Dette kursus afholdes også i Aarhus 3. marts 2020
Kurset er for dig, der
- Synes det er svært at skrive og strukturere online tekster - og få budskabet ordentligt frem
- Kæmper med at skrive lidt for langt, lidt for kompliceret og lidt for indforstået
- Gerne vil kende de værste faldgruber inden for online kommunikation
På kurset lærer du at
- Være bevist om, hvad det er for et medie du skriver i
- Strukturere dine tekster stramt og læsevenligt
- Skrive effektive overskrifter
- Lave meningsfulde links
- Skære ned på alt fyldet (alt det ingen læser alligevel)
- Skrive lige ud af landevejen
- Styre uden om de værste sproglige forhindringer (for din bruger/kunde)
- Tænke på din modtager - og ingen anden!
- Kende forskel på papirtekst og en web-tekst - og andre øjenåbnere!
Og du får
- 7 geniale genveje til mere struktur og overblik i dine tekster
- En stak pædagogiske fif og håndgribelige råd til dit daglige skrivearbejde
- 9 vigtige pointer, der gør hele forskellen for dine web-tekster
- En klar fornemmelse af, hvad der irriterer modtageren, og hvordan du undgår det
- Fornyet skrive-energi og er klar til at skrive professionelle og brugervenlige web-tekster
Er du i tvivl om det er noget for dig?
Kurset er det helt rigtige for dig, hvis du
- Skriver tekster til jeres hjemmeside, men ikke er formelt uddannet til det
- Ikke har den store erfaring i at skrive "til nettet", men gør det som en del af dit arbejde
- Sidder i en virksomhed/organisation, hvor der ikke er den store fokus eller forståelse for web-formidling
- Er selvstændig med egen hjemmeside
- Sidder alene med ansvar for web-indhold - og trænger til faglig sparring
- Er fagligt funderet, men mangler det sidste skub til at skrive mere brugervenligt

Som deltager får du et online-eksemplar af bogen: "Kort, klart og klikbart - web-tekster, der virker" med i prisen.

Underviser
Nanna Friis er forfatter til bogen: "Kort, klart, klikbart - web-tekster, der virker", underviser, web-specialist, cand.mag. i dansk og engelsk og selvstændig kommunikationsrådgiver i Friis Kommunikation. Hun har rådgivet og undervist ledere og medarbejdere i større organisationer og virksomheder i klar og kundevenlig kommunikation i mange år.
Hvad siger tidligere deltagere (oktober 2019):
"Nanna formidlede sit materiale med indlevelse og en skøn direkte tilgang til os kursister."
"Man kan mærke, at Nanna brænder for emnet og virkelig gerne vil lære/give os kompetencerne til at kunne forbredre vores tekstmæssige opgaver. Jeg synes derudover, at det var rigtig godt, at vi havde konkrete opgaver, som vi kunne arbejde med igennem dagen."