Articles tabs

Courses tabs (CT)

custom add this

Image: 
Titel:
UDDANNELSE: VISUAL STORYTELLING (Aarhus)
Body: 

UDDANNELSEN AFHOLDES OGSÅ I KØBENHAVN - se datoer her

Visual Storytelling Professional (5 ects) - contentproducerens kreative kampagneværksted

Har du hørt om Storyblockeren? Nej vel! Det er, fordi forbrugerne elsker den gode historie. Elsker at forbinde punkter, skabe sammenhænge og danne mening i en vedkommende og engagerende fortælling. Den gode historie bliver læst, oplevet, delt, kommenteret, styrker virksomhedens brand og flytter varer.
Sådan har det faktisk altid været, men der er dog en afgørende forskel på før og nu. Fortællingen SKAL være visuel, billedbåret og levende. Men ikke nok med det. Fortælling skal virke både internt i virksomheden, på hjemmesiden, i kampagner, over landegrænser, på sociale medier, på tværs af devices og platforme. Vi kalder det den nye visuelle fortælling.

Lær at udkomme kreativt HVER DAG

Visual Storytelling Professional er et skræddersyet forløb, der giver dig alle de nødvendige kompetencer til at mestre denne nye krævende disciplin. Du lærer at udvikle, producere og distribuere contentbårne kampagner på digital og sociale platforme med særligt fokus på den nye visuelle fortælling. Kort sagt. Du lærer at udkomme kreativt og visuelt HVER DAG.  

Forløbet henvender sig til:
Dig der arbejder med at udvikle, producere og sprede content og kampagner på et reklamebureau, i en virksomhed, organisation eller for en sag. Dig der oplever at skulle udkomme nærværende og vedkommende konsistent over tid og on brand.

Du har en travl hverdag, hvor dine kreative evner er din vigtigste muskel og din evne til at slås for dine idéer, så de kommer hele vejen fra udvikling til spredning uden at miste deres wow og virkemidler.

Det får du ud af forløbet:

  • Vi udvikler og sliber din kreativitet, lærer at holde den skarp og giver dig metoder som sikrer at din kilde af inspiration ikke løber tør.
  • Der arbejdes med at få styr på content og kampagner, så du kan pitche og forklare dine idéer til chefer, kollegaer og øvrige interessenter.
  • Du lærer metode og system til at øge volumen på de gode kreative løsninger og samtidig vinde andres tillid til dit content og dine kampagner.

Udgangspunktet er din virkelighed:
I løbet af fire dage arbejder vi med din virkelighed og dine projekter både solo, i grupper og med mentorstøtte. Efter kurset har du 5 ECTS point, indsigt, erfaring og et langt bedre afsæt for dit fremtidige arbejde.

Dit udbytte:

  • Hvordan du arbejder kreativt i høj kvalitet på daglig basis og argumenterer for dine kampagner og kampagneidéer
  • Hvordan du gennem research og indsigtsarbejde skaber indhold som virker på tværs af platforme.
  • At udvikle stærke koncepter, der rammer rent og både taler til hjerne og hjerte
  • Hvordan du bruger idéarbejdet, som løftestang for både kommunikation og fællesskabsfølelse.
  • Hvordan du pitcher dine idéer og får dem helskindet gennem produktionen.
  • At styre eksekveringen og får skabt de elementer, der tilsammen skaber en kampagne med stærke og vigtige kontaktpunkter med de mennesker du ønsker at møde

Program

Dag 1
Begrebsafklaring og introduktion til den nye visuelle fortælling
Den kreative arbejdsmodel

Dag 2
Analyse og indsigter - sådan forstår du dem, du vil have i tale
Konceptudvikling - den konceptuelle fase er selve grundlaget for enhver kreativ idé

Dag 3
Idégenerering - sådan laver du noget, som ingen har set før - men omgående genkender
Eksekvering - ingen idé er bedre end sin produktion

Dag 4
Forankring i din hverdag og virksomhed
Sådan kan vi bruge det vi har lært
Udvalgt ekstraundervisning

Eksamen ligger 11. november

Undervisning og undervisningsmateriale:
Undervisningen er tilpasset erfaringsniveau og branchesammensætning på det enkelte hold, og afvikles som en blanding mellem teori, praksis, cases og øvelser. På første undervisningsdag får du udleveret bøger og undervisningsmaterialer. Vi anbefaler, at du medbringer din egen computer eller tablet til undervisningen.

Studieordning: Akademiuddannelsen i kommunikation og formidling
Fag: ”Videokommunikation” (5 ects)

Underviseren:
Patrick Bay Damsted, damsted.net. Patrick har været chef for kreative afdelinger på TV 2, Radio24syv og Discovery Networks og dermed chef for det daglige output fra mange kreative medarbejdere. Patrick er i dag selvstændig konsulent og har arbejdet med en lang række af virksomheder, organisationer, sager og mennesker med udvikling af strategi og visuelt content. 

Eksamen:
Forløbet afsluttes med en mundtligt prøve kombineret med et praktisk produkt og en disposition. Forløbet er akkrediteret med 5 ECTS point på akademi niveau.

Pris (ekskl. moms):
Medlemmer af Dansk Markedsføring kr. 11.995,- Øvrige kr. 13.995,- Prisen inkluderer undervisning, fuld forplejning, undervisningsmateriale, og eksamen.

Tilskudsmuligheder:
Et akkrediteret forløb giver din virksomhed mulighed for at få dækket en del af deltagergebyret via kompetencefonde.

