Articles tabs

Courses tabs (CT)

custom add this

Image: 
Titel:
Integrated Storytelling - fortællingens magt i markedsføringen
Body: 

Dette kursus afholdes også i Aarhus 11. marts 2020

Styrk din markedsføring med fortællinger og tilknyttede, tematiserede oplevelser, der skaber engagement og relationer på tværs af medier og platforme
Aktivering af dit brand – Dybere relationer – Integrering af nye medier og muligheder

Storytelling er en uhyre effektiv disciplin til at skabe en dybere relation til det publikum, som dine eksisterende og kommende kunder er en essentiel del af, og det omfatter meget mere end at lave en sammenhængende serie af reklamer. Til gengæld kan fortællingens magt ændre holdninger, og motivere folk til at blive fortalere for brands. Så at skabe, dele og delagtiggøre folk i den gode fortælling bør være en essentiel del af markedsføringspaletten.

Men ligesom en tekst ikke bare er en tekst, og en film ikke bare er en film, er storytelling heller ikke bare én ting - eller det samme, som det plejede at være. I det 21. århundrede skal engagerende markedsføring kunne integrere nye medier og muligheder, der ikke mindst udfordre det klassiske forhold mellem afsender og modtager af budskaber. Kernefortælling og kerneoplevelse smelter sammen, og er med til at skabe en levende fortælling, der udleves og genfortælles af publikum. I deres hænder kan storytelling blive til storydoing, hvor fortællingen på overraskende vis kan få helt nyt liv. Integrationen af fortælling og oplevelse med publikum i fokus, er grundstenen i Integrated Storytelling, uanset om principperne så anvendes til transmedia, VR, AR, SoMe, interaktive eller brandede oplevelser - eller andre nye måder at styrke sin markedsføring på nu, og i fremtiden.

Hvem er Integrated Storytelling relevant for:
Kurset henvender sig til marketing- og kommunikationsfolk med fokus på, og ansvar for, deres brands fortælling og oplevede værdi. Dette omfatter også dem, der arbejder med, eller gerne vil arbejde med, oplevelse eller aktivering af deres brand, da principperne vi arbejder med, er forankrede i den tematiserede oplevelses verden.

På blot én dag går vi fra de grundlæggende principper i den gode fortælling til metoderne for at få den til at leve på tværs af medier og platforme, og der kræves ingen forudsætninger indenfor storytelling for at deltage. Det anbefales dog varmt, at deltagerne læser den korte litteratur, de får tilsendt inden selve dagen.

Som deltager lærer du blandt andet om:

  • Hvordan du anvender grundprincipperne til at skabe eller evaluere den gode fortælling.
  • Hvordan du kombinerer den gode fortælling, teknologi, digitale medier og fysiske eller virtuelle steder til en unik oplevelse, der skaber stærkere relationer til dit publikum, og dermed dine kunder.
  • Hvordan din fortælling kan udbredes og integreres på kryds og tværs af medier og kunderejser, heriblandt sociale medier.
  • Hvordan designprincipperne bag blandt andet succesfulde temaparker og attraktioner kan bruges til at gøre dit brand til en attraktion i publikums øjne.
  • Hvordan du tildeler dit publikum og dit team nye, værdifulde roller i forhold til det ændrede forhold mellem modtager og afsender.
  • Hvordan du kan arbejde med, og prioritere mellem digitale, non-lineære, modulære, interaktive fortællinger, AI og co-creation i markedsføringen.
  • Storytelling Beyond The Screen-begrebet, hvor fortællingen ikke længere er begrænset af en skærm. Som deltager får du en digital version af den nye antologi “Storytelling Beyond The Screen”, som underviseren har været redaktør på.
  • Hvordan Integrated Storytelling kan anvendes til lige præcis dit brand, og altså ikke blot i generel forstand.

Underviseren:
Klaus Sommer Paulsen, der fast afholder taler, forløb og præsentationer rundt omkring i verden med fokus på blandt andet udbredelsen og anvendelsen af Integrated Storytelling. Klaus har flere årtiers erfaring med fortællinger, markedsføring og digitale medier. Han har undervist løbende ved siden af sit virke som blandt andet producer og creative director i reklame- og oplevelsesindustrien siden midten af 1990erne, og er tilknyttet en række uddannelsesinstitutioner som eksempelvis gæsteforelæser på VIA Film & Transmedia og University of Tartu Pärnu College (hvor Integrated Storytelling fra 2020 er en del af MBA programmet i service design og markedsføring.
Integrated Storytelling er udviklet af Klaus Sommer Paulsen, der har arbejdet med og designet metoderne bag i en årrække, og præsenteret dem for hundredvis af internationale repræsentanter fra markedsførings- og underholdningsbranchen såsom Disney og Universal.
Dette danske kursus er udviklet specielt til Dansk Markedsføring til den danske markedsføringsbranche, med den målsætning, at deltagerne kan starte med at anvende principperne med det samme i udviklingen af deres egen organisation eller egne projekter.

Tidspunkt

Onsdag 18. marts 2020 (Kl. 08.30-16.00)2020-03-18 08:30:002020-03-18 04:00:00Europe/CopenhagenIntegrated Storytelling - fortællingens magt i markedsføringenDette kursus afholdes også i Aarhus 11. marts 2020Styrk din markedsføring med fortællinger og tilknyttede, tematiserede oplevelser, der skaber engagement og relationer på tværs af medier og platformeAktivering af dit brand – Dybere relationer – Integrering af nye medier og mulighederStorytelling er en uhyre effektiv disciplin til at skabe en dybere relation til det publikum, som dine eksisterende og kommende kunder er en essentiel del af, og det omfatter meget mere end at lave en sammenhængende serie af reklamer. Til gengæld kan fortællingens magt ændre holdninger, og motivere folk til at blive fortalere for brands. Så at skabe, dele og delagtiggøre folk i den gode fortælling bør være en essentiel del af markedsføringspaletten.Men ligesoNordre Fasanvej 113, 2000 FrederiksbergDansk Markedsføring

Kursuspris

  • Medlempris Kr 3 995,00 (Kr 4 993,75 inkl moms)
    ikke medlemspris Kr 5 495,00 (Kr 6 868,75 inkl moms)

Kontaktperson

Sted

  • Dansk Markedsføring
    Nordre Fasanvej 113, 2000 Frederiksberg

Arrangeret af

  • Dansk Markedsføring

4 Gode grunde

  1. Lær hvordan Integrated Storytelling kan anvendes til lige præcis dit brand
  2. Opdag hvordan din fortælling kan udbredes og integreres på kryds og tværs af medier og kunderejser, heriblandt sociale medier.
  3. Du får en digital version af den nye antologi “Storytelling Beyond The Screen”, som underviser er redaktør på
  4. Kurset er udviklet specielt til den danske markedsføringsbranche, med den målsætning, at deltagerne kan starte med at anvende principperne med det samme i udviklingen af deres egen organisation eller egne projekter.

Relaterede artikler