Ekspert: Der er en “generationskløft” mellem yngre og ældre marketeers
Erfarne marketeers og CMOs skal tage ved lære af de kommende generationer, som har langt blødere værdier. Sådan lyder det fra Klaus Markholt-Hansen fra Marcher Markholt, der står bag M List og M Talents.
Her er de 20 begreber, du skal kende som ny i branchen
Få brancher har så mange forkortelser og indforståetheder som reklame og marketing. Det kan være svært, når man er ny. Her er ordbogen med de 20 vigtigste begreber og slang, du skal kende.
”Drøn på jobmarkedet” trods lav ledighed
Selvom ledigheden er lav, er der mange, der skifter job, lyder det fra Business Danmark.
Fire unge prisvindere: Vær nysgerrig, dyrk netværket – og husk mavefornemmelsen
Vi har spurgte fire unge, kreative prisvindere, hvad der skal til for at blive en vinder.
Bureau lander rekordresultat for tredje år i streg
Geelmuyden Kiese lander sit tredje rekordresultat i streg. Ifølge Managing Partner, Karne Lykkebo, har forandringer i kølvandet på corona talt ind i bureauets kompetencer.
Pernille Lotus træder ind i svensk topledelse: “Jeg er ved at revne af stolthed”
Pernille Lotus bliver en del af topledelsen i Syncro Group med ansvar for koncernens digitale markedsføring, oplyser hun til Markedsføring.
Pilen peger igen opad for hæderkronet reklamebureau
Bureauet Wibroe, Duckert & Partners kommer ud af 2021 med en bundlinje-forbedring på halvanden million.
The M Talents 2022: Her er de 20 udvalgte profiler
Marketingtalent-listen The M Talents er offentliggjort. Se de 20 unge ”rising stars” her.
The M List 2022 er landet: Se alle årets profiler her
2022-udgaven af The M List er i luften med kåring af Danmarks 180 stærkeste marketing-profiler. Se hele listen her.
Årets CMO giver sit bedste råd til kollegerne: ”Vi har et kæmpe ansvar som brand”
Lena Dixen er Årets CMO 2022. Her fortæller hun, hvorfor jobbet i LEGO Group er det mest meningsfyldte i hendes karriere – og giver sit bedste råd videre til kollegerne i branchen.
Lena Dixen kåret til Årets CMO 2022
LEGOs Senior Vice President Lena Dixen er fredag eftermiddag blevet kåret som Årets CMO 2022. Hun vinder prisen for sit arbejde med at slå LEGO fast som verdens største legetøjsbrand.
Hæder til unge danske kreative ved New Blood 2022
Et team fra DMJX har præsteret at vinde hele to priser ved D&AD’s ungdomskonkurrence New Blood 2022.
Step vender underskud til overskud trods kundekonkurs
Step vender stort underskud til plus på trods af 60 ny-ansættelser og en kundes konkurs kostede på bundlinjen. Det skyldes et strategisk skifte, lyder det fra CEO.
Den evige rival roser &Co.: Lige nu har de den kreative førertrøje
I årevis har Robert/Boisen & Like-minded kæmpet mod &Co. om at være landets kreative bureau. Efter &Co.'s kåring som verdens mest kreative bureau, erkender Kim Boisen, at &Co. pt. ligger nummer et. Men han øjner også et kreativt comeback.
Nord DDB har lavet stor turnaround: “Det er kæmpe optur”
For små to år siden havde Nord DDB blodrøde tal. Nu leverer bureauet igen overskud, og det vækker stor tilfredshed hos ledelsen, der overtog en arbejdsplads, som tørstede efter ny energi.
”Kommunikationsbureauerne lever et stille, ubrandet liv”
Der er plads til forbedring, når det gælder kommunikations-bureauernes evne til at brande sig selv. Det viser en ny analyse fra MyResearch. Se de fem bureauer med den højeste image-score her.
Thomas Hoffmann afslører &Co.’s magiske opskrift på succes
Thomas Hoffmann er medstifter af &Co.. Her tager han os med tilbage til bureauets start som kreative opkomlinge, for 22 år siden, igennem de største op- og nedture frem til, at bureauet i sidste uge blev kåret som verdens bedste.
Uncle udvikler “digital vagthund” for iværksætter-duo
Nyt værktøj til copyright-beskyttelse ser dagens lys. Værktøjet er udviklet af Uncle Grey, og casen er lige nu på vej til Cannes.
Adform leverer voldsomt regnskab: Omsætter for over 600 millioner
Adform leverer sit bedste regnskab nogensinde, der viser en eksplosiv stigning i overskuddet.
Undersøgelse: Marketingchefer prioriterer etik for lavt
I ny undersøgelse siger halvdelen af 150 marketingchefer, at de ikke vil gå længere end loven for at behandle forbrugerne etisk ordentligt. Det får kritik af firmaet bag undersøgelsen, der mener, branchen bør stramme op på etikken.
D&AD Awards 2022: 23 danske shortlister
Det internationale awardshow D&AD Awards har offentliggjort sine 2022-shortlister, og der er 23 danske af slagsen.
Her er de fem danskere, der sidder i Cannes-juryen
Fem danske brancheprofiler er udvalgt at bedømme årets indsendelser til Cannes Lions.
CMO stopper i Lunar: Jeg vil have nye udfordringer
De sidste 4,5 år har CMO Signe Valeur været med til at bygge Lunar op fra bunden. Nu vil hun udfordres på ny.
7 profiler: Her er det, branchens unge skal kunne i fremtiden
Hvad skal fremtidens CMO, Art Director, copywriter eller digital marketing-specialist kunne? En stribe profiler giver her deres bedste råd og største fejl videre.
Caroline blev sygemeldt i fem måneder med stress: ”Jeg brændte mit lys i begge ender”
En markant del af studerende i undersøgelse af reklame og marketing er blevet ramt af stress. Særligt uddannelsesinstitutionerne bærer et ansvar for at gøre noget ved problemet, der er massivt, siger ekspert. Det er leder af Kreativ Kommunikation, der oplever stigende stress, enig i.
Signe Valeur har sat Lunar på verdenskortet: ”En vanvittig rejse”
Signe Julie Valeur har som CMO i Lunar været med til at starte en forretning, der i dag har over 400.000 kunder. "Jeg har bygget alt op fra bunden," siger hun om den marketingindsats, banken har i dag.
Bureau inviterede ansattes forældre med på job
Vertica inviterede alle forældre til bureauets ansatte på besøg. Målet var, at de skulle blive klogere på deres børns arbejde, siger partner, Anna Katrine Matthiesen.
Den ukrainske reklamebranche er i knæ: Nu vil awardshow samle støtte
"Vi står i en meget vanskelig situation," lyder det fra ukrainsk reklamechef. Nyt awardshow vil samle økonomisk støtte fra resten af branchen til ukrainske kreative.
Den hemmelige liste: 11 ting, din kommende chef leder efter
På vej ud på marketing-arbejdsmarkedet? Så vil du helt sikkert gerne kende denne liste.
Lego-stjerne kæmper om Årets CMO for anden gang: Jeg har mod og kæmpe passion
For andet år i træk er Lena Dixen, Vice President i Lego, i spil til prisen som Årets CMO. Her fortæller hun, hvad der er sværest i hendes arbejde.
Danske &Co. kåret som verdens bedste kreative bureau
Det britiske branchemedie Campaign har kåret danske &Co. / NoA som verdens bedste kreative bureau – Global Agency of the Year.
NoA slår til igen: Opkøber nyt nordisk bureau
NoA bruger millioner på endnu et bureau-opkøb. Men rejsen slutter ikke her – NoA har nemlig planer om at gå ind i andre lande de kommende år, siger CEO Mikael Jørgensen.
Nyt reklameunivers fra 3 henter inspiration i ikonisk mafiafilm
Skuespilleren Stine Stengade indtager hovedrollen i teleselskabet 3’s nye mafia-inspirerede reklameunivers. Marketinginvesteringen lyder på ”et betydeligt millionbeløb”.
Michael Gade har erkendt, at han ikke skal være eksperten
Michael Gade er for andet år i træk nomineret til Årets CMO. Det er han, efter han har stået i spidsen for den største rebranding i Jysks historie. Vi har spurgt ham, hvad han har lært af arbejdet.
10 råd: Sådan lander du dit første drømmejob
Nogle bliver headhuntet, andre må kæmpe for at få foden inden for i branchen. Vi har spurgt to eksperter, hvad deres bedste råd er til at lande dit første job.
Digitalt designbureau i vækst: “Vores kultur er afgørende”
Spring/Summer kommer ud af 2021 med det bedste resultat siden starten i 2014. ”Det handler ikke om, at man skal arbejde røven ud af bukserne,” siger stifter og ejer Pelle Martin.
Finansforbundet langer ud efter Djøf: Giv os vores slogan tilbage
Djøfs nye kampagne låner Finansforbundets slogan, mener Finansforbundet. Djøf selv og bureauet bag, Boye & Spellerberg, afviser kritikken.