Tidspunkt

Onsdag 2. oktober 2019 (Kl. 09.00-16.30)2019-10-02 09:00:002019-10-02 04:30:00Europe/CopenhagenUDDANNELSE: VISUAL STORYTELLING (Aarhus)UDDANNELSEN AFHOLDES OGSÅ I KØBENHAVN - se datoer herVisual Storytelling Professional (5 ects) - contentproducerens kreative kampagneværkstedHar du hørt om Storyblockeren? Nej vel! Det er, fordi forbrugerne elsker den gode historie. Elsker at forbinde punkter, skabe sammenhænge og danne mening i en vedkommende og engagerende fortælling. Den gode historie bliver læst, oplevet, delt, kommenteret, styrker virksomhedens brand og flytter varer.Sådan har det faktisk altid været, men der er dog en afgørende forskel på før og nu. Fortællingen SKAL være visuel, billedbåret og levende. Men ikke nok med det. Fortælling skal virke både internt i virksomheden, på hjemmesiden, i kampagner, over landegrænser, på sociale medier, på tværs af devices og platforme. Vi kalder det&Sønderhøj 30, 8260 Viby JDansk Markedsføring og Erhvervsakademi Aarhus
Onsdag 9. oktober 2019 (Kl. 09.00-16.30)2019-10-09 09:00:002019-10-09 04:30:00Europe/CopenhagenUDDANNELSE: VISUAL STORYTELLING (Aarhus)UDDANNELSEN AFHOLDES OGSÅ I KØBENHAVN - se datoer herVisual Storytelling Professional (5 ects) - contentproducerens kreative kampagneværkstedHar du hørt om Storyblockeren? Nej vel! Det er, fordi forbrugerne elsker den gode historie. Elsker at forbinde punkter, skabe sammenhænge og danne mening i en vedkommende og engagerende fortælling. Den gode historie bliver læst, oplevet, delt, kommenteret, styrker virksomhedens brand og flytter varer.Sådan har det faktisk altid været, men der er dog en afgørende forskel på før og nu. Fortællingen SKAL være visuel, billedbåret og levende. Men ikke nok med det. Fortælling skal virke både internt i virksomheden, på hjemmesiden, i kampagner, over landegrænser, på sociale medier, på tværs af devices og platforme. Vi kalder det&Sønderhøj 30, 8260 Viby JDansk Markedsføring og Erhvervsakademi Aarhus
Onsdag 23. oktober 2019 (Kl. 09.00-16.30)2019-10-23 09:00:002019-10-23 04:30:00Europe/CopenhagenUDDANNELSE: VISUAL STORYTELLING (Aarhus)UDDANNELSEN AFHOLDES OGSÅ I KØBENHAVN - se datoer herVisual Storytelling Professional (5 ects) - contentproducerens kreative kampagneværkstedHar du hørt om Storyblockeren? Nej vel! Det er, fordi forbrugerne elsker den gode historie. Elsker at forbinde punkter, skabe sammenhænge og danne mening i en vedkommende og engagerende fortælling. Den gode historie bliver læst, oplevet, delt, kommenteret, styrker virksomhedens brand og flytter varer.Sådan har det faktisk altid været, men der er dog en afgørende forskel på før og nu. Fortællingen SKAL være visuel, billedbåret og levende. Men ikke nok med det. Fortælling skal virke både internt i virksomheden, på hjemmesiden, i kampagner, over landegrænser, på sociale medier, på tværs af devices og platforme. Vi kalder det&Sønderhøj 30, 8260 Viby JDansk Markedsføring og Erhvervsakademi Aarhus
Onsdag 30. oktober 2019 (Kl. 09.00-16.30)2019-10-30 09:00:002019-10-30 04:30:00Europe/CopenhagenUDDANNELSE: VISUAL STORYTELLING (Aarhus)UDDANNELSEN AFHOLDES OGSÅ I KØBENHAVN - se datoer herVisual Storytelling Professional (5 ects) - contentproducerens kreative kampagneværkstedHar du hørt om Storyblockeren? Nej vel! Det er, fordi forbrugerne elsker den gode historie. Elsker at forbinde punkter, skabe sammenhænge og danne mening i en vedkommende og engagerende fortælling. Den gode historie bliver læst, oplevet, delt, kommenteret, styrker virksomhedens brand og flytter varer.Sådan har det faktisk altid været, men der er dog en afgørende forskel på før og nu. Fortællingen SKAL være visuel, billedbåret og levende. Men ikke nok med det. Fortælling skal virke både internt i virksomheden, på hjemmesiden, i kampagner, over landegrænser, på sociale medier, på tværs af devices og platforme. Vi kalder det&Sønderhøj 30, 8260 Viby JDansk Markedsføring og Erhvervsakademi Aarhus

Kursuspris

  • Medlempris Kr 11 995,00 (Kr 14 993,75 inkl moms)
    ikke medlemspris Kr 13 995,00 (Kr 17 493,75 inkl moms)

Kontaktperson

Sted

  • Erhvervsakademi Aarhus
    Sønderhøj 30, 8260 Viby J

Arrangeret af

  • Dansk Markedsføring og Erhvervsakademi Aarhus

4 Gode grunde

  1. Vi udvikler og sliber din kreativitet, lærer at holde den skarp og giver dig metoder som sikrer at din kilde af inspiration ikke løber tør.
  2. Der arbejdes med at få styr på content og kampagner, så du kan pitche og forklare dine idéer til chefer, kollegaer og øvrige interessenter.
  3. Du lærer metode og system til at øge volumen på de gode kreative løsninger og samtidig vinde andres tillid til dit content og dine kampagner.
  4. 5 ECTS points

Relaterede artikler