• Nyheder
  • Kurser & Konferencer
  • Jobs
  • Netværk
  • M List
  • Medlemskab
Bliv Medlem

  • Annoncering
  • Om Dansk Markedsføring
  • Annoncering
  • Om Dansk Markedsføring
  • Nyheder
  • Kurser & Konferencer
  • Jobs
  • Netværk
  • M List
  • Medlemskab
Bliv Medlem

Nyheder

Alle nyheder fra Dansk Markedsføring

Se også seneste Debat, Navnenyt, Advertorials, M Talks &  The M List

 


Nyheder

Efter Clubhouse-fremgang: Instagram udvider live-funktion

Instagram udvider funktionen Live Rooms i kølvandet af stor fremgang for samtale-app'en Clubhouse.

2. marts 2021
Nyheder

Alka crasher mobil-markedet: Nyt reklameunivers i luften

Alka lancerer nu eget mobilselskab, Alka Mobil. Nyt reklameunivers skal brænde igennem i en højtråbende kategori – og samtidig undgå at miste båndet til moderbrandet.

2. marts 2021
Nyheder

Dansk Markedsførings forkvinde ind i Coops bestyrelse

Pernille Mehl, CEO i Danske Lotteri Spil A/S og forkvinde i Dansk Markedsføring, træder ind i dagligvarekæmpen Coops bestyrelse.

2. marts 2021
Nyheder

Nyt studie kortlægger forbrugernes forventninger til bæredygtighed

Bæredygtighed er gået fra at være en differentieringsfaktor for brands til en hygiejnefaktor, konkluderer nyt forbrugerstudie.

1. marts 2021
Nyheder

Finanskæmpe ny sponsor på Clubhouse

Den nye lyd-samtale app, Clubhouse, har fået en prominent sponsor i hus: American Express.

1. marts 2021
Nyheder

CMO om genåbning: Husk nu marketing!

Husk at invitere de dygtige, kreative medarbejdere med fra start, når strategien for genåbningen skal lægges, lyder den klare opfordring fra Eva Lundgren.

1. marts 2021
Nyheder

Marketingprofil forlader nyt job efter få måneder

Ole Madsen, tidligere kommunikationsdirektør og marketingansvarlig i Spar Nord, har forladt sin stilling som partner og direktør med ansvar for kommunikation og marketing hos Formuepleje.

26. februar 2021
Nyheder

Efter barskt corona-år peger pilen igen opad for Advance

En kraftig opbremsning i opgavemængden i foråret har kostet et voldsomt dyk på bundlinjen for Advance. Til gengæld sluttede 2020 stærkt med bl.a. flere nye, internationale kunder i hus.

26. februar 2021
Nyheder

Stor dansk virksomhed outsourcer marketingaktiviteter

Den danske energimåler-virksomhed Kamstrup går outsourcing-vejen med nyt on-site bureau, Kamstrup Agency. Bureauet ejes og drives 100 procent af Zupa Zite.

26. februar 2021
Nyheder

Børsnoterede Agillic med nyt partnerprogram

Marketing automation-selskabet Agillic er i luften med et nyt partnerprogram, hvor partnere certificeres med henholdsvis guld-, sølv- og bronze.

26. februar 2021
Nyheder

Jeep skifter kurs: Springsteen gør reklame-comeback

En Jeep-reklamefilm med Bruce Springsteen gør nu comeback, da en sag mod musiklegenden om kørsel i påvirket tilstand er afsluttet. ”Jeep skulle have stået fast”, mener brandingekspert.

25. februar 2021
Nyheder

CCA 2021 er i gang: Se de fem mest populære kategorier

Det er samlet set blevet til 558 indsendelser ved Creative Circle Award 2021 – et fald, men ikke så stort som ventet, siger formand Dorte Nielsen.

25. februar 2021
Nyheder

Sådan bliver Danmarks ældste kvindeblad relanceret

Femina har været en del af det danske mediebillede siden 1874. Nu træder man ind i en ny æra – også på print. Det sker med hjælp fra et nyt bureau.

