Articles tabs

Courses tabs (CT)

custom add this

Image: 
Titel:
Trends i Praksis (5 ECTS)
Body: 

Trends sælger, engagerer, mobiliserer, skaber, udfordrer og forandrer. Trends påvirker alt omkring os. Det vi køber, bruger og anbefaler. De jobs vi vælger. Måden vi bor på. Der hvor vi rejser hen og de valg vi træffer af både stort og småt.

”Hvor kom det lige fra?”. Sådan oplever vi ofte at en trend har overhalet os, og forbrugerne pludselig løber i samme retning efter noget nyt og spændende. Trends er hovedingrediensen i succes og der er meget at vinde i at lære at se trends før alle andre, og vide hvor bruger vil løbe hen i morgen!     

På dette forløb uddannes du i at arbejde med trends i praksis. Du trænes i at bruge de rigtige metoder og se trends før alle andre. Du får effektive værktøj til at oversætte og prioritere i den nye viden til handlinger. Du får et sprog til at kunne formilde og kommunikere trends. Og vigtigst af alt, så får du de afgørende kompetencer til at formulere og igangsætte værdifulde indsatser med afsæt i de spottede trends.  

Få ny viden om:

  • Trends anatomien – hvornår ved du at der er tale om en trend?
  • Begrebsafklaring på de forskellige typer af trends – gigatrends, megatrends og microtrends
  • Afkode sammenhængende mellem virksomhedens strategi og trends
  • Identificere det nødvendige behov for dataindsamling
  • Styrker og svagheder ved forskellige former for dataindsamling
  • Kategorisering af trends
  • Metoder til oversættelse og formidling af trends til resten af organisationen
  • Værktøjer til forretningsudvikling og design af kunderejser med spottede trends
  • Trendspotting i hverdagen – anvendelse af toolboxen fra dag til dag

 

Forløbet henvender sig til dig der:

  • arbejder med branding, marketing, kunderejser, innovation. produktudvikling, design, salg, service eller andre kunderettede funktioner
  • der har behov for at udvikle et instrumentbræt, der giver mening i arbejdet med trends på dag-til-dag basis
  • vil skabe en mere smidig og forandringsparat kultur i virksomheden, afdelingen eller teamet
 

 

Undervisere:
Louise Byg Kongsholm

Louise er pej gruppens ejer, administrerende direktør, chefredaktør, konsulent og trendforsker. Hun står blandt andet bag pej gruppens bogudgivelser med titler som ’Trendsociologi’; ’Cross Channel 1 + 2”; ‘Total Ret@il’. Louise er desuden chefredaktør på TID & tendenser, 365DESIGN og TØJ og skriver i en række eksterne magasiner, holder foredrag i både Danmark og Norge og citeres ofte i pressen som trendforsker med speciale i forbrugeradfærd, detailhandel, mode og interiør samt fødevarer.
Cathrine Gro Frederiksen
Cathrine Gro Frederiksen arbejder som trendspotter og konceptudvikler hos Kontrapunkt. Siden 2010, hvor hun grundlagde sit firma Alikelihood, har hun arbejdet i et spændingsfelt mellem trendspotting, strategiske prognoser, design og iværksætteri. Hun har allerede oplevet stor succes på den skandinaviske trendscene og rådgivet mange store og mellemstore virksomheder, primært i fødevare- og livsstilsbrancher, om trends fra mikro- til meganiveau, samt hvordan man kan bruge disse i sit strategi- og udviklingsarbejde.
Jill Hawkins (guest lecturer)
Jill is ‘The Future Thief’, a British futurist based in Denmark specialising in creativity and identity. She explores and anticipates these shifts amongst different cultures and generations around the world, helping global brands make a positive difference by designing for the worlds of their future consumers.

Pris ekskl. moms:
Medlemmer af Dansk Markedsføring kr. 13.995
Øvrige kr. 14.995  

Prisen inkluderes undervisning, fuld forplejning, undervisningsmateriale, og eksamen

Deltagelsen på forløbet inkluderer 1 års abonnement:

1 års abonnement på TID & Tendenser + Retail Mag (værdi kr. 2.995,-)
(https://www.trendstore.dk/tidogtendenser)

Undervisningsmateriale: Den første undervisningsdag får du udleveret bøger og undervisningsmaterialer. Vi anbefaler, at du medbringer din egen computer eller tablet til undervisningen.

Eksamen og certificering:
Forløbet afsluttes med en kort skriftlig synops og et mundligt forsvar, typisk baseret på egen virksomhed. Eksamen foregår 19. marts. Forløbet ”Trends i praksis” er akkrediteret med 5 ECTS point på diplom niveau.

Tilskudsmuligheder:

Et akkrediteret forløb giver din virksomhed mulighed for at få dækket en del af deltagergebyret via kompetencefonde

 

Tidspunkt

Torsdag 20. februar 2020 (Kl. 08.30-20.00)
Mandag 2. marts 2020 (Kl. 08.30-16.00)
Onsdag 11. marts 2020 (Kl. 08.30-16.00)

Kontaktperson

Sted

  • Dansk Markedsføring
    Nordre Fasanvej 113, 2000 Frederiksberg

Partnere

Arrangeret af

  • Dansk Markedsføring og Erhvervsakademi Aarhus

4 Gode grunde

  1. Du trænes i at bruge de rigtige metoder og se trends før alle andre.
  2. Du får effektive værktøj til at oversætte og prioritere i den nye viden til handlinger
  3. Du får et sprog til at kunne formilde og kommunikere trends
  4. Du får de afgørende kompetencer til at formulere og igangsætte værdifulde indsatser med afsæt i de spottede trends.

Relaterede artikler