Marketingstjerne fra Maersk har vendt supertankerens markedsføring
Som Head of Marketing i Mærsk har Anne With Damgaard skullet sende dansk erhvervslivs supertanker mod nye marketing-horisonter. Missionen er årsag til, at hun er nomineret til Årets CMO.
Filmselskab hyrer tidligere Envision-CEO
Anders Tranæs, tidligere CEO i reklamebureauet Envision har fået nyt job.
Lars Bastholm åbner nyt bureau
Sammen med tre andre branche-profiler slår Lars Bastholm nu dørene op for et nyt bureau, The Platypus Factory. Bureauet holder til hos Kunde & Co, som er med i partnerskabet.
Danske kreative bryder igennem i udlandet: Her er deres bedste råd
Flere nyuddannede i branchen søger til udlandet for at skabe sig en karriere. Her fortæller to teams i London, et team i Paris samt en dansk topkreativ med 10 år på bagen i New York, Paris, Sao Paolo og Shanghai, hvad det kræver
Peter Hestbæk er nomineret til Årets CMO: ”Jeg har lært, at man skal være modig”
Peter Hestbæk er nomineret til Årets CMO efter et år, hvor der har været massiv digital udvikling hos Matas. ”Jeg er da fuldstændig vanvittigt stolt,” siger han.
Det tjener du som ny i branchen – og sådan får du mere i løn
Hvad kan du regne med at få som ny i reklame- og marketingbranchen? Og hvordan sikrer du dig hurtigt mere i lønposen? Business Danmark giver deres fem bedste råd.
NoA lander massiv vækst: Går 70 millioner frem
NoA offentliggør i dag en stribe bureau-regnskaber, som viser en massiv millionfremgang. Det giver flere muskler at spille med fremover, siger CEO Mikael Jørgensen, der er stolt over resultatet.
Google sletter rekordstort antal falske og vildledende annoncer
I 2021 fjernede Google mere end 9 millioner skadelige annoncer om dagen — særligt relateret til Covid-19, Rusland og annoncer med seksuelle undertoner.
Kom bag dansk IKEA-kampagne, der tager internettet med storm
IKEAs Fröbullar går sin virale sejrsgang. Bag står danske kreative, der her løfter sløret for, hvordan de fik ideen.
Rambukken lancerer to nye priser
Årets Rambuk får to nye priser på programmet – og der er blevet åbnet for indstillinger til en tredje, der gjorde sin debut i 2021.
På dette bureau tjener kvinder mest: Vil nedbryde gammeldags strukturer
I reklame og marketing tjener kvinder generelt mindre end mænd. Men på et SEO-bureau er det kvinderne, der har løn-førertrøjen på.
Sådan kommer dit arbejde (måske) til at se ud i 2047
Menneskelignende robot-kolleger eller virtuelle kontorer? Om 25 år kan dit arbejdsliv i reklame og marketing se markant anderledes ud.
Twenty lander første millionoverskud, men størrelsen begrænser væksten
Det nystartede bureau Twenty har landet sit første regnskab med et millionoverskud. Strategien er at være et lille bureau – men det kan godt ærgre stifter Thomas Bjerg, der oplever et klart potentiale for at vokse.
Topforsker fra CBS modtager stor marketing-forskningspris
Torsten Ringberg har for sit årelange virke som en af landets førende marketing-forskere modtaget Dansk Marketingforsknings Pris.
Kollegerne ved godt, hvad Daniel og Thomas tjener. Nu gør du også
På bureauet Refyne ved alle, hvad kollegerne tjener, og bureauet vil også gerne fortælle det offentligt. Lønåbenhed er nemlig en central del af dets DNA.
Omsætningen stiger voldsomt hos Kunde & Co.
Omsætningen er steget med et massivt millionbeløb hos Kunde & Co. i det seneste regnskab. Men resultatet er ikke vokset. Det er der en god forklaring på, siger Jesper Kunde.
AI har gennemgået over 600.000 jobopslag: Her er det, arbejdsgiverne vil have
Siden 2019 har IBM’s kunstige intelligens Watson gennemgået over 600.000 danske jobopslag for Cphbusiness. De bløde værdier som engagement, etik, mod og nysgerrighed fylder mere, når arbejdsgiverne skal ansætte nye medarbejdere.
”Man skal indrømme, hvad man er fucking dårlig til”
Hvordan klarer du presset i reklame og marketing? Og hvordan når du dine drømme? Vi har mødt tre mentorer og deres mentees, som giver deres bedste råd.
Republica mere end fordobler millionoverskud
Bureauet Republica har mere end fordoblet sit millionoverskud i netop offentliggjort regnskab. Det vækker stor glæde hos CEO Niels Henrik Eriksen, der især jubler over det bedste driftsresultat i 10 år.