Gennem 10 år har rådgiverne hos Socialsquare arbejdet med kunder som DBU, Danske Bank og Saxo.com.

Nu fortsætter rejsen som en del af teknologihuset Reload, der står bag nogle af Danmarks største webløsninger for bl.a.  DR, TV2 og IDA.

Omdrejningspunktet for begge bureauer er ”strategisk digitalisering”, men hvor Socialsquare primært har leveret strategisk rådgivning, har Reload primært stået for teknisk rådgivning og implementering.

Ambitionen for den nye virksomhed er at styrke sammenhængen mellem strategi og teknologi ved at sikre, at teknologiske overvejelser hele tiden kobles til strategien og omvendt.

– De løsninger, vi leverer, kan ikke laves uden strategisk rådgivning, hvilket allerede er en vigtig grund til, at mange kunder vælger os,, fortæller Rasmus Luckow-Nielsen, adm. direktør i Reload:

– Med Socialsquares kompetencer kan vi sætte fokus på vores kunders behov for digital forretningsudvikling og produktinnovation med flere, rådgivende kompetencer tidligere i processen.

Strategien falder til jorden uden stærk teknologi

Martin Sønderlev Christensen, partner i Socialsquare, har oplevet, at der er behov for større viden om teknologi i de tidlige faser af et projekt, hvor problem og løsning endnu er ukendt:

– Ofte bliver strategi og innovation leveret af konsulenthuse og designbureauer, der nok laver agile design sprint, men ikke har de fornødne teknologiske kompetencer i teamet og sjældent tager ansvar for den efterfølgende udvikling af teknologi og forretning.

– Vi skal være endnu mere forretningskritiske og dybere ind i de underliggende infrastrukturer, data og api’er, som driver kundens produkter og forretning, lover Martin Sønderlev Christensen.

En fleksibel metode i en foranderlig verden

Magnus Christensson, adm. direktør i Socialsquare, uddyber:

– Det er ikke længere nok at have en digital strategi. En organisation skal kontinuerligt agere strategisk i en digital virkelighed. Det betyder, at vi arbejder os væk fra en projekt-til-projekt tilgang og mod en længerevarende proces, hvor vi arbejder med både kundens produkt, forretning og organisation.

Magnus Christensson og Martin Sønderlev Christensen indtræder begge som partnere i Reload, der i forvejen har seks andre partnere.

Udover Rasmus Luckow-Nielsen er det medstifterne teknisk direktør Kasper Garnæs og bestyrelsesformand Jens-Otto Paludan samt Alice Jensen, Mads Høgstedt Danquah og Arne Jørgensen.

Den nye virksomhed har 22 medarbejdere.

Læs mere om det nye reload her.