Benjamin Medias content marketing-bureau, der i kølvandet på en større rebranding- og strategiproces i december skiftede navn fra Benjamin Client Media til Benjamin Creative, opruster kreativt.

Bureauet har nemlig hyret Christian Green – tidligere partner og kreativ direktør i Patchwork Group (nu Very Patchwork) – som kreativ direktør.

- Ansættelsen af Christian Green som kreativ direktør er en klar styrkelse af vores kreative og strategiske kompetencer inden for content marketing, lyder det fra Mads Jungersted, Agency Director i Benjamin Creative, i en pressemeddelelse.

- Han skal bidrage til vores ambition om at udvikle og eksekvere effektive strategier på tværs af vores hastigt voksende kundeportefølje. Christian skal med sin solide erfaring hjælpe os med at blive endnu skarpere på content marketing, især i de sociale kanaler, fortsætter han.

Hos Patchwork Group, som Egmont ejer en del af, var Christian Green med til at skabe content-strategier og -kampagner for brands som Carlsberg, Bosch, TUI, Alfa Romeo og Beauvais, og han glæder sig over nu at være en del af Benjamin Creative:

- Benjamin Creative har med sine stærke redaktionelle kompetencer i al stilfærdighed skabt et solidt vækstende bureau. Jeg er meget beæret over at være blevet inviteret med på en spændende rejse med ambitiøse vækstplaner, siger han.

Bedre content, tak

Christian Green ser en stor fordel i, at Benjamin Creative er redaktionelt forankret som en del af Benjamin Media med flere forlagsprofiler i medarbejderstaben.

- Som forlag leverer Benjamin Media hver dag autentisk, nærværende indhold på tværs af en stribe succesfulde udgivelser. Den redaktionelle kultur med dygtige specialister og uddannede journalister – inden for alt fra mode til gør-det-selv – er en uhyggelig stærk forudsætning for at skabe effektive content-koncepter for brands. Uanset om mediet hedder papir eller Facebook.

- Det er netop dét, brands har brug for nu, hvis de vil være relevante og vinde kampen om opmærksomhed i et intensiverende inferno af content på tværs af platforme, slutter Benjamin Creatives nye kreative direktør.