Efter Clubhouse-fremgang: Instagram udvider live-funktion
Instagram udvider funktionen Live Rooms i kølvandet af stor fremgang for samtale-app'en Clubhouse.
Alka crasher mobil-markedet: Nyt reklameunivers i luften
Alka lancerer nu eget mobilselskab, Alka Mobil. Nyt reklameunivers skal brænde igennem i en højtråbende kategori – og samtidig undgå at miste båndet til moderbrandet.
Dansk Markedsførings forkvinde ind i Coops bestyrelse
Pernille Mehl, CEO i Danske Lotteri Spil A/S og forkvinde i Dansk Markedsføring, træder ind i dagligvarekæmpen Coops bestyrelse.
Nyt studie kortlægger forbrugernes forventninger til bæredygtighed
Bæredygtighed er gået fra at være en differentieringsfaktor for brands til en hygiejnefaktor, konkluderer nyt forbrugerstudie.
Finanskæmpe ny sponsor på Clubhouse
Den nye lyd-samtale app, Clubhouse, har fået en prominent sponsor i hus: American Express.
CMO om genåbning: Husk nu marketing!
Husk at invitere de dygtige, kreative medarbejdere med fra start, når strategien for genåbningen skal lægges, lyder den klare opfordring fra Eva Lundgren.
Marketingprofil forlader nyt job efter få måneder
Ole Madsen, tidligere kommunikationsdirektør og marketingansvarlig i Spar Nord, har forladt sin stilling som partner og direktør med ansvar for kommunikation og marketing hos Formuepleje.
Efter barskt corona-år peger pilen igen opad for Advance
En kraftig opbremsning i opgavemængden i foråret har kostet et voldsomt dyk på bundlinjen for Advance. Til gengæld sluttede 2020 stærkt med bl.a. flere nye, internationale kunder i hus.
Stor dansk virksomhed outsourcer marketingaktiviteter
Den danske energimåler-virksomhed Kamstrup går outsourcing-vejen med nyt on-site bureau, Kamstrup Agency. Bureauet ejes og drives 100 procent af Zupa Zite.
Børsnoterede Agillic med nyt partnerprogram
Marketing automation-selskabet Agillic er i luften med et nyt partnerprogram, hvor partnere certificeres med henholdsvis guld-, sølv- og bronze.
Jeep skifter kurs: Springsteen gør reklame-comeback
En Jeep-reklamefilm med Bruce Springsteen gør nu comeback, da en sag mod musiklegenden om kørsel i påvirket tilstand er afsluttet. ”Jeep skulle have stået fast”, mener brandingekspert.
CCA 2021 er i gang: Se de fem mest populære kategorier
Det er samlet set blevet til 558 indsendelser ved Creative Circle Award 2021 – et fald, men ikke så stort som ventet, siger formand Dorte Nielsen.
Sådan bliver Danmarks ældste kvindeblad relanceret
Femina har været en del af det danske mediebillede siden 1874. Nu træder man ind i en ny æra – også på print. Det sker med hjælp fra et nyt bureau.
Telia har valgt ny digital partner
Telia har allieret sig med en ny, digital bureaupartner, der skal hjælpe teleselskabet i mål med en ny tilgang til digital udvikling.
Ungt kreativt netværk bag film med alvorligt budskab
Livslinien, som har til formål at forhindre selvmord, er aktuel med en kampagne, der skal skaffe flere rådgivere. Bag indsatsen står et ungt kreativt netværk med flere kendte profiler.
Digitalt bureau henter ny direktør
Mette Heering Pontoppidan bliver ny Managing Director i det digitale bureau Charlie Tango.
Valtech køber kreativt bureau
Valtech, der 12. februar købte danske eCapacity, køber nu op igen. Denne gang et kreativt bureau.
Brands står uden konkrete cookie-planer
I 2022 dropper Google tredjepartscookies i verdens mest udbredte browser, Chrome. Men mange brands har ingen klar plan for, hvad der så skal ske i en cookie-fri verden, viser ny analyse.
Markedsføring skal have ny chefredaktør
Uffe Jørgensen Odde, der har været ansv. chefredaktør på Markedsføring siden 1. oktober 2018, har opsagt sin stilling.
Advarer mod Clubhouse: ”Slår lige koldt vand i blodet”
Der rejses så store spørgsmål ved det fremadstormende sociale netværk Clubhouses måde at håndtere data på, at Jacob Holst Mouritzen nu lægger app’en på is.
