Ny undersøgelse: Virksomheder bruger Google Analytics i strid med reglerne
Flere virksomheder bruger Google Analytics i strid med reglerne, viser ny undersøgelse fra bureau.
Uncle Grey sætter ild til debatten om udbrændte unge
Stearinlys i menneskestørrelse står lige nu i fem danske byer og brænder længere og længere ned. Uncle Grey står bag installationerne, der skal skabe opmærksomhed om DR P3’s fokus på mental trivsel hos unge.
Yahoo lukker sit kontor i Danmark og afskediger ansatte
Yahoo har besluttet sig for at lukke sit kontor i København som del af en større international sparerunde.
Her er de fem nominerede til Årets CMO 2023
Branchens fem dygtigste CMO’er er nu udpeget som nominerede til Årets CMO 2023. Blandt de nominerede er to gengangere og tre nye ansigter.
Sko-koncern vælger nyt bureau
Sko-koncernen Shoe-d-vision med næsten 200 butikker i Danmark og Norge har indgået en ny samarbejdsaftale med Aarhus-bureau.
Værsgo: Disse fire unge teams skal dyste for Danmark i Cannes
De fire vinder-teams fra sidste års Young Creative Circle Awards skal dyste for Danmark ved ungdomskonkurrencen Young Lions i Cannes til sommer. Og der er stolte traditioner at leve op til.
Profiler åbner ’bureauhybrid’ – er flyttet ind hos Kunde & Co
Jacob Hvam og Emil Frost har etableret Oday, som med deres egne ord er ’en bureauhybrid mellem experience design, strategi og innovation’. Adressen deler de med et af landets største bureauer.
Ny navne-kampagne skal forny Øresundsbrons brand
Nye produktnavne og en lanceringskampagne, der præsenterer dem, skal hjælpe Øresundsbrons med at forny sit brand. Fire bureauer har været indover arbejdet med kampagnen.
7 råd: Sådan laver du en mobil-app, der kan få succes
Godt design, at aktivere brugerne og en skarp UX er nøglerne til en stærk app, lyder det fra rådgiver.
Co/Plus giver medarbejdere ekstraordinær bonus
Bureauet Co/Plus fik et overskud på godt syv millioner kroner i 2022. Det er godt to millioner mindre end året før, og faldet skyldes blandt andet ekstraordinær bonus til medarbejderne, forklarer ledelsen.
Branchen reagerer på den nye ChatGPT
I går lancerede Open AI deres seneste version af den kunstige intelligens GPT. Markedsføring er dykket ned i en række brancheprofilers reaktioner på den nye AI.
Ny undersøgelse udpeger Danmarks bedste app
Bureauerne I Love Mobile og Shape har undersøgt danskernes forhold til apps. Se de 10 foretrukne mobil-apps her.
Tidligere Designit-profil bag ny branding uddannelse på KEA
Carsten Henriksen, der tidligere har været kreativ direktør på Designit, er hjernen bag ny uddannelse i Creative Branding på KEA.
Bureau går til kamp mod greenwashing: Markedsføring masseforfører forbrugerne
Nonprofit lancerer i 2023 to konferencer og et diskussionsoplæg, der skal sætte greenwashing på dagsordenen.
Ledigheden i salg og marketing stiger for tredje måned i streg
Nye tal fra Business Danmark viser, at ledigheden i salg og marketing atter er steget. Nyuddannede på jobmarkedet er hovedårsagen til den seneste stigning, lyder det.
7 råd: Sådan holder du fast i dine ansatte
Få de bedste råd til hvad branchen kan gøre for at fastholde deres medarbejdere fra en Head of Talent Management og en selvstændig recruiter.
Rasmus solgte sit bureau og åbnede en softice-biks: “Jeg vil ikke sige, at jeg har skiftet karrierevej”
Efter seks år som bureauejer valgte Rasmus Laumann at sælge sin andel og åbne en softice-butik i stedet. Han mener, at reklamebranchen kan være en sovepude for kreative. "Du bliver afhængig af pengene, og det dræber drømmene," siger han.
Ny kampagne: Røde Kors vil fange de unge på Twitch
Genbrug er in, men hos Røde Kors kæmper man med at få de yngre målgrupper i tale. Det skal en ny kampagne på streamingplatformen Twitch - skabt af Nørgård Mikkelsen - nu lave om på.
Fugleskræmsel og pop-klassiker skal bringe fodboldfesten tilbage
TV 2 varmer op til herrelandsholdets første EM-kvalifikationskamp med en ny kampagnefilm.
Hollywoods største stjerne med i dansk-produceret reklamefilm
Martin Werner har instrueret nogle af verdens største stjerner, senest stjerneskuespilleren Pedro Pascal i en ny reklamefilm produceret af danske Bacon. Instruktøren har ét ritual, lige inden optagelserne begynder.
Rekrutteringsekspert: Derfor skifter marketingfolk karrierespor
Niels Østerby Jepsen, der er partner i Free Agents under headhunterbureuaet Marcher Markholt, mener, at to faktorer spiller ind, når folk forlader marketing.
Bureaugruppe sender datterselskab i frivillig likvidation
Harbinger PR træder i frivillig likvidation. Direktør er fratrådt.
Marketingprofiler kritiserer CBS for at lukke branding-linje
To tidligere studerende kritiserer CBS for at lukke kandidatuddannelse med fokus på strategisk branding. ”Det er en kæmpe fejl,” siger Pernille Drews, der er Head of Brand & Communication. CBS afviser kritikken.
Bureau går i rette med styrelse: Undervurderer Google-annoncering
Bureauet iProspect mener, at Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen gør effekten af Google-annoncering for simpel i ny rapport. Styrelsen står fast på sin konklusion.
Alle indsendelser på plads hos DDA: Digital transformation stadig i fuld sving
Igen i år slår Danish Digital Award sin egen rekord for indsendelser. De indsendte cases afslører to tendenser: Der er stadig fuldt gang i den digitale transformation og detailhandlen har haft et hårdt år.
Dansk bureau får eftertragtet bæredygtigheds-mærke
Det danske bureau Revolt er blevet B Corp-certificeret: Mærkningen gives til virksomheder, der er førende inden for eksempelvis bæredygtighed eller CSR i deres branche.
Daria droppede sin lederstilling: “Før var jeg Daria med titlerne, men hvem var jeg nu?”
Daria Rasmussen brugte 20 år på at opbygge en karriere, før hun erkendte, at det ingen betydning havde for hende, solgte de fleste ejendele og flyttede til Sydafrika med sin mand for at åbne et vildmarksretreat.
Sådan arbejder et af verdens mest innovative bureauer
Jakob Langemark er CEO for NoA Ignite, der er udråbt til et af verdens mest innovative af Fast Company. Her er hans bedste råd til at få nye idéer - og til ikke at drive dine nærmeste til vanvid som kreativ.
Midt i karrieren blev Mika konditor i Paris: Føler mig mere i live som iværksætter
Mika Wulff havde gang i en succesfuld karriere som marketeer, da hun valgte at tage en pause og studere til konditor i Paris. I dag er hun ejer af sit eget kageimperium.
Eksperter til marketeers: Slet TikTok, hvis du har adgang til fortrolige data
To eksperter i cybersikkerhed fraråder som udgangspunkt virksomheder at have TikTok på arbejdstelefonen.
Et år som frihedskæmper i Ukraine: Daria forsøger at vende tilbage til livet som marketeer
Trods bombardementer, strømsvigt og konstant uro har Daria Aleksieieva i over et år nu arbejdet som marketeer i Ukraine. Her fortæller hun om, hvordan hun bruger sin faglighed og arbejde til at holde fast i et normalt liv – og samtidig hjælpe sit land som frihedskæmper.
Kunstig intelligens får Mona Lisa til at anbefale Danmark
Ved hjælp af ChatGPT og en særlig form for deepfake-teknologi får Brandhouse og VisitDenmark verdensberømte kunstværker til at være reklamesøjler for Danmark.
Center for Cybersikkerhed til virksomheder: Lav en risikovurdering af TikTok
Center for Cybersikkerhed anbefaler ikke direkte annoncører, der arbejder med TikTok, at slette app'en.
Dorte Kryger kørte død i branchen: “Jeg savnede den større mission”
Farvel til branchen: Efter mere end 20 år i toppen af reklame og marketing forlod Dorte Kryger branchen for at starte sit eget indretningsfirma. Hun savnede glæden ved at gå på arbejde hver dag.
Danske unge bruger dagligt over to timer på TikTok
Unge i alderen 16-17 er på TikTok i 2,5 timer per dag i gennemsnit, viser undersøgelse lavet af bureauet Hearts & Science sammen med Norstat.
Nordisk Brief: Børn bliver udsat for gambling-reklamer på YouTube
Kæmpe influencer-skandale i Norge, ulovlige YouTube-reklamer i Sverige - og skarp kritik af ny McDonald's kampagne. Her er dit overblik over de bedste historier fra Resumé og Kampanje.
5 råd: Sådan skaber du den bedste kundeklub
Hele ugen har Markedsføring haft fokus på, hvordan det står til med kundeklubber i Danmark. Her har vi samlet de bedste råd til, hvordan man kan skabe den bedst mulige kundeklub.