25. februar 2021
Nyheder

Telia har valgt ny digital partner

Telia har allieret sig med en ny, digital bureaupartner, der skal hjælpe teleselskabet i mål med en ny tilgang til digital udvikling.

24. februar 2021
Nyheder

Ungt kreativt netværk bag film med alvorligt budskab

Livslinien, som har til formål at forhindre selvmord, er aktuel med en kampagne, der skal skaffe flere rådgivere. Bag indsatsen står et ungt kreativt netværk med flere kendte profiler.

24. februar 2021
Nyheder

Digitalt bureau henter ny direktør

Mette Heering Pontoppidan bliver ny Managing Director i det digitale bureau Charlie Tango.

24. februar 2021
Nyheder

Valtech køber kreativt bureau

Valtech, der 12. februar købte danske eCapacity, køber nu op igen. Denne gang et kreativt bureau.

23. februar 2021
Nyheder

Brands står uden konkrete cookie-planer

I 2022 dropper Google tredjepartscookies i verdens mest udbredte browser, Chrome. Men mange brands har ingen klar plan for, hvad der så skal ske i en cookie-fri verden, viser ny analyse.

23. februar 2021
Nyheder

Markedsføring skal have ny chefredaktør

Uffe Jørgensen Odde, der har været ansv. chefredaktør på Markedsføring siden 1. oktober 2018, har opsagt sin stilling.

23. februar 2021
Nyheder

Advarer mod Clubhouse: ”Slår lige koldt vand i blodet”

Der rejses så store spørgsmål ved det fremadstormende sociale netværk Clubhouses måde at håndtere data på, at Jacob Holst Mouritzen nu lægger app’en på is.

22. februar 2021
Nyheder

Ny COO til Zupa Zite

Kasper Sierslev, der har været involveret i nogle af de senere års store, danske insourcing-processer, er ny COO hos Zupa Zite.

22. februar 2021
Nyheder

McDonald’s med nyt look: Design-ekspert er ikke imponeret

Da Burger King i januar lancerede nyt design, var en af branchens designeksperter, Kristina May Pries fra AM Copenhagen, begejstret. Vi bad hende om en vurdering af det nye McDonald’s-look.

22. februar 2021
Nyheder

Nyt socialt medie stormer frem: ”Stadig på baby-stadiet men stort potentiale”

Et nyt socialt medie, Clubhouse, vokser lynhurtigt. SoMe-ekspert mener, at der er mange muligheder for virksomheder og brands på den nye platform.

19. februar 2021
Nyheder

Se filmen: Trekantsdrama og 70’er-punk i ny bank-kampagne

Udfordrer-banken Lunar lancerer sin første større marketingkampagne på tværs af Norden med budskabet om, at man godt kan have to på én gang …

19. februar 2021
Kun for medlemmer
Nyheder

Opråb til annoncører: Drop vanetænkningen

Vi er nødt til at tage et opgør med vanetænkningen i måden at tænke kunderejser på, lyder det fra CBS-forskere bag ny bog.

18. februar 2021
Nyheder

Havredrik-brand vil råbe politikere op med ny kampagne

Svenske Oatly forsøger med ny kampagne at sætte en stopper for et ændringsforslag fra Europa-Parlamentet.

18. februar 2021
Nyheder

Digitalt bureau fortsætter opkøbsstime

Det digitale bureau Dept, der i 2020 købte danske Sorthvid, køber nu teknologi- og marketingbureauet Byte med 150 medarbejdere.

18. februar 2021
Nyheder

NoA samler bureauer: Hello Great Works bliver til NoA Ignite

Danske Hello Great Works slås sammen med to andre NoA selskaber og bliver til NoA Ignite. Ambitionen er vækst - og øget fokus på digital udvikling.

18. februar 2021
Nyheder

Rejsekæmpe kan selv: Skaber ny kampagne uden bureauer

For kun anden gang siden coronapandemien ramte verden i starten af 2020, ruller TUI en ny kampagne ud. I modsætning til tidligere er den nye kampagne produceret inhouse.

