En af landets store forsikrings- og finanskoncerner, Alm. Brand, har valgt Brandhouse som lead-bureau efter en intensiv pitch.

– Vi har valgt Brandhouse til vores vigtige opgave med at få udviklet en ny brandplatform, der skal positionere Alm. Brand som en samlet udbyder inden for forsikrings- og finansløsninger, siger Simon Steen-Petersen, marketingdirektør hos Alm. Brand.

– Brandhouse har igennem mange år vist, at de har en dyb indsigt i danske forbrugeres adfærd og holdninger, og hvad der skaber værdi og loyalitet hos dem.

– Vi arbejder hos Alm. Brand selv ud fra et kundefokuseret perspektiv, og det blev hurtigt i processen klart, at vi deler ambitionen om at skabe kundeoplevelser, der gør en forskel.

Bureaumæssigt har Alm. Brand haft en periode uden egentligt lead-bureau, så det var et vigtigt valg for forsikrings- og finanskoncernen.

– Vi stillede store krav til det nye bureau både i forhold til deres indsigter i marked og forbrugere, og også når det gælder deres evne til at eksekvere en strategi kreativt online og offline. Det har vi fundet nu, fortsætter Simon Steen-Petersen.

Store og ikke mindst digitale ambitioner skal nu indfries

Ikke overraskende glæder man sig hos Brandhouse til det kommende samarbejde:

– Vi kommer fra et længerevarende samarbejde med en anden stor spiller i forsikringsbranchen, og glæder os nu til at indfri nogle store ambitioner for Alm. Brand som forretning og brand, siger Stiig H. Binggeli, CEO hos Brandhouse.

– Bureauprocessen har været forbilledlig, bl.a. fordi Alm. Brand-teamet har været meget omhyggelige med at sikre relevante møder, indsigter og god dialog med bureauerne.

Ifølge Brandhouse er samarbejdets perspektiver spændende, ikke mindst på det digitale område:

– Forsikringsbranchen er en af de brancher, hvor teknologi virkelig kan disrupte de gængse forretningsmodeller. Det stiller store krav til både brand og forretningsudvikling – en meget spændende opgave, slutter Stiig H. Binggeli.