Det blev ikke til en af de eftertragtede blyanter af guld, sølv eller bronze til danske bureauer ved The One Show i år. 
 
Derimod kunne en lille håndfuld bureauer herhjemmefra glæde sig over en merit ved det amerikanske awardshow, der siden 1973 har hædret verdens bedste kommercielle kommunikation. 
 
Disse merits gik til The One Show-finalisterne Mindshare, Very patchwork, Kontrapunkt og Norgram, mens de danske virksomheder Carlsberg og LEO Pharma også blev hædret med merits. 
 
I Carlsbergs tilfælde hele fire gange for bryggeriets Probably TEDx-film instrueret af Rune Milton og produceret af Nobody Copenhagen. 
 
Blyant til Bacon Cph 
 
Et andet dansk produktionsselskab, Bacon Cph, kunne tage fra awardshowet med flere priser. 
 
Det blev til endda til en blyant, af bronze, og tre merits for det kække IKEA-arbejde Irresistibly Pointless Trueview Ads, som Martin Werner har instrueret filmene til, mens Åkestam Holst er det kreative bureau bag.  
 
Dertil kom en merit for et andet IKEA-arbejde, Where Life Happens, som Martin Werner også har instrueret filmen til.  
 
Du kan se alle de flotte vinderarbejder her, og se en af filmene fra det bronzeblyant-vindende Bacon-arbejde herunder: