En af landets største annoncører, Danske Spil, er som tidligere omtalt i gang med et omfattende reklameudbud, der omfatter fem af spiludbyderens største brands, nemlig Lotto, Eurojackpot, Vikinglotto, Quick og Keno.

Martin Dalsgaard Andersen, marketingchef i Danske Lotteri Spil, er meget tilfreds med forløbet hidtil, hvor Danske Spil har gjort en del ud af den pædagogiske gennemførelse af udbuddet – der har en samlet kontraktsum på mindst 80 mio. kr. – med løbende information.

Stor interesse for pitch

Desuden er der valgt en dialogbaseret udbudsform (udbud med forhandling), som er blevet mødt med stor interesse fra markedet. Mange bureauer har således budt sig til med interessante cases på højt niveau, fortæller Martin Dalsgaard Andersen.

- Jeg er overvældet over den store interesse for vores udbud på vores største brands – og det meget høje faglige niveau, som jeg har mødt ind til nu, fortsætter han.

- Vi har i sidste ende efter nøje overvejelser valgt at prækvalificere otte forskellige spændende bureauer, som vi nu har en proces og forhandling med. Målet er, at vi inden sommeren har et nyt stærkt bureau set-up på plads på tværs af vores brands, slutter Martin Dalsgaard Andersen.

De prækvalificerede bureauer er:

Delaftale 1 – Lotto & Vikinglotto:

  • Hjaltelin Stahl
  • Robert/Boisen & Like-minded
  • Ogilvy

Delaftale 2 – Eurojackpot & Keno:

  • Anew og envision
  • & Co.
  • CP+B Copenhagen

Delaftale 3 – Quick

  • Brandhouse
  • Boye & Spellerberg og MediaCom
  • Robert/Boisen & Like-minded

Danske Spil er som nævnt  i øjeblikket midt i præsentationer/førsteforhandlinger med bureauerne, og pitchen forventes afgjort inden sommerferien. Den forventede aftalestart er i august.

Du kan læse mere om udbuddet her.