I takt med Advices udvikling er behovet for filmproduktion noget nær eksploderet.

Det gælder både de hurtige content-produktioner, der typisk er til SoMe-kanalerne, og de mere tunge produktioner med en instruktør i spidsen.

Derfor etablerede Advice for snart tre år siden et inhouse produktionsteam og flyttede filmproduktionsselskabet, The Woerks, ind i Advices lokaler.

Nu, 3 år senere, udgør filmproduktion en væsentlig millionforretning på bureauet.

– Vi har længe vidst, at vi ville mere med film på Advice, og The Woerks har spillet en vigtig rolle i den bevægelse. Nu inviterer vi Anders Røge helt indenfor, og vi glæder os til at komme videre på rejsen sammen med ham, siger Jeppe Nis Jensen, kreativ direktør hos Advice.

Det betyder samtidig, at the Woerks flytter ud af bureauet på Gammel Kongevej og ind i egne lokaler. Til gengæld betyder det ikke, at Advice stopper med at bruge eksterne partnere.

– Vi er naturligvis fortsat åbne for at arbejde sammen med andre produktionsselskaber, hvis det fx er et krav fra en kunde, lyder det fra Advice-ledelsen.

Film-afdelingen skal udbygges

Den nye mand i butikken siger:

– I de senere år er der kommet rigtig mange gode kampagner og, set fra mit perspektiv, specielt filmproduktioner ud fra Advice, siger Anders Røge.

– Jeg er stolt over at kunne fortælle, at jeg fremadrettet kan kalde mig Head of Film Production på bureauet, og mit fokus vil være at få bygget videre på filmafdelingen, hvor der også er plads til freelancere.

– Samtidig ønsker jeg at styrke samarbejdet mellem Film Production og de øvrige afdelinger i Advice og fortsætte arbejdet med både mindre og større produktioner. Samarbejdet mellem The Woerks og Advice har allerede kastet to True Award-nomineringer af sig i år. Men ambitionerne er større, og jeg glæder mig meget til at komme i gang.

Den anden partner i The Woerks, Thomas Gram Veyssière, kører The Woerks videre på egen matrikel sammen med den nyansatte produktionsleder Cæcilie Jespersen.

– Samtidig er jeg sindssygt stolt over det, Thomas og jeg har nået de sidste 4 år med The Woerks, og jeg glæder mig til at følge med fra sidelinjen, slutter Anders Røge.

Om Anders Røge

  • De sidste 4 år har Anders Røge arbejdet med The Woerks. I 2016 blev han bestyrelsesmedlem i Creative Circle.
  • Før The Woerks, var han marketingdirektør i CUBRA, og inden det var han Art Director hos blandt andet envision i Aarhus. 

Om The Woerks

  • Gennem de sidste 4 år er The Woerks blevet nomineret og har vundet både nationale og internationale priser. Så sent som i sidste uge modtog The Woerks sølv ved The Lovie Awards.
  • Derudover har The Woerks hentet priser fra blandt andre: Young Directors Awards Cannes, Latin Grammy Awards, Berlin Fashion Film Festival, New York Fashion Film Festival, CCA, DIA, The FWA Site, CPHPIX, Awwwards, Ibiza Music Video Festival og BornShorts.
  • Endelig har filmselskabet fået en del omtale på forskellige projekter i alt fra New York Times, Politiken, VICE og Huffington Post.