikation.
Store annoncører dropper Super Bowl-reklamer
Coca-Cola, Pepsi, Budweiser og Audi er blandt de store brands, der har fravalgt Super Bowl-reklamefilm i 2021.
Opgaven lød: ”Tegn ketchup” – se hvad der skete
Et af verdens to store ketchup-brands, Heinz, gennemførte for nylig via et bureau et anonymt eksperiment, hvor man bad forbrugere i forskellige lande om at ”tegne ketchup”.
Brandingguruens opråb: Marketing har solgt ud og empati er en mangelvare
Martin Lindstrøm er aktuel med en ny bog, hvori han forsøger at råbe marketingafdelinger og virksomheder op.
Google afslører: Sådan kan cookie-afløseren komme til at virke
Google har løftet lidt af sløret for, hvad man kan forvente af Privacy Sandbox, der rummer virksomhedens bud på, hvordan man kan målrette annoncer online efter tredjepartscookiens død.
Dansk bureau ”hacker” internationalt awardshow
Hvordan kunne en stavefejl i linket til The Webby Awards 2020-showet sende tusindvis af globale kendisser, brands og bureauer ind på en dansk bureau-hjemmeside? Her er forklaringen.
Dansk Egmont-bureau køber op i Norge
s360, der har Egmont i ejerkredsen, har købt et norsk performance marketingbureau med 45 medarbejdere.
To prisvindende instruktører til Bacon
Instruktøren bag den massivt prisbelønnede film Voiceless Women og en af stifterne bag produktionsselskabet Octopuss slutter sig nu til Bacon.
Global kampagne gav en markedsandel på syv procent
Kampagnen “Bad Audio is Bad Business” sikrede et nyt dansk høretelefon-brand en markedsandel på syv procent på fire måneder
Løfter sløret for kæmpe ændringer
Ulrik Petersen giver nu et indblik i de forandringer, som dentsu har gennemført i Danmark: Et direktør-lag er væk, en fladere organisation skal sikre vækst og samtidig tages et opgør med opfattelsen som mediebureaugruppe.
Kolster: Her er mine 10 favorit-kampagner fra 2020
Thomas Kolster peger her på de 10 kampagner, han mener, der var de bedste og mest effektive i 2020.
Storannoncør blæser til kamp mod reklame-stereotyper
Unilever har lanceret en global mangfoldigheds-plan, der blandt andet skal tage livet af reklame-stereotyper.
To nye partnere til Nørgård Mikkelsen
Det fynske bureau har udvidet partnerkredsen med to nye navne.
Ny kritik: Man er ude i et hævntogt
Man vil have ram på kviklånsudbyderne én gang for alle og er i den forbindelse komplet ligeglad med, om andre brancher også bliver ramt, lyder kritikken.
Kendte i kampagne om sex og samtykke
Sangeren Malte Ebert – tidligere kendt som Gulddreng - har kendisser på briksen i en ny kampagne om sex og samtykke.
Ekstra Bladet og Adform bag ny annonce-løsning
Adform og Ekstra Bladet er i luften med en løsning, der skal gøre det nemt at foretage annonceindkøb baseret på førstepartsdata.
IUM splittes op – Heine Jørgensen takker af
IPG Mediabrands deler mediebureauet IUM op i to, Initiative og UM, i Norden.
Nye tal: Bureauer hårdt ramt af coronakrisen
Analyse fra Kreativitet & Kommunikation sætter tal på, hvordan coronakrisen har ramt bureaubranchen.
Mikael Jørgensen til tops i nordisk bureau-koncern
Den nordiske bureaugruppe NoA, der i dag rummer 13 selskaber og 800 medarbejdere, får dansk topchef. Ny chef for & Co. er fundet internt.
Norlys skærper fokus på digitale kunderejser i nyt bureausetup
Vi fokuserer på digitale kunderejser i forhold til flere brands, der sælger sammenlignelige ydelser, lyder det fra Norlys-CMO.
Ny aftale løser sponsor-problem
Ny politisk aftale justerer aftalen om kviklån. DBU er meget glade.
DF stempler ind i håndbold-VM: Men virker det i 2021?
Dansk Folkeparti er i luften med en ny kampagne, hvor DF-formand Kristian Thulesen Dahl er klædt i rødt og hvidt.
Efter nordisk pitch: Sengemærke har valgt bureau
Royal Auping Scandinavia har efter en nordisk bureaukonkurrence givet genvalg til sin partner gennem 10 år.
