Etik


Manifest for mediet Markedsføring

Mediet Markedsføring er udviklingsplatformen for dit professionelle liv. Siden 1927 har vi været et sandhedssøgende og uafhængigt fagmedie, der kompromisløst dækker branchen kritisk, nysgerrigt og fair. 

Markedsføring er mediet hvor vi deler nyheder, viden og inspiration, så du kan holde dig opdateret med de seneste trends, metoder og teknologiske fremskridt. Vi er branchens samlingspunkt, og vi møder altid verden med spørgsmålstegn, og vi arbejder for læserne – ikke kilderne!

Etik og citatregler

Markedsføring lægger vægt på fairness i vores relation til kilder, også når vi skriver kritisk. Derfor kan du som kilde efter aftale få dine citater til tjek for faktuelle fejl og misforståelser. Der sættes en rimelig svarfrist. Kilder kan ikke omskrive, fortryde eller ændre citater, medmindre der er tale om fejl eller misforståelser, da det ville være i strid med de presseetiske regler.

Når vi interviewer kilder, er det til citat, medmindre andet på forhånd er aftalt. Vi anonymiserer kun kilder efter særlig aftale.

Det er ikke muligt at få andre kilders citater til gennemsyn eller at stille krav til vinkling, valg eller redaktionel vægtning.

Hvis du ønsker at klage over vores journalistik, er du altid velkommen til at henvende dig til ansv. chefredaktør Ole Obitsø. Du kan også klage til Pressenævnet her.