17. februar 2021
Nyheder

Nyt mediebureau til IKEA-selskab i Danmark

Ikano Bolig, der for nylig har valgt nyt reklamebureau herhjemme, har nu også fået ny mediebureaupartner. Også denne gang faldt valget på en af de mindre spillere.

17. februar 2021
Nyheder

Ny CEO i startup: “Det har jeg med mig fra bureaubranchen”

Line Skafte Wilkens er ny CEO for startup-virksomheden Flextribe. Her fortæller hun om vejen dertil - og om, hvad hun har taget med sig fra bureaubranchen.

17. februar 2021
Nyheder

Coca-Cola rykker et skridt tættere på papirflasken

I samarbejde med den danske virksomhed Paboco går Coca-Cola nu ud i et europæisk marked og tester papirflaskerne.

16. februar 2021
Nyheder

Hemmeligheden bag Remas image-succes

Rema 1000 holder imagefest i flere målinger. Senest i Dansk Markedsførings Brandindeks.

16. februar 2021
Nyheder

Ny kampagne: Interflora til kamp mod corona-ensomhed

Sammen med Nanna Øland Fabricius, bedre kendt som Oh Land, går Interflora nu til kamp mod ensomheden.

16. februar 2021
Nyheder

Energi-gigant bruger klassiker i grøn kampagne

Norlys er i luften med en ny kampagne om grøn strøm - til tonerne af en dansk musik-klassiker fra 1960.

15. februar 2021
Nyheder

Nye ansigter: Sunrise henter ny partner og CRM-chef

Sunrise opruster på CRM-fronten og den digitale front generelt med to nye ansættelser.

15. februar 2021
Nyheder

Valtech køber dansk bureau

Det globale bureau Valtech køber danske eCapacity for et ikke oplyst beløb.

12. februar 2021
Nyheder

Se tallene: Sådan er tilliden til danske virksomheder

Ny undersøgelse stiller skarpt på danskernes tillid til virksomheder, NGO'er, myndigheder og medier. 

12. februar 2021
Nyheder

Ungt kreativt bureau stærkt ud af første regnskabsår

Det blot halvandet år gamle bureau PONG præsterer i sin første regnskabsperiode en bruttoavance pr. medarbejder på 1,7 millioner kroner.

12. februar 2021
Nyheder

Hvidevarekæmpe går nye veje for at sikre relevans uden brug af cookies

WhiteAway Group og MediaCom Group graver sig ned i et nyt projekt, der skal munde ud i en ny model for, hvordan man sikrer relevant, databaseret markedsføring i en cookie-løs fremtid.

12. februar 2021
Nyheder

Får topstilling i NENT Group

I sommeren 2019 blev Mette Christiansen Barnes en del af den øverste danske NENT-ledelse. Nu får hun en international topstilling.

12. februar 2021
Nyheder

Efter generationsskifte: Digitalt bureau fortsætter fremgang

Det digitale bureau Frankly har trukket sig ud af et begivenhedsrigt 2020 med vækst på flere niveauer.

11. februar 2021

  • 1
  • 2
  • 3

Har du spørgsmål til medlemsservice? Eller ønsker du at melde dig ind eller har ændringer til dit medlemskab så skriv til os på: medlemsservice@markedsforing.dk eller ring på tlf. 3811 8787.

Har du en god historie? Så tip vores journalister på mail: redaktion@markedsforing.dk

Skifter du job? Tip os her: 

Hvis du har spørgsmål til annoncering skriv til salg@markedsforing.dk eller ring på tlf. 3811 8787.

Hvis du har spørgsmål til vores kurser, konferencer eller uddannelser, så skriv til tilmelding@markedsforing.dk eller ring på 3811 8787.

 

Dansk Markedsføring | Nordre Fasanvej 113-115 | 2000 Frederiksberg | CVR 33266014 |