Erfaren bureauprofil ny CEO og partner i ungt bureau
Morten Ingemann, tidligere CEO i McCann, er ny partner og CEO i det bare halvandet år gamle bureau Worth Your While. ”Det var et meget nemt valg”, siger han.
Skoda-nej til stor-sponsorat: ”Måske en belejlig mulighed for at slippe ud”
Skoda dropper sponsoratet af VM i ishockey efter 28 år, hvis det afholdes i Hviderusland. Måske en belejlig anledning til at slippe ud af sponsoratet, vurderer ekspert.
&Co. skal udvikle ny kreativ fortælling om hovedstaden
Wonderful Copenhagen indleder samarbejde med &Co. om ny kreativ kampagnefortælling om hovedstaden.
SF har valgt nyt mediebureau
SF har valgt ny samarbejdspartner på mediebureaufronten. En gennemsigtig forretningsmodel blev udslagsgivende for valget.
Hummel indgår ny aftale med Premier League-klub
Hummel har indgået en aftale med Premier League-klubben Southampton. I 2020 indgik klubben en aftale med Everton, der også spiller i Premier League.
To danske priser ved effektivitets-EM
Det blev til to danske trofæer ved den europæiske udgave af awardshowet Effies, hvor effektiv marketing hyldes.
Virksomheders grønne markedsføring under lup
Bevidst eller ubevidst bruger virksomheder såkaldte certifikater til at greenwashe deres CO2-regnskab, påpeger professor.
Prins Charles allierer sig med dansk bureau
Et dansk bureau skal designe en grøn investeringsplatform for den britiske tronarving.
Boye & Spellerberg fortsætter image-optur
Det blot syv år gamle reklamebureau Boye & Spellerberg rykker stille og roligt op ad den samlede MyImage-liste. I 2021-analysen tager bureauet endnu et step op.
Toyota samler alle opgaver ét sted
Den japanske bilgigant har nu samlet alle bureausamarbejder i Danmark hos én gruppe. Man ønsker at bringe Toyotas permission-database endnu mere i spil.
Astralis hyrer sin første CMO
Den danske esportsorganisation Astralis henter sin første CMO hos VICE Medias Refinery39.
Ny kæmpe-opgave: JYSK rebrander 1.000 butikker i Tyskland
Til efteråret tager JYSK hul på en gigantisk rebranding-proces, der skal gøre Dänisches Bettenlager til JYSK i det vigtige tyske marked. Marketingdirektør Michael Gade står i spidsen for projektet.
Dæk-firma i luften med utraditionel kampagne
Dækfirma går utraditionelt tilværks i ny kampagne. Se videoen her.
Hollandsk dej-firma vælger dansk bureau
Bureauet skal aktiviere brandets familieværdier i Skandinavien.
Disse tre bureauer scorer bedst på kundetilfredshed
Se hvilke bureauer - et reklamebureau, et digitalt bureau og et mediabureau – der får de højeste tilfredsheds-karakterer af deres kunder i MyImage 2021.
Kåringen af Årets CMO, lanceringen The M List og DDA udskydes
Den aktuelle coronasituation betyder, at flere events udskydes.
Bureau hyrer seks nye folk – og skærper ambitionerne
Man kommer til at høre meget mere til NORD DDB i 2021 end i de to foregående år, lover bureauets CEO, Annette Piilgaard. Senest er seks nye medarbejdere kommet til.
Værsgo: Her er Danmarks 20 mest kendte bureauer
Danmarks mest kendte bureau holder suverænt fast i topplaceringen.
Dropper Google Analytics – og lancerer egenudviklet erstatning
Et af landets største medier dropper Google Analytics, hvilket annoncører vil nyde godt af, lyder det.
Se listerne: Her er årets højdespringere
Særlig ét reklamebureau tager et betydeligt hop op ad den samlede imageliste i MyImage 2021.
Burger Kings nye look er “intelligent og godt set”
For første gang i 20 år har Burger King lanceret en ny visuel identitet - og den høster flere danske roser.
Nyt udbud til 24 millioner kroner
DOT søger nyt reklamebureau, fremgår det af udbudsmateriale.
Dansk SaaS-viksomhed har fået friske millioner
SaaS-virksomheden Encode har fået ny hovedaktionær - og norske millioner i ryggen.