Ny COO til Zupa Zite
Kasper Sierslev, der har været involveret i nogle af de senere års store, danske insourcing-processer, er ny COO hos Zupa Zite.
McDonald’s med nyt look: Design-ekspert er ikke imponeret
Da Burger King i januar lancerede nyt design, var en af branchens designeksperter, Kristina May Pries fra AM Copenhagen, begejstret. Vi bad hende om en vurdering af det nye McDonald’s-look.
Nyt socialt medie stormer frem: ”Stadig på baby-stadiet men stort potentiale”
Et nyt socialt medie, Clubhouse, vokser lynhurtigt. SoMe-ekspert mener, at der er mange muligheder for virksomheder og brands på den nye platform.
Se filmen: Trekantsdrama og 70’er-punk i ny bank-kampagne
Udfordrer-banken Lunar lancerer sin første større marketingkampagne på tværs af Norden med budskabet om, at man godt kan have to på én gang …
Opråb til annoncører: Drop vanetænkningen
Vi er nødt til at tage et opgør med vanetænkningen i måden at tænke kunderejser på, lyder det fra CBS-forskere bag ny bog.
Havredrik-brand vil råbe politikere op med ny kampagne
Svenske Oatly forsøger med ny kampagne at sætte en stopper for et ændringsforslag fra Europa-Parlamentet.
Digitalt bureau fortsætter opkøbsstime
Det digitale bureau Dept, der i 2020 købte danske Sorthvid, køber nu teknologi- og marketingbureauet Byte med 150 medarbejdere.
NoA samler bureauer: Hello Great Works bliver til NoA Ignite
Danske Hello Great Works slås sammen med to andre NoA selskaber og bliver til NoA Ignite. Ambitionen er vækst - og øget fokus på digital udvikling.
Rejsekæmpe kan selv: Skaber ny kampagne uden bureauer
For kun anden gang siden coronapandemien ramte verden i starten af 2020, ruller TUI en ny kampagne ud. I modsætning til tidligere er den nye kampagne produceret inhouse.
Nyt mediebureau til IKEA-selskab i Danmark
Ikano Bolig, der for nylig har valgt nyt reklamebureau herhjemme, har nu også fået ny mediebureaupartner. Også denne gang faldt valget på en af de mindre spillere.
Ny CEO i startup: “Det har jeg med mig fra bureaubranchen”
Line Skafte Wilkens er ny CEO for startup-virksomheden Flextribe. Her fortæller hun om vejen dertil - og om, hvad hun har taget med sig fra bureaubranchen.
Coca-Cola rykker et skridt tættere på papirflasken
I samarbejde med den danske virksomhed Paboco går Coca-Cola nu ud i et europæisk marked og tester papirflaskerne.
Hemmeligheden bag Remas image-succes
Rema 1000 holder imagefest i flere målinger. Senest i Dansk Markedsførings Brandindeks.
Ny kampagne: Interflora til kamp mod corona-ensomhed
Sammen med Nanna Øland Fabricius, bedre kendt som Oh Land, går Interflora nu til kamp mod ensomheden.
Energi-gigant bruger klassiker i grøn kampagne
Norlys er i luften med en ny kampagne om grøn strøm - til tonerne af en dansk musik-klassiker fra 1960.
Nye ansigter: Sunrise henter ny partner og CRM-chef
Sunrise opruster på CRM-fronten og den digitale front generelt med to nye ansættelser.
Valtech køber dansk bureau
Det globale bureau Valtech køber danske eCapacity for et ikke oplyst beløb.
Se tallene: Sådan er tilliden til danske virksomheder
Ny undersøgelse stiller skarpt på danskernes tillid til virksomheder, NGO'er, myndigheder og medier.
Ungt kreativt bureau stærkt ud af første regnskabsår
Det blot halvandet år gamle bureau PONG præsterer i sin første regnskabsperiode en bruttoavance pr. medarbejder på 1,7 millioner kroner.
Hvidevarekæmpe går nye veje for at sikre relevans uden brug af cookies
WhiteAway Group og MediaCom Group graver sig ned i et nyt projekt, der skal munde ud i en ny model for, hvordan man sikrer relevant, databaseret markedsføring i en cookie-løs fremtid.
Får topstilling i NENT Group
I sommeren 2019 blev Mette Christiansen Barnes en del af den øverste danske NENT-ledelse. Nu får hun en international topstilling.
Efter generationsskifte: Digitalt bureau fortsætter fremgang
Det digitale bureau Frankly har trukket sig ud af et begivenhedsrigt 2020 med vækst på flere niveauer.