Matas, Krifa og Astralis holder fast i TikTok som marketing-kanal
Matas, Sprout, Astralis og Krifa, der alle er aktive på TikTok, vil indtil videre fortsat benytte platformen i marketing-mikset. Den seneste udvikling giver dog stof til eftertanke, siger de.
SoMe-bureauer efter heftig TikTok-debat: Vi ændrer intet
Tre af landets førende TikTok-bureauer kommer ikke til at ændre deres tilgang til platformen, fortæller de.
Kreativt bureau efter minus: 2023 er kommet godt i gang for os
For første gang nogensinde kommer det kreative bureau Eiffel ud med minus på bundlinjen. Men partner og kreativ direktør Tom Lundqvist er optimist, når det gælder 2023.
Tidligere Mindshare-boss vil være bureaudoktor
Martin Ove Rasmussen, tidligere CEO i Mindshare, kaster nu sin mangeårige erfaring ind i en ny virksomhed. Domænet ’bureaudoktor.dk’ er registreret, fortæller han.
Baggrund: Har kundeklubber en fremtid?
Flere danskere var medlem af en kundeklub i 2015 sammenlignet med i dag. Og samtidig ser kundeklubberne lavere tilfredshed, siger ekstern lektor Per Østergaard Jacobsen.
LA slår fast: Vi bliver ved med at bruge TikTok
TikTok vil stadig være en central del af Liberal Alliances kommunikation fremadrettet, fastslår IT-ordfører, Alexander Ryle.
Efter 24 timer: Power ruller TikTok-pause tilbage
Det blev kun til en powernap for Powers på TikTok. Efter 24 timer er elektronikkæden tilbage på platformen.
Madspilds-app lancerer ny identitet: Et år undervejs
Madspilds-appen Too Good To Go lancerer i dag en ny visuel identitet og brandposition. Brandet vil forsøge at fjerne magtesløshed fra forbrugerne gennem sin kommunikation.
Guide: De ni ting, man skal gøre for at få loyale kundeklub-medlemmer
Ni faktorer er ifølge en undersøgelse fra CBS de vigtigste for at skabe loyalitet i en kundeklub. Få overblikket her.
Her er de 10 største kundeklubber: To skiller sig særligt ud
Særligt to kundeklubber skiller sig ud som de markant største i Danmark i ny undersøgelse fra CBS.
Annoncører reagerer på pitch-vejledning: Kan bestemt hjælpe
Flere annoncører hilser nye pitch-vejledninger velkomne. Og fortæller, at de allerede har sat mere fokus på portefølje og kemi, når de skal vælge bureau.
Brandhouse/Subsero-gruppen fortsætter på vækstsporet
Bureaugruppen kommer ud af sit seneste regnskabsår med 10 procents vækst på toppen og et resultat før skat på 7,2 millioner kroner.
Ny CBS-undersøgelse: Antallet af medlemmer i kundeklubber er faldet
Antallet af medlemmer i kundeklubber falder, men til gengæld er medlemmerne mere aktive. Det er konklusionen i en ny undersøgelse fra CBS.
Lead ud af 2022 med “meget beskedent resultat”
Selvom Lead Agency gik ud af endnu et år med vækst i omsætningen, så fulgte overskuddet ikke med. Forklaringen ligger i direktørskifte, nye seniorprofiler og intern omstrukturering, lyder det fra bureauet.
Dwarf i vækst: Lander bedste resultat nogensinde
Det digitale bureau runder en milepæl på omsætningen og vokser trods flere investeringer også på bunden. ”Det kan vi jo godt være tilfredse med,” siger CEO, Lars Berntsen, der deler ud af overskuddet til medarbejderne.
Kreativ: Derfor er dette verdens mest prisvindende kampagne
Verdens mest prisvindende kampagne i 2022 var en printkampagne fra Pepsi #BetterWithPepsi. Vi har spurgt en erfaren dansk kreativ, hvorfor den skiller sig sådan ud.
Undersøgelse: Marketing kæmper med at få fuldt indblik i kundedata
Mange virksomheder mangler fuldt indblik i data på deres kunder, viser en ny undersøgelse fra Snowflake.
Nye pitch-vejledninger skiller vandene hos bureauledere
Markedsføring har spurgt en række bureauledere, hvad de mener om KreaKom og Danske Annoncørers nye pitchvejledninger. Mens der er enighed om, at intentionerne er gode, så hersker der uenighed om, hvorvidt de vil gøre en forskel.
Unisport runder fire millioner følgere på Youtube: ”En utopi”
Fodboldshoppen Unisport har rundet fire mio. følgere på Youtube og har nu otte millioner følgere på tværs af sociale medier. Markedsføring har talt med manden, der er hjernen bag virksomhedens eksplosive vækst i følgere.